Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 18:17
zjechane opony + szarpanie przy ruszaniu
Autor Wiadomość
kamizelka 

Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 60
Skąd: internet
Wysłany: 13 Październik 2011, 12:40   zjechane opony + szarpanie przy ruszaniu

Od niedawna jakoś dziwnie zaczęło mi się prowadzić-sprawdziłem ogumiene i okazało się, że z przodu zjechał mi się prawie cały bieżnik z zewnętrznej strony z przodu (na dwóch kołach). A opony mają przejechane 10k :( (. Ciśnienie dobre, jedzie prosto. Dzisiaj jestem umówiony na geometrię i zobaczymy co tam mi powiedzą... Czy ktoś miał podobne problemy?

Druga sprawa to szarpanie podczas ruszania na zimnym silniku, a nawet jak się rozgrzeje do połowy. Myślę, że problem twki w jakimś odcinku przekazywania napędu na koła-silnik pracuje równo, nie ma falowań obrotów. Sprzęgło też-łapie od samego dołu i raczej nie dawałoby takiego efektu. A sam efekt-coś jakby rozłączał się napęd na 0.5 s i i załączał z powrotem (tak pare razy)-występuje to tylko na pół-sprzęgle-przy ruszaniu albo przy puszczaniu z toczenia na dwójce. Dodam, że mam luzy w przedniej części wału-mechanik powiedział, że to może jeszcze spokojnie pojeździć... Co to może być? Nie znam się dokładnie na działaniu tylmego napędu-może to jakiś most? Jeszcze raz podkreśle, że jak chwile pojeżdże to wszystko jest ok- dzieje się to tylko jak odpalam samochód po nie używaniu go przez co najmniej 12h.

(2.2 D, 237000 km (raczej faktyczne))
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 13 Październik 2011, 13:51   

kamizelka napisał/a:
Dzisiaj jestem umówiony na geometrię i zobaczymy co tam mi powiedzą... Czy ktoś miał podobne problemy?
Nie - bo mamy dobre ustawienie kół. W 10 tys. skasowałeś opony ? Przy myciu np. nie widziałeś że bieżnik szybko znika ?
kamizelka napisał/a:
występuje to tylko na pół-sprzęgle-przy ruszaniu albo przy puszczaniu z toczenia na dwójce
Sprzęgło lub jego składowa lata świetności mają za sobą.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 13 Październik 2011, 13:53   

Szarpanie przy ruszaniu raczej nie ma nic wspólnego z samym mostem. To predzej kwestia takich gumowych łączników na wale napędowym. Jeden jest tuż za skrzynią biegów, drugi przy moście. Sprawdź je. Następnie stawiałbym na sprzęgło. Możesz mieć krzywą tarczę bądź uszkodzony docisk. W najgorszym przypadku koło dwumasowe. Jednak bez zdjęcia skrzyni biegów nic nie zobaczysz. A poza tym temat szarpania byl juz przerabiany kiedyś.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
kamizelka 

Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 60
Skąd: internet
Wysłany: 13 Październik 2011, 14:54   

Znalazłem tylko problemy z szarpaniem przy automacie, niewskakujących biegach, po rozgrzaniu auta lub przy falowaniu obrotów. Dlatego pytam... Myślicie, że to może być sprzęgło? Dlaczego po rozgrzaniu objawy ustają? Zużyte sprzęgło chyba się ślizga a tutaj to wygląda trochę inaczej. Ciężko to opisać.

Sprawdzę te łączniki i dam znać. Dzięki.
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 13 Październik 2011, 15:01   

A jak wyglądają gumy tylnej ramy (jak zdejmiesz koło są widoczne ) ? Nie wybite czasem ?
 
 
Pawel_pigo 
zawód student

Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Siemiatycze/Gdańsk
Wysłany: 19 Październik 2011, 22:52   

Mam dokładnie tak samo zajechane kapcie. Podobno geometrię mam ok, więc teraz po założeniu zimówek będę bacznie obserwował tempo zużywania się bieżników z przodu. A co do szarpania. Mam to samo i po kupnie celiny rozkminiałem o co z tym chodzi. Sąsiad powiedział że u niego w firmie po wymianie pompy paliwa (sprintery 2.2D bodajże), ich merolki złapały podobny objaw. Najlepiej zapytać mechanika który zna się na :mb: (na forum widziałem namiary na takowych) :D
_________________
C 200D `94
 
 
 
helwet 
helwet

Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 86
Skąd: warszawa, zurich
Wysłany: 20 Październik 2011, 00:34   

Podobno przy kupnie samochodu, można sprawdzić stan sprzęgła w ten sposób, że ruszasz przełączasz na dwójkę, puszczasz sprzęgło i gaz i jeżeli auto płynnie się toczy, to oznacza że jest z nim wszystko ok.
 
 
kamizelka 

Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 60
Skąd: internet
Wysłany: 20 Październik 2011, 16:41   

Byłem u mechanika, sprawdzałem geometrię-parę rzeczy zrobiłem.

Co do szarpania mechanik powiedział, że to najprawdopodobniej (był prawie pewien) zalążki problemu z dwumasem. Na początku lekko drga i szarpie, ale jak się wszystko rozrusza to działa jak należy. Mam się tym nie przejmować, bo to jeszcze spokojnie pojeździ... Co sądzicie?


Co do opon. Okazało się, że mam parę gratów w przednim zawieszeniu do wymiany i tak też zrobiłem-nowe tuleje, lewy wahacz, wspornik drążka kierowniczego. Dzisiaj natomiast ustawiałem zbieżność w poleconym zakładzie wulkanizacyjnym. Tu mam pewne wątpliwości-na wyniki spojrzałem dopiero po odjechaniu stamtąd i zastanawiam się czy tam nie wrócić-musicie mi doradzić, bo nie wiem czy jest co reklamować. Generalnie prowadzi się dużoooo lepiej-układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny-generalnie bajka. Martwią mnie tylko te liczby. Załączam wyniki. Czy to jest dobrze wykonana zbieżność, czy powinienem się czepiać czerwonych pól?

skanowanie0001.jpg
Plik ściągnięto 496 raz(y) 408,37 KB

 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Październik 2011, 17:36   

Czerwone pola są ustalane przez program pomiarowy. Generalnie nie powineneś się nimi przejmować, bo w rzeczywistości pomiar zbiezności przewidziany przez Mercedesa wygląda z grubsza inaczej.
Jednak ogólnie mówiąc wszystko jest OK. Jeśli na lewym kole masz aż tak inny kąt PK to może powinieneś teraz zrobić "remoncik" strony prawej. Jeśli tego nie zrobisz i uznasz, że jest OK, to możesz wymienić śrubę w przednim mocowaniu dolnego lewego wahacza i pochylić bardziej koło. Zmniejszy to kąt PWSZ i zmniejszy kąt PK zbliżając obie strony do symetryczności. Maksymalne różnice wg Mercedesa to 30' na KPWSZ i 20' na KPK. Chociaż moim zdaniem ten pierwszy jest ważniejszy i im bliższa symetryczność tym lepsze prowadzenie. Ja mam u siebie chyba 40' różnicy na PK i 10' na PWSZ i prowadzi się bardzo dobrze.

Przyczepiłbym się do pomiaru zbieżności. Nie wiem czy jest przeliczany czy z belką rozporową kół, ale dla lepszego prowadzenia ustawiłbym przód na sumę 0 albo nawet minus. To samo z tyłem, pół stopnia na + to nie dużo, ale lepiej się będzie prowadzić przy ok +0 (czyli bardzo lekko zbieżnie; +0 bo błąd pomiarowy). Widełki 12-48' jak pamiętam.
Upewnij się czy prawa strona (wahacz) też jest sprawny, bo jeśli nie to dalej będzie się źle jeździć.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
kamizelka 

Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 60
Skąd: internet
Wysłany: 20 Październik 2011, 18:52   

Camel, bardziej chodzi o sam fakt "niedorobionej roboty". Prawy wahacz jeszcze żyje, a nawet ma się całkiem dobrze więc nie będę go ruszał. Jeśli zostawię tak jak jest, to będzie ok? Generalnie staraj się mówić do mnie bardziej łopatologicznie gdyż jestem laikiem w tej dziedzinie :roll:
_________________
w202, 2.2D, 98 r,
WDB2021211A639840
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Październik 2011, 22:46   

kamizelka, zostaw jak jest :mrgreen:
Jak Ci się jeździ teraz lepiej powiedz ;) Nie napisałes jaki masz rozmiar opon :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 21 Październik 2011, 05:38   

Camel-, Mógłbyś pokrótce wyjaśnić kwestię ustawienia zbieżności z belka rozporową?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Październik 2011, 09:04   

C-klasa podczas postoju musi być zbieżna, ponieważ tuleje w wahaczu są elastyczne (co wszyscy wiedzą i widzieli). Dopiero podczas jazdy siły działające na koła rozbieżniają je prowadząc do żądanych wartości. W związku z tym są dwie szkoły ustawiania jej:
- przeliczana - mniej dokładna
- z belką rozporową (zdaje się 80N ale już nie pamiętam) stosowaną w serwisach, którą zakłada się pomiędzy przednie koła z przodu.
Robi się tak w kazdym modelu W202-pochodnym: CLK, SLK, E W210 oraz nowszych np. W203.

PS. Perzu, dzisiaj zadziałam w Twojej sprawie, bo już mi się to śniło :lol:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 21 Październik 2011, 10:19   

Camel- napisał/a:
C-klasa podczas postoju musi być zbieżna, ponieważ tuleje w wahaczu są elastyczne (co wszyscy wiedzą i widzieli). Dopiero podczas jazdy siły działające na koła rozbieżniają je prowadząc do żądanych wartości. W związku z tym są dwie szkoły ustawiania jej:
- przeliczana - mniej dokładna
- z belką rozporową (zdaje się 80N ale już nie pamiętam) stosowaną w serwisach, którą zakłada się pomiędzy przednie koła z przodu.


Ustawiałem juz kiedyś zbieżność (i kąty pochylenia kół), bo ściąga lekko w prawo. Nie widziałem, żeby wkładali jakieś belki. Może to przez to? Mam gdzieś jeszcze tabelki z parametrami po ustawieniu, jak znajdę to wrzucę- ocenisz. Opony zdzierają sie równo, ale wiem, że coś jest nie tak. Najgorsze, że nie wiem gdzie z tym jechać, bo pewnie w każdym nieautoryzowanym warsztacie, nie stosują takich belek

[ Dodano: 21 Październik 2011, 10:20 ]
Camel- napisał/a:
PS. Perzu, dzisiaj zadziałam w Twojej sprawie, bo już mi się to śniło

dzięki :D
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Październik 2011, 10:20   

Jeśli auto ściąga to znaczy, że jadąc na wprost nie masz kierownicy (albo przekładni) na wprost. Przekładnia zawsze będzie dążyć do ustawienia 0. Ściąganie może być przez nierówno starte opony - np. przez wcześniejszą, złą geometrie.
Wrzuć, ocenimy ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,147 sekundy. Zapytań do SQL: 13