To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - kierownica - dziala za lekko

kristofer55 - 25 Kwiecień 2012, 23:48
Temat postu: kierownica - dziala za lekko
Witam, od jakiegos czasu mam problem z prowadzeniem samochodu, a mianowicie kierownica dziala za lekko podczas postoju jak i podczas jazdy, bylem na geometrii i prawie wszystko jest - ok - prawa z tylu sprezyna do wymiany, kat pochylenia nie miesci sie w widelkach. Czy to moze miec wplyw na prowadzenie samochodu? generalnie nie prowadzi sie zbyt przyjemnie poniewaz przy wyzszych predkosciach lekko dzialajaca kierownica powoduje zbyt gwaltowne skrecanie pojazdu, moze ktos cos poradzi?
Pozdrawiamto

tom1245 - 26 Kwiecień 2012, 21:23

podaj win może masz PML uszkodzony :wink:
kristofer55 - 26 Kwiecień 2012, 21:51

Raczej nie mam PML, ponieważ z tego co patrzyłem w necie to jest w jednej puszcze zazwyczaj ESP/BAS/PML ,a ja u siebie mam ESP/BAS ale może się mylę ;)


[ Dodano: 28 Kwiecień 2012, 00:31 ]
Podejście numer 1, wymieniam z tyłu sprężyny na nowe (prawa pęknięta), właśnie zamówiłem w ASO za 300zł sztuka + guma 25zł

Kąt pochylenia
Lewa: -2.02 Widełki: -2,03 - 1,03
Prawa: -2.22 Widełki: -2,03 - 1,03


POCHYLENIE KÓŁ
Geometria Kół Wieliczka Bet-Pol (12) 2882550
Nieprawidłowe pochylenie kół oraz kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje o stabilności samochodu w czasie jazdy oraz wpływają na zużycie opon.
Prawidłowa regulacja kąta pochylenia koła rozkłada ciężar pojazdu na całej powierzchni opony oraz eliminuje ściąganie boczne.

Kąt Pochylenia Koła = 0°
Koła pojazdu ustawione są w pionie.

Kąt Pochylenia Koła dodatni
Górna część koła pochylona jest na zewnątrz.
Zbyt duży dodatni kąt PK może być przyczyną:
(1) Zużycia zewnętrznej części opony

Greg_G - 3 Grudzień 2012, 22:38

Podbijam temat, bo problem mam ten sam.
Czy zużyty płyn do wspomagania dawał takie objawy?
Od czego jeszcze zależy luz na kierownicy, jeżeli przekładnia luzu nie wykazuje? (Sprawdzane na włączonym silniku.
Zamieszczam 2 fotki od spodu, nie wiele widać, ale może ktoś zauważy coś co pomoże rozwiązać problem :

perzu126 - 4 Grudzień 2012, 19:42

Ale kierownica Ci chodzi za lekko, czy masz luz? Bo jak luz, to najlepiej wejdź pod auto a ktoś w środku niech gwałtownie kręci kierownicą. Jeśli cos jest wybite w układzie kierowniczym to będzie to można szybko zdiagnozować
Greg_G - 4 Grudzień 2012, 20:16

Luzu na włączonym silniku nie mam. Działa bardzo lekko, przez co niepewnie się prowadzi. Szczególnie przy pokonywaniu zakrętów, nawet z bardzo małą prędkością, teraz gdy spadł śnieg to już w ogóle...:(
Co jeszcze zauważyłem to to, że po przy blokadzie kierownicy można wykonać większy ruch niż przy zablokowanej kierownicy w seacie. Czy to ma jakiekolwiek znaczenia? ....

Camel- - 5 Grudzień 2012, 11:03

Z tą blokadą to nie ma żadnego :mrgreen:

Wyreguluj przekładnie. Potrzebujesz BARDZO dokładny dynamometr. W instrukcji Ci wysłałem jak się reguluje. Jeśli do przekręcenia przekładnią od strony drązka będziesz potrzebować ok. 1Nm do obrotu (poruszenia) to będzie dobrze. Zakres 0,6-1,2Nm (60-120Ncm) dla jazdy na wprost.

adamd - 5 Grudzień 2012, 11:50

Jeśli w Twoim samochodzie była wymieniana przekładnia może jest założona niewłaściwa, nie od tego modelu.
Greg_G - 5 Grudzień 2012, 16:54

Była kiedyś wymieniana, niestety nie wiem jaki był problem, została zmieniona za czasów poprzedniego właściciela. U mnie problem się zaczął od czasu wymiany drążka, i czuje, że jest coraz gorzej (lżej) albo tak już mi się tylko wydaje.
Jak zdiagnozuje górne wahacze?
Niesprawny wspornik - jakie objawy?

Camel- - 5 Grudzień 2012, 18:10

Moment tarcia, to moment tarcia. Już myślałem, że dawno temu grzebnąłeś w przekładni.
Greg_G - 5 Grudzień 2012, 18:26

Moment tarcia?

Nic w przekładni nie ruszałem. Rozmawiałem na PW z Pioterkiem, i wg niego, z moich objawów to luzów na przekładni nie mam. Nawet teraz zrobiło się zimniej, kiedyś od razu ciężej kierownica chodziła ze względu na mróz, teraz jest super lekko, jakby koła były w powietrzu. Może jeszcze nie jest tak bardzo zimno, ale myślę, że chociaż jakaś mała różnica powinna być....

Camel- - 5 Grudzień 2012, 18:47

http://pl.wikipedia.org/w...tarcia_tocznego
Camel- - 5 Grudzień 2012, 18:48

Luzów możesz nie mieć, ale mówisz, że Ci za lekko chodzi kierownica :P
Greg_G - 5 Grudzień 2012, 18:55

Camel-, Ten luz/ moment tarcia reguluje się od spodu auta? Nie bardzo rozczytałem te rysunki z pdf-a który mi podesłałeś, w sam naprawiam też natrafiłem na fragment dotyczący regulacji, ale znowu rys jest dla mnie nie czytelny (str 282, rys P46-2026-16) .
Czy coś do regulacji znajduje się tutaj :

Może ktoś mi to zaznaczyć ? :)

Camel- - 5 Grudzień 2012, 19:08

Dobra zagadka. Nie wiem czy trzeba ściągnąć ramie drązka kierowniczego, ale chyba trzeba. Potem szukasz nakrętki kontrującej, a potem chyba imbusem regulujesz luz - wszystko odbywa się na wielowypuście.
Nakrętką regulujesz (co 1/4 obrotu) dosunięcie stożkowej ślimacznicy do ślimaka. Im bardziej dosunięty tym mniejszy luz, a więc większy moment tarcia. W lewo zwiększasz moment tarcia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group