Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
kierownica - dziala za lekko
Autor Wiadomość
kristofer55 
bajo -.-


Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Kwiecień 2012, 23:48   kierownica - dziala za lekko

Witam, od jakiegos czasu mam problem z prowadzeniem samochodu, a mianowicie kierownica dziala za lekko podczas postoju jak i podczas jazdy, bylem na geometrii i prawie wszystko jest - ok - prawa z tylu sprezyna do wymiany, kat pochylenia nie miesci sie w widelkach. Czy to moze miec wplyw na prowadzenie samochodu? generalnie nie prowadzi sie zbyt przyjemnie poniewaz przy wyzszych predkosciach lekko dzialajaca kierownica powoduje zbyt gwaltowne skrecanie pojazdu, moze ktos cos poradzi?
Pozdrawiamto
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 26 Kwiecień 2012, 21:23   

podaj win może masz PML uszkodzony :wink:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
kristofer55 
bajo -.-


Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Kwiecień 2012, 21:51   

Raczej nie mam PML, ponieważ z tego co patrzyłem w necie to jest w jednej puszcze zazwyczaj ESP/BAS/PML ,a ja u siebie mam ESP/BAS ale może się mylę ;)


[ Dodano: 28 Kwiecień 2012, 00:31 ]
Podejście numer 1, wymieniam z tyłu sprężyny na nowe (prawa pęknięta), właśnie zamówiłem w ASO za 300zł sztuka + guma 25zł

Kąt pochylenia
Lewa: -2.02 Widełki: -2,03 - 1,03
Prawa: -2.22 Widełki: -2,03 - 1,03


POCHYLENIE KÓŁ
Geometria Kół Wieliczka Bet-Pol (12) 2882550
Nieprawidłowe pochylenie kół oraz kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje o stabilności samochodu w czasie jazdy oraz wpływają na zużycie opon.
Prawidłowa regulacja kąta pochylenia koła rozkłada ciężar pojazdu na całej powierzchni opony oraz eliminuje ściąganie boczne.

Kąt Pochylenia Koła = 0°
Koła pojazdu ustawione są w pionie.

Kąt Pochylenia Koła dodatni
Górna część koła pochylona jest na zewnątrz.
Zbyt duży dodatni kąt PK może być przyczyną:
(1) Zużycia zewnętrznej części opony
Ostatnio zmieniony przez kristofer55 23 Styczeń 2013, 13:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 22:38   

Podbijam temat, bo problem mam ten sam.
Czy zużyty płyn do wspomagania dawał takie objawy?
Od czego jeszcze zależy luz na kierownicy, jeżeli przekładnia luzu nie wykazuje? (Sprawdzane na włączonym silniku.
Zamieszczam 2 fotki od spodu, nie wiele widać, ale może ktoś zauważy coś co pomoże rozwiązać problem :
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 19:42   

Ale kierownica Ci chodzi za lekko, czy masz luz? Bo jak luz, to najlepiej wejdź pod auto a ktoś w środku niech gwałtownie kręci kierownicą. Jeśli cos jest wybite w układzie kierowniczym to będzie to można szybko zdiagnozować
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 20:16   

Luzu na włączonym silniku nie mam. Działa bardzo lekko, przez co niepewnie się prowadzi. Szczególnie przy pokonywaniu zakrętów, nawet z bardzo małą prędkością, teraz gdy spadł śnieg to już w ogóle...:(
Co jeszcze zauważyłem to to, że po przy blokadzie kierownicy można wykonać większy ruch niż przy zablokowanej kierownicy w seacie. Czy to ma jakiekolwiek znaczenia? ....
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 11:03   

Z tą blokadą to nie ma żadnego :mrgreen:

Wyreguluj przekładnie. Potrzebujesz BARDZO dokładny dynamometr. W instrukcji Ci wysłałem jak się reguluje. Jeśli do przekręcenia przekładnią od strony drązka będziesz potrzebować ok. 1Nm do obrotu (poruszenia) to będzie dobrze. Zakres 0,6-1,2Nm (60-120Ncm) dla jazdy na wprost.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 11:50   

Jeśli w Twoim samochodzie była wymieniana przekładnia może jest założona niewłaściwa, nie od tego modelu.
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 16:54   

Była kiedyś wymieniana, niestety nie wiem jaki był problem, została zmieniona za czasów poprzedniego właściciela. U mnie problem się zaczął od czasu wymiany drążka, i czuje, że jest coraz gorzej (lżej) albo tak już mi się tylko wydaje.
Jak zdiagnozuje górne wahacze?
Niesprawny wspornik - jakie objawy?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 18:10   

Moment tarcia, to moment tarcia. Już myślałem, że dawno temu grzebnąłeś w przekładni.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 18:26   

Moment tarcia?

Nic w przekładni nie ruszałem. Rozmawiałem na PW z Pioterkiem, i wg niego, z moich objawów to luzów na przekładni nie mam. Nawet teraz zrobiło się zimniej, kiedyś od razu ciężej kierownica chodziła ze względu na mróz, teraz jest super lekko, jakby koła były w powietrzu. Może jeszcze nie jest tak bardzo zimno, ale myślę, że chociaż jakaś mała różnica powinna być....
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 18:47   

http://pl.wikipedia.org/w...tarcia_tocznego
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 18:48   

Luzów możesz nie mieć, ale mówisz, że Ci za lekko chodzi kierownica :P
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 18:55   

Camel-, Ten luz/ moment tarcia reguluje się od spodu auta? Nie bardzo rozczytałem te rysunki z pdf-a który mi podesłałeś, w sam naprawiam też natrafiłem na fragment dotyczący regulacji, ale znowu rys jest dla mnie nie czytelny (str 282, rys P46-2026-16) .
Czy coś do regulacji znajduje się tutaj :

Może ktoś mi to zaznaczyć ? :)
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 19:08   

Dobra zagadka. Nie wiem czy trzeba ściągnąć ramie drązka kierowniczego, ale chyba trzeba. Potem szukasz nakrętki kontrującej, a potem chyba imbusem regulujesz luz - wszystko odbywa się na wielowypuście.
Nakrętką regulujesz (co 1/4 obrotu) dosunięcie stożkowej ślimacznicy do ślimaka. Im bardziej dosunięty tym mniejszy luz, a więc większy moment tarcia. W lewo zwiększasz moment tarcia.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,153 sekundy. Zapytań do SQL: 11