To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - odpowietrzenie lucasa

konradkar - 28 Październik 2007, 17:49
Temat postu: odpowietrzenie lucasa
witam ktos nie wie przypadkiem jak odpowietrzyc uklad paliwowy w mercedesie.
Diesel 2.2 z pompa lucasa

czy jest jakis zawor do odpowietrzenia, czy tylko trzeba krecic, krecic i jeszcze raz krecic, w przewodach dochodzacych do pompy sa pecherzyki powietrza....

czy ktos ma namiary w Wawie czy Bialymstoku czy Olsztynie na zaklad ktory naprawia pompy wtryskowe lucasa??

adamo64 - 28 Październik 2007, 18:49

A czy całkiem przypadkiem nie masz spoconej pompy Lucas? :?:
konradkar - 28 Październik 2007, 19:03

wlasnie wymienilem w niej uszczelki... ale nie chce zaczac tloczyc paliwa, w przewodach doprowadzajacych rope do pompy sa pecherze powietrza, moze to one nie pozwalaja jej sie uruchomic... wlasnie nie mam pojecia jak sie ich pozbyc, paliwo po wylaczeniu rozrusznika sie cofa.... nie wiem juz sam. Pompa w swojej budowie jest bardzo prosta wymiana uszczelek, ustawienie czasu wtrysku tez jest latwe, ale to odpowietrzenie (mam nadzieje ze tylko odpowietrzenie) jest bardzo proste tylko jak
adamo64 - 28 Październik 2007, 19:12

Sam wymieniałeś czy ktoś kto to już robił?
Dobry warsztat od Lucasa znajduje się w Skrobowie koło Lubartowa.Telefon: 081 8554224
Proś do telefonu "szeryfa"-Józef Włoch i musisz umówić się na termin.

konradkar - 28 Październik 2007, 19:18

qrcze troche daleko szukam z warszawy moze jest w niej cos takiego
MikiPOZ - 28 Październik 2007, 19:25

konradkar napisał/a:
wlasnie wymienilem w niej uszczelki... ale nie chce zaczac tloczyc paliwa, w przewodach doprowadzajacych rope do pompy sa pecherze powietrza, moze to one nie pozwalaja jej sie uruchomic... wlasnie nie mam pojecia jak sie ich pozbyc, paliwo po wylaczeniu rozrusznika sie cofa.... nie wiem juz sam. Pompa w swojej budowie jest bardzo prosta wymiana uszczelek, ustawienie czasu wtrysku tez jest latwe, ale to odpowietrzenie (mam nadzieje ze tylko odpowietrzenie) jest bardzo proste tylko jak


jak odpowietrzalem w ten sposób ze krecilem i krecilem az wyszlo wszystko.
tylko ze ja mam 250 ale to te same dzialanie.

widze ze cofa sie tobie paliwo, wiec chyba ktos na forum borykal sie z takim przypadkiem ze cofalo sie i przez to nie mogl odpalic.

A zawór zwrotny paliwa patrzyles ??

konradkar - 28 Październik 2007, 19:56

zawor zwrotny??? na pompie jest tylko cewka ktora chyba za to odpowiada a poprostu zaworu zwrotnego poza pompa chyba nie ma..??
W pompie wymienialem uszczelki na i nic tam nie moglem wiecej zrobic poza ich wymiana

Jutro sprobuje odkrecic przewod powrotny od wtryskiwaczy i krecic rozrusznikiem troszke dluzej niz piec sekund, kolega z innego forum powiedzial mi ze odpowietrzala wlaczajac z 10 razy rozrusznik na jakies 5-10 sekund.

Jak nie to kasa na stol pojdzie pewnie spora

cracof - 28 Październik 2007, 22:01

myślę, że cię pociesze :P ja zanim odpowietrzyłem 250td to zajechałem 3 akumulatory, za drugim razem wyposażyłem się w prostownik z rozruchem i zajęło mi to 20 min... ale kręcenia było wk****,także jestem dumny ze swojego rozrusznika :D
piotrfire - 28 Październik 2007, 22:29

Cytat:
zawor zwrotny??? na pompie jest tylko cewka ktora chyba za to odpowiada


Mozna dokupić dodatkowy jeśli ktoś ma z tym problemy koszt 30zł zakłada się go przed filtrem na przewodzie zasilającym

Krokodyl - 28 Październik 2007, 23:24

Poluzuj przewody wysokiego cisnienia przy wtryskiwaczach,a astepnie niech ktos kreci rozrusznikiem.Jak pokaze ci sie paliwo bez pecherzykow powietrza skrec i pal maszyne.
Marcin13736 - 28 Październik 2007, 23:39

ja swojego 250TD odpowietrzałem, ok 3 minut kręcenia z przerwami na oddech rozrusznika. Trochę szkoda akumulatora ale chyba inaczej sie nie da, bo nie ma ręcznej pompki, którą można by odpowietrzyć układ.
Jary - 28 Październik 2007, 23:46

konradkar napisał/a:
jak odpowietrzyc uklad paliwowy w mercedesie.
Diesel 2.2 z pompa lucasa


Układ jest samoodpowietrzający, dlatego trzeba dbać o szczelność instalacji i sprawność zaworu/ów zwrotnego a przy wymianie filtra paliwa, nowy filtr przed zamontowaniem napełnic ON-em :mb:

cracof - 28 Październik 2007, 23:52

no właśnie... a gdzie jest ten zawór zwrotny?
bo u mnie najprawdopodobniej wraca jeszcze paliwo z przewodów wysokiego ciśnienia do pompy, dlatego szarpie przy odpaleniu

Jary - 29 Październik 2007, 00:09

cracof napisał/a:
no właśnie... a gdzie jest ten zawór zwrotny?


Zazwyczaj bezpośrednio przy pompie wtryskowej, czasami dodatkowy przy filtrze paliwa :mb:

[ Dodano: 28 Październik 2007, 23:11 ]
cracof napisał/a:
wraca jeszcze paliwo z przewodów wysokiego ciśnienia do pompy,

W to raczej nie wierzę :wink:

cracof - 29 Październik 2007, 00:14

a czy mógłbyś mi dokładniej wyjaśnić w którym miejscu w pompie wtryskowej? można go kupić i po prostu wymienić?
koło filtra paliwa nie mam żadnego zaworka zwrotnego, po wymianie oringów paliwo z rurek się nie cofa, więc chyba nie ma sensu rozcinać przewodów i wstawiać jakiegoś za 20zł



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group