To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wibracje w OM601 C-klasse 200D - norma czy nie ?? 2 litry!

intel386 - 18 Luty 2008, 00:04
Temat postu: Wibracje w OM601 C-klasse 200D - norma czy nie ?? 2 litry!
Witam forumowiczy: szczególnie posiadających silnik OM601.913 jak ja,

Mam pytanie: czy mocno wam dygocze buda na postoju? U mnie tydzień temu zaczęło nią trzepać mocniej: kierownica wibruje jak w Oplu (3 mm) a dodatkowo czuć wibracje na poduszce pasażera po podłożeniu ręki.

Co się stało? Było OK. Czy to Waszym zdaniem poduszki lecą? Czy ktoś miał taki objaw?

Czy to ten mały amorek w układzie kierowniczym? Chyba nie - bo dygocze cała buda.

Czy silnik OM601 ma problemy? On na wolnym biegu dygocze wyraźnie - nie wiem jak to opisać, ale zawsze wydawało mi się że wychylał się na 5mm. Czy wasze diesle OM601 tez tak się mocno wychylają na boki (około 650-700 obr. biegu jałowego). Może one tak mają i leci mi poducha?

Silnik chodzi jak pszczółka, pali od pół kluczyka, 250 000 km. Pali około 6-7 litrów (miasto 8) . To klasyczna jednostka niedoładowana 2 litry, 75 km.

Miałem problemy z wtryskiem na 2 cylindrze - wymieniłem, ale może to ten gar? Tydzień temu buda mniej drżała i zachowywał sie jak Mercedes - a teraz widzę że jest gorzej...

Lekko cieknie mi z obsadki na 2 garze - mechanik nie wymienił podkładki pod obsadą. Nie pieni się mocno - czyżby tracił kompresję? Stąd te wibracje? Auto nie kopci - jak wtedy gdy padł wtrysk... Rurki pulsują - chyba żaden wtrysk nie leje,

Ile poduch jest pod silnikiem? Widze 2 szt. Auto ma 1994r. produkcji. Nie sprawiało większych problemów i nadal ładnie jeździ. W Oplu padła mi prawa poducha kiedyś i auto wibrowało, szczególnie na zimnym silniku, ale tu wibruje również na ciepłym.

Coś jakby stuka lekko pod maską - lekutko - ale paski i osprzet są OK. Może poduszka?
Czy poduszka może sie zerwać tak od ręki?

Wkręcając silnik linką gazu czuję że wibruje około 2tys obr gdy go pociągam za linkę ale chodzi miarowo. Po prostu "rzuca" nim gdy ciągam za linkę - ale może to na skutek wzrostu obrotów?

Dziękuję za porady. Szczególnie posiadaczy OM601 i OM604, napiszcie jakie są wibracje (czy je czuć gdy kładzie się dłoń).

[ Dodano: 18 Luty 2008, 00:33 ]
Wyjaśniam:

1) wibracje identyczne na ciepło i zimno
2) gdy kładę dłoń na poduszkę pasażera = na siedzenie pasażera (niejasno napisałem)

Czy możliwe by nieszczelna obsadka powodowała że gar jest nieszczelny i traci kompresję? Cieknie paliwo.

Poduszki gumowe zawieszenia silnika na oko są całe. Brak warczenia przy uruchamianiu - gaszeniu silnika co jasno pokazywałoby że to one są winne.

Jak powinien drgać idealny 4 cyl. diesel? Mocno? Słabo? Mój Opel 1,7d nie bujał się tak na 5 mm jak ten OM601.... Wiborwał delikatnie, ale miał 900 obr na postoju (nie tak wolnobieżny).

Nex@pl - 18 Luty 2008, 12:44

A sprawdziłeś kompresje na cylindrach?

Jak to mi mechanik zawsze mówił, jak coś w dieslu idzie nie tak, to zawsze najlepiej kompresje sprawdzić :)

Mówisz, że po dodaniu gazu "rzuca silnikiem", może to pompa ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group