To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wymiana łożyska turbiny

Daniello011 - 6 Maj 2008, 09:20
Temat postu: Wymiana łożyska turbiny
witam
Czy wymiana łożyska w turbinie to droga operacja?
Jaki jest mniejwięcej koszt?

Mercedes c 2,5 tdi combi

Daniel - 6 Maj 2008, 10:13
Temat postu: Re: Wymiana łożyska turbiny
Daniello011 napisał/a:
witam
Czy wymiana łożyska w turbinie to droga operacja?
Jaki jest mniejwięcej koszt?

Mercedes c 2,5 tdi combi


w przypadku napraw turbiny przewaznie mowi sie o jej regeneracji, trudno bedzie ocenic ile kosztuje wymiana samego lozyska :)

chyba nie pozostaje nic innego jak podzwonic po lokalnych warsztatach , ktore zajmuja sie regeneracja turbin

Łukasz - 6 Maj 2008, 10:59
Temat postu: Re: Wymiana łożyska turbiny
Daniello011 napisał/a:
witam
Czy wymiana łożyska w turbinie to droga operacja?
Jaki jest mniejwięcej koszt?

Mercedes c 2,5 tdi combi


Ja ostatnio regenerowałem turbinkę u siebie koszt 915zł w firmie pt. Moto-Remo (oficjalny przedstawiciel firmy "Garrett")
Ogólnie firma ma dobrą opinie chociaż ja na początku dostałem jakaś "lewą" po wymianie na drugą wszystko jest ok.
Moto-Remo Warszawa ul. Głębocka 98a
Mają też swój oddział w Iławie.

Borat - 6 Maj 2008, 19:42

A w turbinie to nie sa przypadkiem lozyska slizgowe?
Jary - 6 Maj 2008, 19:51

Borat napisał/a:
A w turbinie to nie sa przypadkiem lozyska slizgowe?


Nie przypadkiem a napewno :idea:

Borat - 6 Maj 2008, 19:53

Cytat:
Nie przypadkiem a napewno


łożyska toczne nie sa w stanie przeniesc tak duzych predkosci obrotowych ;)

rosomak - 6 Maj 2008, 22:58
Temat postu: nie bede sie spierał
ale czy tu przypadkiem nie dziala olej, czyli polaczenie postawy ze stopu mosiadzu i oleju? Moim zdaniem mamy tu doczynienia z łożyskiem olejowym. Najczesciej turbinki padaja jak niezbyt czesto wymieniasz olej i filtr powietrza, za nie wymienianym filtrem powietrza idzie oczywiscie zle działanie przepływomierza, pada przepływomierz nie dziala EGR itd...Nie wymieniasz oleju zaciera sie oś turbiny.. a razem nie wymienione filtry, olej ..same kłopoty :( Swoją drogą nie masz pewnosci ze to tuleja jest uszkodzona, wiekszosc uzytkownikow uwaza ze turbina powinna "gwizdać", ale to mit. Przy ok 3K obrotow powinienes wyczuc na wezu powietrznym przy kolektorze ssacym napompowanie. Jezeli tak jest to mocno bym sie zastanawiał...Jeżeli masz olej w układzie doładowania to tez trzeba sie temu przyjrzec.. Odma olejowa jest podłaczona do ukladu doladowania, moze to z odmy olej, a moze z uszkodzonego uszczelnienia turbiny..
Daniel - 7 Maj 2008, 08:44
Temat postu: Re: nie bede sie spierał
rosomak napisał/a:
ale czy tu przypadkiem nie dziala olej, czyli polaczenie postawy ze stopu mosiadzu i oleju? Moim zdaniem mamy tu doczynienia z łożyskiem olejowym. Najczesciej turbinki padaja jak niezbyt czesto wymieniasz olej i filtr powietrza, za nie wymienianym filtrem powietrza idzie oczywiscie zle działanie przepływomierza, pada przepływomierz nie dziala EGR itd...Nie wymieniasz oleju zaciera sie oś turbiny.. a razem nie wymienione filtry, olej ..same kłopoty :( Swoją drogą nie masz pewnosci ze to tuleja jest uszkodzona, wiekszosc uzytkownikow uwaza ze turbina powinna "gwizdać", ale to mit. Przy ok 3K obrotow powinienes wyczuc na wezu powietrznym przy kolektorze ssacym napompowanie. Jezeli tak jest to mocno bym sie zastanawiał...Jeżeli masz olej w układzie doładowania to tez trzeba sie temu przyjrzec.. Odma olejowa jest podłaczona do ukladu doladowania, moze to z odmy olej, a moze z uszkodzonego uszczelnienia turbiny..


i dlatego turbine powinien zobaczyc fachowiec i FACHOWIEC powinien ja regenerowac. szukanie przyczyn ewentualnego uszkodzenia turbiny poprzez forum uwazam za bezcelowe

co do wymiany filtrow i oleju.... bylo juz o tym tak wiele napisane, ze chyba nie ma sensu znowu tego samego powtarzac :)

staszko - 7 Maj 2008, 08:45

Jeśli olej z odmy to jak to sprawdzić i ewentualnie naprawić .
Daniel - 7 Maj 2008, 08:50

staszko napisał/a:
Jeśli olej z odmy to jak to sprawdzić i ewentualnie naprawić .


a co chcesz sprawdzic ? i po co ?? ubywa ci oleju?

staszko - 7 Maj 2008, 17:46

Oleju nie ubywa ale w przewodzie do turbiny mam olej .Zaolejony jest też przewód odmy wychodzący z głowicy .
Daniel - 7 Maj 2008, 22:16

staszko napisał/a:
Oleju nie ubywa ale w przewodzie do turbiny mam olej .Zaolejony jest też przewód odmy wychodzący z głowicy .


skoro oleju nie ubywa - to sie ciesz i nic nie kombinuj

w przewodzie od turbiny, odmie i chlodnicy powietrza doladowanego zawsze bedzie troche oleju

ale jezeli "oleju nie ubywa" to sie ciesz i nic nie kombinuj :)

Jary - 8 Maj 2008, 12:25

staszko napisał/a:
Zaolejony jest też przewód odmy wychodzący z głowicy


Może przy wymianie oleju "udało" Ci się go wlać zbyt dużo :wink:

Daniel - 8 Maj 2008, 12:50

Jary napisał/a:
staszko napisał/a:
Zaolejony jest też przewód odmy wychodzący z głowicy


Może przy wymianie oleju "udało" Ci się go wlać zbyt dużo :wink:


nawet gdy ilosc oleju w silniku bedzie prawidlowa, to zawsze przewod od odmy bedzie zaolejony - nie ma na to sily - zawsze mgla olejowa go zabrudzi

podobna sytuacja jest w przedowami od turbosprezarki - zawsze troche oleju tam sie znajdzie

ale skoro nie ubywa oleju z silnika "ponad przecietnie" to nie nalezy sie takimi rzeczami przejmowac

Jary - 8 Maj 2008, 22:01

Daniel napisał/a:
nawet gdy ilosc oleju w silniku bedzie prawidlowa, to zawsze przewod od odmy bedzie zaolejony


Pisałem o przelaniu oleju ponad stan, a przewody od odmy jednej czy drugiej, też podlegają obsłudze :mb:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group