Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
16 Luty 2012, 20:21
Wymiana łożyska turbiny
Autor Wiadomość
Daniello011 

Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 43
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 6 Maj 2008, 09:20   Wymiana łożyska turbiny

witam
Czy wymiana łożyska w turbinie to droga operacja?
Jaki jest mniejwięcej koszt?

Mercedes c 2,5 tdi combi
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 6 Maj 2008, 10:13   Re: Wymiana łożyska turbiny

Daniello011 napisał/a:
witam
Czy wymiana łożyska w turbinie to droga operacja?
Jaki jest mniejwięcej koszt?

Mercedes c 2,5 tdi combi


w przypadku napraw turbiny przewaznie mowi sie o jej regeneracji, trudno bedzie ocenic ile kosztuje wymiana samego lozyska :)

chyba nie pozostaje nic innego jak podzwonic po lokalnych warsztatach , ktore zajmuja sie regeneracja turbin
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 6 Maj 2008, 10:59   Re: Wymiana łożyska turbiny

Daniello011 napisał/a:
witam
Czy wymiana łożyska w turbinie to droga operacja?
Jaki jest mniejwięcej koszt?

Mercedes c 2,5 tdi combi


Ja ostatnio regenerowałem turbinkę u siebie koszt 915zł w firmie pt. Moto-Remo (oficjalny przedstawiciel firmy "Garrett")
Ogólnie firma ma dobrą opinie chociaż ja na początku dostałem jakaś "lewą" po wymianie na drugą wszystko jest ok.
Moto-Remo Warszawa ul. Głębocka 98a
Mają też swój oddział w Iławie.
 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 6 Maj 2008, 19:42   

A w turbinie to nie sa przypadkiem lozyska slizgowe?
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 6 Maj 2008, 19:51   

Borat napisał/a:
A w turbinie to nie sa przypadkiem lozyska slizgowe?


Nie przypadkiem a napewno :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 6 Maj 2008, 19:53   

Cytat:
Nie przypadkiem a napewno


łożyska toczne nie sa w stanie przeniesc tak duzych predkosci obrotowych ;)
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
rosomak 

Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Sztum
Wysłany: 6 Maj 2008, 22:58   nie bede sie spierał

ale czy tu przypadkiem nie dziala olej, czyli polaczenie postawy ze stopu mosiadzu i oleju? Moim zdaniem mamy tu doczynienia z łożyskiem olejowym. Najczesciej turbinki padaja jak niezbyt czesto wymieniasz olej i filtr powietrza, za nie wymienianym filtrem powietrza idzie oczywiscie zle działanie przepływomierza, pada przepływomierz nie dziala EGR itd...Nie wymieniasz oleju zaciera sie oś turbiny.. a razem nie wymienione filtry, olej ..same kłopoty :( Swoją drogą nie masz pewnosci ze to tuleja jest uszkodzona, wiekszosc uzytkownikow uwaza ze turbina powinna "gwizdać", ale to mit. Przy ok 3K obrotow powinienes wyczuc na wezu powietrznym przy kolektorze ssacym napompowanie. Jezeli tak jest to mocno bym sie zastanawiał...Jeżeli masz olej w układzie doładowania to tez trzeba sie temu przyjrzec.. Odma olejowa jest podłaczona do ukladu doladowania, moze to z odmy olej, a moze z uszkodzonego uszczelnienia turbiny..
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Maj 2008, 08:44   Re: nie bede sie spierał

rosomak napisał/a:
ale czy tu przypadkiem nie dziala olej, czyli polaczenie postawy ze stopu mosiadzu i oleju? Moim zdaniem mamy tu doczynienia z łożyskiem olejowym. Najczesciej turbinki padaja jak niezbyt czesto wymieniasz olej i filtr powietrza, za nie wymienianym filtrem powietrza idzie oczywiscie zle działanie przepływomierza, pada przepływomierz nie dziala EGR itd...Nie wymieniasz oleju zaciera sie oś turbiny.. a razem nie wymienione filtry, olej ..same kłopoty :( Swoją drogą nie masz pewnosci ze to tuleja jest uszkodzona, wiekszosc uzytkownikow uwaza ze turbina powinna "gwizdać", ale to mit. Przy ok 3K obrotow powinienes wyczuc na wezu powietrznym przy kolektorze ssacym napompowanie. Jezeli tak jest to mocno bym sie zastanawiał...Jeżeli masz olej w układzie doładowania to tez trzeba sie temu przyjrzec.. Odma olejowa jest podłaczona do ukladu doladowania, moze to z odmy olej, a moze z uszkodzonego uszczelnienia turbiny..


i dlatego turbine powinien zobaczyc fachowiec i FACHOWIEC powinien ja regenerowac. szukanie przyczyn ewentualnego uszkodzenia turbiny poprzez forum uwazam za bezcelowe

co do wymiany filtrow i oleju.... bylo juz o tym tak wiele napisane, ze chyba nie ma sensu znowu tego samego powtarzac :)
 
 
staszko 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 66
Skąd: katowice
Wysłany: 7 Maj 2008, 08:45   

Jeśli olej z odmy to jak to sprawdzić i ewentualnie naprawić .
_________________
C250TD 96"
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Maj 2008, 08:50   

staszko napisał/a:
Jeśli olej z odmy to jak to sprawdzić i ewentualnie naprawić .


a co chcesz sprawdzic ? i po co ?? ubywa ci oleju?
 
 
staszko 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 66
Skąd: katowice
Wysłany: 7 Maj 2008, 17:46   

Oleju nie ubywa ale w przewodzie do turbiny mam olej .Zaolejony jest też przewód odmy wychodzący z głowicy .
_________________
C250TD 96"
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Maj 2008, 22:16   

staszko napisał/a:
Oleju nie ubywa ale w przewodzie do turbiny mam olej .Zaolejony jest też przewód odmy wychodzący z głowicy .


skoro oleju nie ubywa - to sie ciesz i nic nie kombinuj

w przewodzie od turbiny, odmie i chlodnicy powietrza doladowanego zawsze bedzie troche oleju

ale jezeli "oleju nie ubywa" to sie ciesz i nic nie kombinuj :)
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 8 Maj 2008, 12:25   

staszko napisał/a:
Zaolejony jest też przewód odmy wychodzący z głowicy


Może przy wymianie oleju "udało" Ci się go wlać zbyt dużo :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 8 Maj 2008, 12:50   

Jary napisał/a:
staszko napisał/a:
Zaolejony jest też przewód odmy wychodzący z głowicy


Może przy wymianie oleju "udało" Ci się go wlać zbyt dużo :wink:


nawet gdy ilosc oleju w silniku bedzie prawidlowa, to zawsze przewod od odmy bedzie zaolejony - nie ma na to sily - zawsze mgla olejowa go zabrudzi

podobna sytuacja jest w przedowami od turbosprezarki - zawsze troche oleju tam sie znajdzie

ale skoro nie ubywa oleju z silnika "ponad przecietnie" to nie nalezy sie takimi rzeczami przejmowac
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 8 Maj 2008, 22:01   

Daniel napisał/a:
nawet gdy ilosc oleju w silniku bedzie prawidlowa, to zawsze przewod od odmy bedzie zaolejony


Pisałem o przelaniu oleju ponad stan, a przewody od odmy jednej czy drugiej, też podlegają obsłudze :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,132 sekundy. Zapytań do SQL: 11