To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Wymiana Servo (wspomaganie hamulców)

Łukasz - 29 Wrzesień 2008, 11:29
Temat postu: Wymiana Servo (wspomaganie hamulców)
Witam :D
Jak już kiedyś wspomniałem na forum, tracę podciśnienie na sevie od hamulców, objawia się to tym, że do reszty układów sterowanych podciśnieniem dochodzi mniejsze podciśnienie niż powinno. Jak mierzyłem u Ojca (ten sam silnik) podciśnienie za serwem miało wartość 0,8bar u mnie jest 0,3-0,4bar.
Znalazłem takie servo (konkretnie kolega z forum mi znalazł :D ) i moje pytania brzmią:
Czy ktoś z szanownych kolegów dokonywał operacji wymiany serva ?
Dam radę zrobić to sam ?
Czy przy wymianie serva muszę wymienić też płyn hamulcowy a jeżeli nie to czy muszę odpowietrzyć układ ?

Przepraszam za grad pytań i z góry dziękuję :D

Daniel - 29 Wrzesień 2008, 12:11
Temat postu: Re: Wymiana Servo (wspomaganie hamulców)
!Łukasz! napisał/a:
Witam :D
Jak już kiedyś wspomniałem na forum, tracę podciśnienie na sevie od hamulców, objawia się to tym, że do reszty układów sterowanych podciśnieniem dochodzi mniejsze podciśnienie niż powinno. Jak mierzyłem u Ojca (ten sam silnik) podciśnienie za serwem miało wartość 0,8bar u mnie jest 0,3-0,4bar.
Znalazłem takie servo (konkretnie kolega z forum mi znalazł :D ) i moje pytania brzmią:
Czy ktoś z szanownych kolegów dokonywał operacji wymiany serva ?
Dam radę zrobić to sam ?
Czy przy wymianie serva muszę wymienić też płyn hamulcowy a jeżeli nie to czy muszę odpowietrzyć układ ?

Przepraszam za grad pytań i z góry dziękuję :D


Co do wymiany, teoretycznie nie powinno być problemów. Choć w W202 nie ma zbyt wiele miejsca.

Trudno powiedzieć, czy dasz rade sam :)

W sprawie płynu hamulcowego - na pewno przy okazji wymiany serwa (czyli również demontażu pompy hamulcowej) warto wymienić płyn w całym układzie, tym bardziej, że trzeba go będzie odpowietrzyć. Więc w zasadzie nie ma innej możliwości.

pavel - 29 Wrzesień 2008, 12:21

wcale nie trzeba rozbierac pompy hamulcowej, zmieniac plyn i odpowietrzac, jezeli plyn nie jest za stary.
Wystarczy odczepic pompe od serwa.(4 sruby). Robota jest zbyt ciasna.

Daniel - 29 Wrzesień 2008, 12:24

pavel napisał/a:
wcale nie trzeba rozbierac pompy hamulcowej, zmieniac plyn i odpowietrzac, jezeli plyn nie jest za stary.
Wystarczy odczepic pompe od serwa.(4 sruby). Robota jest zbyt ciasna.


Miałem na myśli demontaż pompy, aby mieć lepsze dojście do serwa.

Marcin Pop. - 29 Wrzesień 2008, 12:26

!Łukasz! napisał/a:
Dam radę zrobić to sam ?


jak masz odpowiednie klucze - TAK.

!Łukasz! napisał/a:
Czy przy wymianie serva muszę wymienić też płyn hamulcowy a jeżeli nie to czy muszę odpowietrzyć układ ?


W całym układzie jest ok. 0,5L płynu (nie wiem dokładnie ile, z ABS może wchodzić więcej) także DOT-4 nie jest drogi. A wymieniająć płyn hamulcowy pozbędziesz się wilgoci w przewodach, a jak mocno merola katujesz to temperatura wżenia płynu będzie wyższa. .
Przy wymianie płynu muszą być 2 osoby. Zacznij wymianę od tego koła co jest najdalej pompy (tylne prawe, tylne lewe, przednie prawe, przednie lewe) i merolek powinien śmigać "aż miło" :mb:

pavel - 29 Wrzesień 2008, 12:27

Daniel napisał/a:
pavel napisał/a:
wcale nie trzeba rozbierac pompy hamulcowej, zmieniac plyn i odpowietrzac, jezeli plyn nie jest za stary.
Wystarczy odczepic pompe od serwa.(4 sruby). Robota jest zbyt ciasna.


Miałem na myśli demontaż pompy, aby mieć lepsze dojście do serwa.


Slusznie ze to ulatwi wymiane serva, ale za to trzeba dolozyc pracy na napelnianie plynu i odpowietrzania wszystkich kol.
Mozna najpierw zaczac od odczepienia pompy od serwa. Jesli sie nie da pozbyc serwa, ostatecznosc bedzie demontaz pompy

[ Dodano: 29 Wrzesień 2008, 12:30 ]
Marcin Pop. napisał/a:
!Łukasz! napisał/a:
Dam radę zrobić to sam ?


jak masz odpowiednie klucze - TAK.

!Łukasz! napisał/a:
Czy przy wymianie serva muszę wymienić też płyn hamulcowy a jeżeli nie to czy muszę odpowietrzyć układ ?


W całym układzie jest ok. 0,5L płynu (nie wiem dokładnie ile, z ABS może wchodzić więcej) także DOT-4 nie jest drogi. A wymieniająć płyn hamulcowy pozbędziesz się wilgoci w przewodach, a jak mocno merola katujesz to temperatura wżenia płynu będzie wyższa. .
Przy wymianie płynu muszą być 2 osoby. Zacznij wymianę od tego koła co jest najdalej pompy (tylne prawe, tylne lewe, przednie prawe, przednie lewe) i merolek powinien śmigać "aż miło" :mb:


To tez prawda

Daniel - 29 Wrzesień 2008, 12:30

pavel napisał/a:
Jesli sie nie da pozbyc serwa, ostatecznosc bedzie demontaz pompy


OK. Tak tez może być - tak czy inaczej, jeżeli płyn hamulcowy nie był dawno wymieniany, to można przy okazji tej roboty to zrobić.

pavel - 29 Wrzesień 2008, 12:36

Daniel napisał/a:
pavel napisał/a:
Jesli sie nie da pozbyc serwa, ostatecznosc bedzie demontaz pompy


OK. Tak tez może być - tak czy inaczej, jeżeli płyn hamulcowy nie był dawno wymieniany, to można przy okazji tej roboty to zrobić.


Racja!!!!

Łukasz - 29 Wrzesień 2008, 17:47

[ Dodano: 29 Wrzesień 2008, 17:47 ]
Marcin Pop. napisał/a:
W całym układzie jest ok. 0,5L płynu (nie wiem dokładnie ile, z ABS może wchodzić więcej) także DOT-4 nie jest drogi. A wymieniająć płyn hamulcowy pozbędziesz się wilgoci w przewodach, a jak mocno merola katujesz to temperatura wżenia płynu będzie wyższa. .
Przy wymianie płynu muszą być 2 osoby. Zacznij wymianę od tego koła co jest najdalej pompy (tylne prawe, tylne lewe, przednie prawe, przednie lewe) i merolek powinien śmigać "aż miło" :mb:


Płyn wymieniany był w styczniu więc chyba za stary nie jest :D

Daniel napisał/a:
Co do wymiany, teoretycznie nie powinno być problemów. Choć w W202 nie ma zbyt wiele miejsca.

No właśnie tak sobie popatrzyłem dzisiaj i rzeczywiście miejsca za wiele tam nie ma.

Marcin Pop. napisał/a:
jak masz odpowiednie klucze - TAK.

Narzędzi Ci u mnie dostatek :D
Dziękuje panowie za odpowiedzi już mam jako takie pojecie co i gdzie :D

Na servie jest jeszcze taki mały stelaż na którym mocowane są kable i jakaś kostka (prawdopodobnie od ASR) mocowane to jest na dwie śruby :D

pavel - 30 Wrzesień 2008, 08:18

Chodzi ci o rurke po prawej stronie serwa? to jest rurka ktora ssie powietrze i jest prowadzona do kolektora ssacego. Jak zdejmiesz kompletna pompe bez rozbierania, musisz dojsc do pedalow i tam sa o ile pamietam 4 nakretki i serwo uwolni sie od (jak nazwac) od kompletu z pedalami hamulca i sprzegla.
Łukasz - 30 Wrzesień 2008, 09:45

pavel, u mnie rurka idzie do vacumpompy i ona ssie powietrze :D
W moim kolektorze jest nadcisnienie :D (turbo)

wojtas_p - 6 Październik 2008, 06:49

Marcin Pop. napisał/a:
Przy wymianie płynu muszą być 2 osoby. Zacznij wymianę od tego koła co jest najdalej pompy (tylne prawe, tylne lewe, przednie prawe, przednie lewe) i merolek powinien śmigać "aż miło"


A po co dwie osoby przy wymianie płynu? Ja lubię, gdy ktoś mi pomaga, nie przeczę, ale napisałeś, że muszą być 2 osoby, a to już bzdura. Odpowietrzanie hamulców czy wymianę płynu może robić jedna osoba i zrobi to dobrze.

Javoreczek - 6 Październik 2008, 09:53

Cytat:
Odpowietrzanie hamulców czy wymianę płynu może robić jedna osoba i zrobi to dobrze.


Przy odpowietrzaniu zazwyczaj jest tak, że jedna osoba wciska hamulec, a druga pod spodem obserwuje bąbelki i zakręca odpowietrznik. Nie przecze, że uda się to zrobić w pojedynkę, nie mniej chętnie poczytam jak :mrgreen:

pavel - 6 Październik 2008, 10:00

Alez naturalnie ze mozna samemu odpowietrzac hamulce.
Trzeba miec tylko drobny przyrzad do tego.
Trzeba miec pokrywke z rurka gumowa. pokrywke przykrecasz do zbiornika plynu hamulcowego a rurke do wentyla w kole. i masz cisnienie w obiegu hamulcowym
wtedy odpowietrzasz ale musisz kontrolowac zeby plyn byl w zbiorniku i w razie czego dolewac. Jak zbiornik zrobi sie pusty to musialbys od nowa odpowietrzac.

Javoreczek - 6 Październik 2008, 10:02

chytre
na to nie wpadłem :oops:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group