Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - tarcie przy skrecie
ziomkes20 - 19 Marzec 2009, 11:35 Temat postu: tarcie przy skrecie Witam
Mam taki problem gdy skręcam w każdą stronę na maxa to mi coś trze mam orginalne felgi aluminiowe z W202 i opony 195/65/R15 co może być przyczyna czy tak po prostu jest ??
slash - 19 Marzec 2009, 11:42
a nadkola ci sie niepoluzowaly?
tomjaw - 19 Marzec 2009, 12:22
Skręcaj stopniowo koła i przyjrzyj się w którym miejscu są najbliżej jakiegoś elementu. Podejrzewam nadkola
ziomkes20 - 19 Marzec 2009, 13:46
nadkola mam w porządku właśnie wcześniej miałem felgi 16 205/55/R16 myślałem że za szerokie i jak załozę 15 będzie ok ale ednak nie i jak skręcę na maxa i puszcze kierownice auto może samo jezdzać w koło nie wiem co się dzieje już i obciera coś a nigdzie nie widać żadnych miejsc z przetarciami
Marcin13736 - 19 Marzec 2009, 14:24
Rozmiar opon jak najbardziej popraawny, ale ile wynosi wskaźnik "ET " tyl alusków. Jesteś pewien, że poprawny?. Przy stalowych powiniem wynosić "ET 37", nie wiem jak jest z twoimi...Sprawdx jak możesz
ziomkes20 - 19 Marzec 2009, 14:33
Felgi są orginalne z w202 mowie o 15 a 16 pochodzą z W211. A 15 nie powinny tak trzeć
HenrykN - 19 Marzec 2009, 19:42
Pod spodem na zawieszeniu masz ograniczniki skrętu.
Powinne tam być plastykowe nakładki.
Jeżeli ich nie masz to przy całkowitym skręcie będzie skrzypieć.
Metal trze o metal.
inigo - 19 Marzec 2009, 21:42
zgadza sie, na forum o tym bylo, to sa teflonowe nakladki, ktore zapewne sie starly, u mnie jest to samo,
Przemek - 31 Marzec 2009, 20:13
Mam ten sam objaw co autor postu ........ Ma ktos fotke lub rysunek gdzie to sie znajduje ? Da rade to wymienic ?
janucha78 - 31 Marzec 2009, 20:21
Cytat: | Mam ten sam objaw co autor postu ........ Ma ktos fotke lub rysunek gdzie to sie znajduje ? Da rade to wymienic ? |
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=84297#84297
Element nr 15
Maly V8 - 3 Kwiecień 2009, 20:13
Podobny problem miałem w terenówce, ale okazał się to słaby punkt zawieszenia,i nowe za kilka tyś tak samo się wytrą, odkręciłem ograniczniki po trzy obroty i posmarowałem smarem żeby nie drażniły przy maksymalnym skręcie.
thrashcan - 4 Kwiecień 2009, 11:03
Podłącze się do tematu. W moim autku (C180 automat sedan 95') również zdarza mi się słyszeć tarcie/stukotanie z prawego przedniego koła, jakby metal o metal, przy skręcaniu w lewo. Z tym że odgłos występuje już nawet przy delikatnym skręcaniu, np. przy jeździe po łuku z prędkością powiedzmy 40 km/h. Co ciekawe, jeśli w trakcie jazdy przy skręconych kołach zmieni mi się bieg i prawe przednie koło tym samym dostanie obciążenia, tarcie się nasila. Jednocześnie słychać je niejako w rytm pracy silnika - tarcie jest jakby zależne od obrotów.
Co to do cholery może być, bo już mnie z tym szlag trafia i maksymalnie zwalniam na wszelkich rodzaju zakrętach w lewo, by nie słyszeć tego dźwięku :/ Jakaś metalowa osłona może to powodować? Sprawdziłem stan klocków i tarcz oraz wszystkie plastiki w nadkolu - wydają się dobrze połączone. Spotkaliście się z czymś takim?
Camel- - 4 Kwiecień 2009, 17:27
thrashcan, luz na wahaczach?
thrashcan - 4 Kwiecień 2009, 22:13
Qrcze, sam nie wiem, może? W tygodniu zaprowadzę do mechanika i każę podokręcać wszystko, co się da:)
btx - 5 Kwiecień 2009, 00:41
A ja mam problem bo jak skrecam w prawo to slysze brzęczenie.
W lewo jest OK. Czy to moze byc wina wybitej koncowki drazka kierowniczego ?
Czy moze cos z pompa wspomagania cos nie tak ? (w sumie niedlugo czeka mnie jej wymiania, poci sie)
|
|
|