Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:17 |
kąty pochylenia |
Autor |
Wiadomość |
norbertstezycki
Norbi c220D 95KM
Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 12:53 kąty pochylenia
|
|
|
chciałem ustawić dziś zbieżność (kąty i całą geometrię) ale mechanik powiedział że w moim mb nie ma śruby do regulacji kątów z przodu. czy ma rację?
vin wdb2021211a370910
mówi że winą złego kąta prawego przedniego koła jest krzywa zwrotnica i od tego trzeba by zacząć. |
_________________
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 13:09
|
|
|
norbertstezycki napisał/a: | chciałem ustawić dziś zbieżność (kąty i całą geometrię) ale mechanik powiedział że w moim mb nie ma śruby do regulacji kątów z przodu. czy ma rację? |
Tak, to prawda. Śruby są dostępne jako osobny element - bez nich regulacja jest możliwa, ale w ograniczonym zakresie (tak zrozumiałem Zibiego). W każdym razie kupiłem takie śruby, Febi Bilstein, nr części 07752 - koszt wg cennika Fota to 31,21 PLN za sztukę (stan na dziś):
http://katalog.fota.pl/Katalog/Artykul.aspx
A to zdjęcie rzeczonej śruby:
http://katalog.fota.pl/Ka...EinspNr=101&St= |
|
|
|
|
norbertstezycki
Norbi c220D 95KM
Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 14:54
|
|
|
jak dużą regulacją daje ta śruba?
[ Dodano: 29 Maj 2009, 15:15 ]
czy to jest śruba mimośrodowa? z takim garbem? nie wiem jak to fachowo nazwać |
_________________
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 19:26
|
|
|
Gomezio napisał/a: | A to zdjęcie rzeczonej śruby: |
Sory, ale tą śrubą nic nie da się ustawić, to najzwyklejsza śruba
norbertstezycki napisał/a: | jak dużą regulacją daje ta śruba? |
Żadnej
W W202 nie reguluje się kąta pochylenia zwrotnicy . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 19:48
|
|
|
Jary napisał/a: | Sory, ale tą śrubą nic nie da się ustawić, to najzwyklejsza śruba |
Jak to nic? A w katalogu piszą: "Śruba do regulacji pochylenia koła". Czyli co.. w błąd wprowadzają? |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 21:22
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Czyli co.. w błąd wprowadzają? |
Na to wychodzi, wystarczy zajrzeć pod auto i obejrzeć mocowania wahaczy, teoretycznie jest możliwość, ale tylko podkladkami. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 21:26
|
|
|
Jary napisał/a: | Na to wychodzi |
W takim razie zastanawia mnie, gdzie Zibi je wkręcił.. Bo przed dołożeniem tych śrub za chińskiego luda nie mógł ustawić prawidłowych kątów. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 23:45
|
|
|
Zawieszenie W202 jest tak skonstruowane, że jeśli wszystko jest proste, to nie reguluje się geometrii, bo samo z siebie musi być tak jak powinno...
Oczywiście co innego zbieżność...
Dopiero jeśli coś jest skrzywione, to można się posiłkować odpowiednimi śrubami z podkładkami mimośrodowymi, tak jak jest w starszych w124 i w201.
Ta śruba z katalogu Fota powyżej rzeczywiście wygląda jak zwykła śruba, jedynie podkładki ma ścięte, ale co z tego, skoro w żaden sposób nie jest "obrotowo zblokowana" ze śrubą, jak we wspomnianych starszych modelach. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 11:06
|
|
|
Gomezio napisał/a: | zastanawia mnie, gdzie Zibi je wkręcił.. |
Ja, myślę, że wiem, ale do tego potrzeba trochę twórczej inwencji, która ma Zibi |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 12:37
|
|
|
Trochę się temu wszystkiemu dziwię . Czyżby Etzold źle przetłumaczył mądrą księgę?
Wg. książki kąty ustawia się na mimośrodzie w dolnym wachaczu - a podczas wymiany tulei w dolnych wachaczach nigdzie mimośrodów nie było (u mnie)
I teraz nie wiem, czy się kąty wreszcie się ustawia, czy nie. Bo zbieżność na 100% tak.
Resize of Scan0152.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1416 raz(y) 154,31 KB |
|
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 19:53
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | Czyżby Etzold źle przetłumaczył mądrą księgę? |
Etzold ją napisał, a tłumaczył Polak (wydawnictwa podają zwykle kto), także nie można wykluczyć, że redagując tłumaczenie książki do w202, nie poszedł na skróty i nie skopiował części opisów z książek od w124/w201.
W przypadku mojego auta także nie ma podkładek mimośrodowych, za to te, które są mają tzw. zamki blokujące podkładkę i poprzecznie unieruchamiające śrubę w podłużnych (poziomo) otworach w podłużnicy. Te podłużne otwory właśnie umożliwiają, w razie konieczności, regulację geometrii za pomocą mimośrodów. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 21:30
|
|
|
jjankiello napisał/a: | W przypadku mojego auta także nie ma podkładek mimośrodowych, za to te, które są mają tzw. zamki blokujące podkładkę i poprzecznie unieruchamiające śrubę w podłużnych (poziomo) otworach w podłużnicy. Te podłużne otwory właśnie umożliwiają, w razie konieczności, regulację geometrii za pomocą mimośrodów. |
u siebie tego nie widzałem
w podłużnicach były kołowe otwory a śruby mocujące były normalne - na torx-a.
Czyżby przed FL i po FL było inaczej??? |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 22:42
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | Czyżby przed FL i po FL było inaczej??? |
Nie, jest tak samo . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
norbertstezycki
Norbi c220D 95KM
Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 19:04
|
|
|
teraz to naprawdę nic nie wiem.
jeśli można zastosować jakąś śrubę to napiszcie jaką |
_________________
|
|
|
|
|
emu
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 10 Skąd: sochaczew
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2009, 17:08
|
|
|
Witam
Mam taki problem z lewym kołem i też mi powiedzieli że nie ma zadnej regulacji.
Czy ktoś by mógł wreszcie to wyjaśic jak to zrobić ? |
_________________ POZDRAWIAM
EX-W140 S350
S 124 E250
W 202 2,2D |
|
|
|
|
|