Przesunięty przez: Łukasz 26 Styczeń 2012, 18:48 |
wentylator chłodnicy włącza sie po wyłączeniu auta |
Autor |
Wiadomość |
stasprywatny
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 39 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 10:27
|
|
|
u mnie po wymianie modułu jest OK, temp podchodzi pod 100C i spada do 90C.
chociaż wentylator też kręci sie dość wolno i cicho,aż sprawdzałem czy on w ogóle działa. W innych autach włącza sie od razu na max i huczy strasznie.
Mam wrażenie że w Mercu obroty wentylatora są sterowane napięciem, być może u Ciebie wentylator ma za duze opory i jak sie pojawia napięcie z modułu mniejsze niż 12V nie chce sie krecić.
Ja bym wyjął wentylator i sprawdził, łożyska i szczotki. |
_________________ Pozdrawiamy
Staś i MB C180 Classic
WDB2020181A573792 |
|
|
|
|
waski
Dołączył: 11 Wrz 2008 Posty: 57 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 16:51
|
|
|
wkońcu natrafilem na lepszego fachowca który posiedzial troche nad autem i stwierdził że:
wentylator jak najbardziej ok, dziala na kazdym z 4 biegów
moduł ok,
przetarta jakaś wiązka idąca do modułu i uszkodzony czujnik ciśnienia w klimatyzacji
wiązkę naprawił i wentylator reaguje już na temp silnika teraz czekam tylko na czujnik cisnienia i klimę nabiję,
wychodzi na to ze bede mial dwa sprawne moduły
|
_________________ C180 1998 - VIN - WDB2020181A694218 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 17:29
|
|
|
Cytat: | wkońcu natrafilem na lepszego fachowca który posiedzial troche nad autem i stwierdził że:
wentylator jak najbardziej ok, dziala na kazdym z 4 biegów
moduł ok,
przetarta jakaś wiązka idąca do modułu i uszkodzony czujnik ciśnienia w klimatyzacji
wiązkę naprawił i wentylator reaguje już na temp silnika teraz czekam tylko na czujnik cisnienia i klimę nabiję,
wychodzi na to ze bede mial dwa sprawne moduły
|
Jak to było? A nie mówiłem? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Krzysiek M.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 21 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 20:59
|
|
|
Nex@pl. Mam pytanie. Czy moge przesłać Ci mój moduł do przejrzenia i ewentualnej naprawy? oczywiście zapłacę. Chwilowo mój wentylator właćza się na najwyższym biegu przy włączeniu klimy( nie ma orginalnego sterownika).
Prosze o odpowiedź.
Krzysiek |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 21:56
|
|
|
Cytat: | Nex@pl. Mam pytanie. Czy moge przesłać Ci mój moduł do przejrzenia i ewentualnej naprawy? oczywiście zapłacę. Chwilowo mój wentylator właćza się na najwyższym biegu przy włączeniu klimy( nie ma orginalnego sterownika).
Prosze o odpowiedź. |
Nie ma problemu jeśli chodzi o podesłanie. Gorzej z otwieraniem tego modułu Zazwyczaj kończy się na rozwiercaniu śrub, ale jak najbardziej służę pomocą. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
stasprywatny
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 39 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 09:00
|
|
|
dla pocieszenia powiem , że mój moduł z 98r rozkręciłem bez problemu, może wam tez pójdzie gładko. Kupiłem drugi a ten leży sobie na półce i nie wiem co z nim począć ( bo działał , ale nie do końca). |
_________________ Pozdrawiamy
Staś i MB C180 Classic
WDB2020181A573792 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 12:54
|
|
|
A nie do końca czym się objawia? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
stasprywatny
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 39 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 12:15
|
|
|
ja założyłem ten post, objawy są opisane na stronie 1.
NEX@PL zastanawiałem sie czy może byś nie chcial tego mojego modułu do naprawy,
u mnie pewnie przeleży na półce pare lat aż w koncu go wyrzuce. |
_________________ Pozdrawiamy
Staś i MB C180 Classic
WDB2020181A573792 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 12:40
|
|
|
stasprywatny napisał/a: | NEX@PL zastanawiałem sie czy może byś nie chcial tego mojego modułu do naprawy,
u mnie pewnie przeleży na półce pare lat aż w koncu go wyrzuce. |
Jasne, zawsze może to sie przyczynić do obniżenia kosztów napraw naszych w202, może w końcu uda mi się zrobić zamiennik kiedyś |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
stasprywatny
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 39 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 12:49
|
|
|
spoko, napisz na maila : stasprywatny@poczta.onet.pl
adres to wyśle Ci paczkę.
[ Dodano: 2 Lipiec 2009, 10:56 ]
Nex@pl - w końcu pojechałem do warsztatu i WYSŁAŁEM do Ciebie MODUŁ WCZORAJ, list polecony priorytetowy. Mam nadzieje że uda Ci sie go uratować. |
_________________ Pozdrawiamy
Staś i MB C180 Classic
WDB2020181A573792 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 16:47
|
|
|
Cytat: | Nex@pl - w końcu pojechałem do warsztatu i WYSŁAŁEM do Ciebie MODUŁ WCZORAJ, list polecony priorytetowy. Mam nadzieje że uda Ci sie go uratować. |
Witam, moduł dotarł, ja obecnie wróciłem z urlopu więc w tym tygodniu do niego zajrzę. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
stasprywatny
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 39 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Lipiec 2009, 11:35
|
|
|
to się cieszę że dotarł.
mam pytanie do Ciebie, być może bedziesz wiedział.
Po wymianie przełozyłem ten moduł do komory silnika.
przykreciłem go miedzy pompą ABS i zbiornikiem od spryskiwacza, czyli z boku.
Chodzi mi o chłodzenie tego modułu, ponieważ ma spory radiator to i tak ma dużo gorsze warunki chłodzenia niż pod nadkolem( krórego u mnie brak, stąd pomysł na przełożenie)
Czy Twoim zdaniem, temperatura nie zrobi mu krzywdy? |
_________________ Pozdrawiamy
Staś i MB C180 Classic
WDB2020181A573792 |
|
|
|
|
domelfm
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 172 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 01:48
|
|
|
Witam ...
Inzynierowie naszych cacek to naprawde dobrzy spece...
Rzekłbym ze ich poprawianie jest nie rozsadne...
Radiator musi miec nawiew jezeli zmieniamy jego miejsce z nadkola na inne o mniejszym lufcie ...
Pozdrawiam i zalecam naprawe nadkola i fabryczny montaz ... |
_________________ C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 12:33
|
|
|
dokładnie, tez nie lubię poprawiać fabryki, fakt faktem, dopiero podczas pracy wentylatora całość może się dopiero nagrzewać. Nowe sterowniki wyglądają nieco inaczej.
[ Dodano: 25 Lipiec 2009, 18:54 ]
Ok, nowe wieści Moduł jest prawie nienaruszony - zaczęła przepuszczać uszczelka i doszło do małej korozji, jak rozszyfruje wartości prawdopodobnie dwóch nadgryzionych kondensatorów to przystąpię do testów w swoim aucie - płytka jest identyczna. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
|