Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:06 |
tuleja pływająca i sposób jej wymiany |
Autor |
Wiadomość |
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 25 Lipiec 2009, 19:27
|
|
|
papuga911 napisał/a: | Nie wiem wyrzuciłem paragon, ale chyba nic specjalnego to nie było po prostu były w sklepie, ważne żeby posmarować najlepiej smarem grafitowym do przegubów w środku i posmarowałem na zewnątrz trochę olejem żeby łatwiej było wcisnąć w gniazdo. mam już równo 30000km i żadnego skrzypienia nie słychać. |
Ja w nast tyg będę je wymieniał Dzięki za radę |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Lipiec 2009, 19:29
|
|
|
Smarowanie, żeby lepiej było wcisnąć to nie jest najlepszy pomysł, jak ostatnio ktoś mi tak tuleje wymieniał w W201 to po roku juz ich nei było. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Lipiec 2009, 10:57
|
|
|
Przy wciskaniu tulei pomaga zwykłe mydło. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
papuga911
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 66 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 27 Lipiec 2009, 21:26
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Smarowanie, żeby lepiej było wcisnąć to nie jest najlepszy pomysł, jak ostatnio ktoś mi tak tuleje wymieniał w W201 to po roku juz ich nei było. |
A co znikły Przejechałem 30000km i bez problemu, olej zostaje wyciśnięty przy wciskaniu tuleji. |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 11:20
|
|
|
papuga911 napisał/a: |
A co znikły Przejechałem 30000km i bez problemu, olej zostaje wyciśnięty przy wciskaniu tuleji. |
Nie wiem co to byl za olej, ale rozpadaly sie w rękach |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 12:38
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | papuga911 napisał/a: |
A co znikły Przejechałem 30000km i bez problemu, olej zostaje wyciśnięty przy wciskaniu tuleji. |
Nie wiem co to byl za olej, ale rozpadaly sie w rękach |
W większości przypadków guma w tulejach nie jest odporna na działanie smarów, więc stosowanie ich do "polepszenia" montażu jest bez sensu. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 15:12
|
|
|
dla porządku przypomnę, iż węglowodory działają destrukcyjnie na gumę, po pewnym czasie rozłazi się jak stara szmata. |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 20:38
|
|
|
topol, węglowodory? To dlaczego na "tire renovator", którego używam do kół, w składzie jest napisane ok 30% węglowodorów? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 20:43
|
|
|
dlatego pomysł z mydłem bardzo mi się podoba Będę musiał spróbować w omedze. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
papuga911
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 66 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 20:44
|
|
|
Daniel napisał/a: | Nex@pl napisał/a: | papuga911 napisał/a: |
A co znikły Przejechałem 30000km i bez problemu, olej zostaje wyciśnięty przy wciskaniu tuleji. |
Nie wiem co to byl za olej, ale rozpadaly sie w rękach |
W większości przypadków guma w tulejach nie jest odporna na działanie smarów, więc stosowanie ich do "polepszenia" montażu jest bez sensu. |
Kolego nie wiem o czym mówisz może rozmawiamy o dwóch innych sprawach.
1.Tuleje pływającą smarujemy na zewnątrz żeby łatwiej ją wcisnąć. Nie smarujemy olejem gumy bo po co.
2.W środku fabrycznie jest smar bo taka jest konstrukcja i działanie tuleji pływającej ale czasami jest go za mało i trzeba trochę posmarować samemu. |
Ostatnio zmieniony przez papuga911 28 Lipiec 2009, 20:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 20:48
|
|
|
Mówiłem o tulejach na wahaczach Tulei wahliwych jeszcze nie wymieniałem. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
papuga911
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 66 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 21:16
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Mówiłem o tulejach na wahaczach Tulei wahliwych jeszcze nie wymieniałem. |
Tak ale tylnych czy przednich .Bo w tylnym wachaczu żadko padają są mocne, a z przodu są trzy tuleje dwie w przedniej części i jedna w tylnej /aluminiowo gumowa/ bardzo ostrożnie ją wciskamy potrzebne jako takie doświadczenie bo sie łatwo gnie zewnetrzna aluminiowa tuleja. |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 22:59
|
|
|
O, bardzo fajnie, że kolega zrobił mini poradnik Ja tylko kupiłem komplet tulei i wymieniał mi zaufany mechanik. Mnie niestety zabrakło czasu.
[ Dodano: 28 Lipiec 2009, 23:00 ]
Mowa o przednich wahaczach |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 23:34
|
|
|
Krzychs2 napisał/a: |
Nie sądzę by były to klocki hamulcowe czy wogóle układ hamulcowy co by tam nie było. Skrzypienie pojawia się przy ruszniu czyli na zawiesznie działa siła wyginająca tylny wózek do tyłu i hamowaniu czyli to samo oraz na poprzecznych nierównościach gdy zawieszenie pracuje góra-dół. Ostatnio nawet zauważyłem że podczas gwałtownego dodania i ujęcia gazu czyli gwałtownie zmieniają się naprężenia w zawieszeniu dzieje się to samo.
Ja myślałem o gumie na sprężynie bo tego na szarpakach nie sprawdzają. |
Mam to samo, co ciekawe pojawiło się po wymianie większości tulei gumowo-metalowych i gumowych zawieszenia. Klocki i tarcze mam nowe, wymieniane kilka tysięcy km temu podczas remontu zawieszenia. Wkurzające to jest i nieco wstydliwe Takie skrzypienie, wręcz trzaski podczas hamowania, czasem ruszania, ostrego skręcania, pokonywania śpiących policjantów... Na 100% pochodzi to od zawieszenia a nie klocków. |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 11 Sierpień 2009, 19:42
|
|
|
BolzZ napisał/a: | Mam to samo, co ciekawe pojawiło się po wymianie większości tulei gumowo-metalowych i gumowych zawieszenia. Klocki i tarcze mam nowe, wymieniane kilka tysięcy km temu podczas remontu zawieszenia. Wkurzające to jest i nieco wstydliwe Takie skrzypienie, wręcz trzaski podczas hamowania, czasem ruszania, ostrego skręcania, pokonywania śpiących policjantów... Na 100% pochodzi to od zawieszenia a nie klocków. |
Ja wymieniłem tuleje wahliwe tylnych wachaczy i nic nie pomogło ale zlokalizowałem szkrzypienie
Doszedłem do tego sam w bardzo prosty sposób (mechanikom się nie udało).
Otóż skrzypi stabilizator tylnego zawieszenia a dokładniej jego gumowe mocowanie do karoserii auta. Taki prosty powód że aż smieszny |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
|