Przesunięty przez: Łukasz 16 Luty 2012, 20:15 |
Urwał się teleskopik napinacza paska |
Autor |
Wiadomość |
MonsterJob
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 67 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2007, 14:54 Urwał się teleskopik napinacza paska
|
|
|
kawalek śruby zostalo w glowicy. Czy my slicie, że to się da zrobić bez ściągania glowicy?
C200 D.
Dzięki za rady. |
_________________ C200 D Esprit 1995 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2007, 16:36
|
|
|
Jeśli ten kawałek wystaje chć odrobinkę to podjedz do jakiegoś warsztatu i niech dospawają kawałek metalu aby móc ją wykręcić, drugim sposobem jest rozwiercenie zerwanej śruby i ponowne nagwintowanie. życzę powodzenia. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2007, 16:45
|
|
|
jacon napisał/a: |
drugim sposobem jest rozwiercenie zerwanej śruby i ponowne nagwintowanie. życzę powodzenia |
Rozwiercenie "w ręku" stalowej utwardzanej śruby w aluminiowej głowicy???? Tu nie powodzenie byłoby potrzebne, ale cud....
Moim zdaniem, jeśli chcesz to zrobić dobrze, wymontowanie głowicy i bardzo dobry ślusarz będą niezbędne.
Ten amortyzatorek nie jest krytyczny, da się bez niego jeździć, i to bym radził - dać sobie spokój. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2007, 17:12
|
|
|
Sewan a czy ja napisałem że kolega ma to rozwiercać jak napisałeś "w ręku" nie ! , ja tylko podałem sposób na rozwiązanie problemu. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
ATLAS
Atlas
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 118 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2007, 17:24
|
|
|
Hej
Nie dawaj nikomu rozwiercać śruby ani nie wjeżdżaj z żadną spawarką. Niech Jacon sam jedzie najlepiej do stoczni jak bedzie miał taki problem. Jak powiedział kolega Sewan należy ściągnąć głowicę i naprawić problem. Wiem bo niedalej jak pół roku temu robiłem to samo. Wierz mi, nie próbuj oszczędzać na tej naprawie.Powodzenia i pozdrawiam |
_________________ C180T LPG-sekwencja 1998
|
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2007, 17:34
|
|
|
Nierozumiem o co wam chodzi, przecież jak mechanik zdemontuje głowicę to dupą nanią nie usiądzie i własnym odbytem tej zerwanej śruby nie odkręci tylko albo coś doniej dospawa albo ją rozwierci.
Kurczę przecież może jeszcze nanią napluć to wtedy napewno sama się odkręci |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
ATLAS
Atlas
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 118 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2007, 17:42
|
|
|
chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, iż głowica w mercedesie to delikatna wbrew wszelkim pozorom część i lepiej przeprowadzić takową operację na wyjętym elemencie...ale to tylko mój pogląd na tą sprawę. |
_________________ C180T LPG-sekwencja 1998
|
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2007, 18:45
|
|
|
Są specjalne przyrządy do wykręcania takich zerwanych śrub i to właśnie w stoczni coś takiego widziałem. A mianowicie nawierca się takim specjalnym wiertłem otwór w śrubie a następnie stosuje się gwintownik który jest w kształcie stożka i ma lewy gwint wkręcając go w lewo doprowadzamy do momentu kiedy stożek zaczyna się klinować i wywiera nacisk na zerwaną śrubę która zaczyna się wykręcać. Używałem cos takiego i to właśnie przy zerwanej śrubie w głowicy od kolektora wydechowego i udało się. Jednak musi być do tego dobry dostęp aby podejść np. wiertarką.
Mam nadzieję że jakoś cię podtrzymałem na duchu poszukaj takich przyrządów w warsztatach ślusarskich może coś mają. Powodzenia. |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
MonsterJob
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 67 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2007, 19:26
|
|
|
dziękuję bardzo wszystkim za rady.
na razie jeden mechanik sie wypowiedział, że się nie podejmuje bez zdjęcia głowicy.
drgi, choć tylko przez telefon, aczkolwiek człowiek od MB twierdzi, że zrobi, zobaczymy...
zdjęcie glowicy to ponoć minimum 1000 pln
pozdrawiam i dziekuję. |
_________________ C200 D Esprit 1995 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2007, 21:23
|
|
|
Zdięcie głowicy 1000 zł.??? Szok !!!
To chyba w serwisie w Arabi Saudyjskiej dlatego tak drogo. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2007, 00:15
|
|
|
Witam , tu nie ma co mysleć tylko próbować uratować sytuację
MonsterJob napisał/a: | Czy my slicie, że to się da zrobić bez ściągania glowicy? |
demont. głowicy to ostateczne rozwiązanie , jak to sie śróba zerwała ? , jest wkręcana do ślepego otworu, myślę ze była za długa, nie oryginalna i miekka , dokręcona na max więc póściła, wg mojego zdania demont głowicy to ostateczne rozwiązanie ze względu na niepotrzebne koszty , można ślepy otwór ''udrożnić '' od strony komory łańcucha wycinając delikatnie ''guza '' i próbować wkręcać aż wyjdzie całkiem, można rozwiercać a jak pójdzie po skosie to można zastosować szpilkę M10x1 / M8 , mozna też wywiercić lub rozwiercić w innym miejscu /bo jest takie na głowicy / gniazdo M6 na M8 .W silniku OM 601 jest dość miejsca przed głowicą na takie operacje i zastanawiam sie po co od razu pakować sie w ''grubą '' robotę ?
p.Jarek |
|
|
|
|
MonsterJob
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 67 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Maj 2007, 23:54
|
|
|
Pan Stanisław niezawodny wykręcił gada, rozwiercił otwór na 10, dał redukcję na 8 i dziala. |
_________________ C200 D Esprit 1995 |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Maj 2007, 07:31
|
|
|
MonsterJob napisał/a: | Pan Stanisław niezawodny wykręcił gada, rozwiercił otwór na 10, dał redukcję na 8 i dziala. |
Ile Cie to kosztowało ? |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
MonsterJob
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 67 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Maj 2007, 11:04
|
|
|
60 pasek + 80 teleskop + 120 robota |
_________________ C200 D Esprit 1995 |
|
|
|
|
|