Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
"Mułowaty" C250TD
Autor Wiadomość
Pejas123 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
  Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 10:19   "Mułowaty" C250TD

Witam ponownie Panowie,
Od dłuższego czasu zastanawia mnie jedna sprawa w moim w202 a mianowicie jego przyspieszenie które jak na 150km jest strasznie kiepskie.
Nie posiadam niestety możliwości nakręcenia video i podzielenia się z Wami tą formą przekazu dlatego posłużę się filmikiem z serwisu Youtube
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Czy Wam wasze c250TD też się tak zbierają (szybko wchodzą na obroty i tym samym większe przyspieszenie osiągają) ??
Dla porównania mój mietek zbiera się mniejwięcej tak:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Czyli jak 250D (bez turbo)
Czy w takim razie mam coś nie tak z turbiną ? czy może silnik już nie teges ?
Dodam że silnik gdy zimny to zapala dosłownie na dotyk więc kompresję musi mieć dobrą.
Proszę o odpowiedź w tym temacie bo nie ukrywam że nie daje mi to spać ;)

Pozdrawiam
_________________
C250TD - Kombi - Elegance
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 10:38   

Twoja :mb: powinna wciskać w fotel, nie tylko przy ruszaniu, ale również podczas wyprzedzania. Jeśli tak nie jest, to..
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=1534

U mnie problem leżał w siłowniku podciśnienia (czarna puszka z gumką):



Na próbę można odpiąć przewód z tej puszki i zaślepić (np. śrubą). Jeśli auto zacznie się konkretnie zbierać - masz winowajcę. No chyba, że nie masz tej puszki.. wszystko zależy od rocznika auta, o czym nie wspomniałeś ;-)

Musisz szukać nieszczelności, sprawdzić stan turbiny - wszystko już było poruszane na forum, zapraszam do archiwum.
 
 
Pejas123 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 11:52   

Gomezio, dzięki za odp.
Rocznik mam 1996, wciskania w fotel niemal nie idzie uświadczyć w mojej celinie.
Czy jest możliwe, że "zamuliłem" turbinę pólrocznym jeżdzeniem "dziadkowym stylem" :wink:
tzn na 1 biegu prędkość do 15km/h,
2 do 35km/h,
3 do 50km/h,
4 od 60 km/h
5 przy 90km/h ??
Odnośnie Twojego sposobu z zaślepianiem puszki to nie grozi to uszkodzeniem ?? no i druga kwestia zaślepić wyjście na puszcze, czy wężyk dochodzący do niej ??

Jak sprawdzić stan turbiny domowym sposobem ??
Czy sprawdzenie na komputerze samochodu może wskazać problem ?
_________________
C250TD - Kombi - Elegance
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 11:55   

Pejas123 napisał/a:
Czy jest możliwe, że "zamuliłem" turbinę pólrocznym jeżdzeniem "dziadkowym stylem" :wink:

Na szczęście naszych turbin tak nie zniszczysz, nie mają zmiennej geometrii skrzydeł ;-)
Ale mogłeś ją uszkodzić przez nieumiejętne używanie (natychmiastowe gaszenie po pałowaniu, niewłaściwy olej).
Pejas123 napisał/a:
Odnośnie Twojego sposobu z zaślepianiem puszki to nie grozi to uszkodzeniem ?? no i druga kwestia zaślepić wyjście na puszcze, czy wężyk dochodzący do niej ??

Zaślepić trzeba przewód oczywiście. Ale patrząc na rocznik Twojej :mb: nie będziesz miał tej puszki.
 
 
Pejas123 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 13:31   

Rocznik faktycznie może nie ten żeby ta puszka była ale jest puszka o któej piszesz
i przypominam sobie że mi gośc mówił że ten silnik był niedawno w nią wkłądany więc możliwe że dlatego (od nowszego rocznika jest włożony)
czyli mówisz żebym zdjął ten wężyk z tej "błyszczacej na zdjeciu" puszki zatkał go śrubką i wtedy rura ?? a jesli mozna wiedziec jaki cel ma ta puszka w aucie ??

foto.JPG
Zdjęcie silnika mojej celiny
Plik ściągnięto 285 raz(y) 335,74 KB

_________________
C250TD - Kombi - Elegance
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 13:42   

Ta "błyszcząca" puszka to zawór EGR. A mi chodziło o czarną puszkę z "harmonijką".

Skupmy się lepiej na samej turbinie. Wystaw głowę przez okno i posłuchaj czy "świszczy" ;-)
Ostatnio zmieniony przez G. 24 Wrzesień 2009, 13:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Pejas123 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 13:48   

To czegoś takiego nie posiadam.
Jak w takim razie najprościej i najlepiej domowym sposobem sprawdzić co może być przyczyną pozdychanych koni mechanicznych :wink: tak na moje oko połowa z tego stada wyzdychała :wink:
_________________
C250TD - Kombi - Elegance
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 13:49   

Tu masz jeszcze kilka wskazówek:
http://www.w202.pl/viewto...t=8195&start=12
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 14:15   

u mnie ten efekt nastąpił gdy spadł przewód podciśnienia,
turbina sprzestała działać i zrobiło się 250D
1. sprawdź czy działa turbina (otwórz maskę, pomachaj przepustnicą i usłyszysz jak się włącza lub nie - nie jest nowa więc ją usłyszysz ;-) )
2. jak byś ją zniszczył podczas jazdy napewno byś to wiedział :-)
3. po wyłączeniu silnika, moja turbina kręci się jeszcze przez jakiś czas i gdy jest cisza to ją słychać.

jak działa, turbina to problem jest gdzie indziej,
jak nie działa to to jest główny problem,
gdyby spadł przewód od dolotu (turbina - kolektor) to po pierwsze - miałbyś zasyfiony silnik olejem, po drugie zobaczyłbyś, po trzecie usłyszał byś (głośniejsza praca silnika - wyraźnie) ,
moja guma z turbiny też spadała pare razy podczas jazdy i robi się 250D :-)
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
Pejas123 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 14:32   

Ok wiec tak. Ruszałem przepustnicą, gazowałem nieźle i wogóle nie słysze turbo (jedynie szum od wiatraka z przodu - chyba że ją zagłusza :?: )
Co do oleju to na zdjęciu zaznaczyłem miejsca w ktorych zbiera mi się troszke olej
Nie zauważyłem żeby gdzieś wąż się zsunął z turbo. Od kąd kupiłem auto pół roku temu tak samo chodzi do dziś czyli jak mułek - myślałem że te typy tak mają ale jak zobaczyłem video na youtube to sie zdziwiłem i stad ten temat założyłem.
Prosze o kolejne sugestie chłopaki i z góry dziekuje.
Pozdrawiam.

fotool.JPG
Plik ściągnięto 374 raz(y) 87,15 KB

_________________
C250TD - Kombi - Elegance
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 14:37   

Pejas123 napisał/a:
Prosze o kolejne sugestie


Sprawdź, czy jak gazujesz to "puchnie" przewód dolotowy - jeżeli tak, to znaczy, ze turbina daje ciśnienie, jeżeli nie - to musisz szukać przyczyny dalej 8)
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Pejas123 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 15:04   

Daniel, przewód dolotowy czyli ten na górze w kształcie litery "C" na którym mam delikatne wycieki na opaskach ??
Czy może chodzi o ten co dochodzi od filtra powietrza ?
_________________
C250TD - Kombi - Elegance
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 15:08   

Pejas123 napisał/a:
przewód dolotowy czyli ten na górze w kształcie litery "C"


Dokładnie ten
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Pejas123 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 15:13   

To na przygazowanie wogóle nie raguje.
A przy jakich obrotoach powinno być czuć "stwardznięcie węża" :P ??
_________________
C250TD - Kombi - Elegance
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 15:22   

Pejas123 napisał/a:
A przy jakich obrotoach powinno być czuć "stwardznięcie węża" :P ??

To zależy od panienki i jak szybko tobą obraca..... :P
:mrgreen: :mrgreen:
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,088 sekundy. Zapytań do SQL: 7