Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 12:04 |
nie chce odpalac zimny 2.5 TD |
Autor |
Wiadomość |
Ozeh
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 28 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 22:01
|
|
|
Mi dziś podczas kręcenia padł aku po raz kolejny więc wziąłem taty auto i pojechałem do sklepu po nowy, założyłem i mesiu tryknął za 2 razem, ale pojawił się gorszy problem zapowietrza się podczas jazdy i gaśnie. Miał ktoś taki przypadek? Nigdy wcześniej tak mi się nie zdarzyło. |
_________________ Mercedes C250 TD Sport
Stunt Sezon Nigdy Się Nie Kończy!!
Kierowco Patrz W Lusterka Motocykle Są Wszędzie!! |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 22:06
|
|
|
gumiś napisał/a: | wiesz co kolego na ten problem wydaje mi sie że mam pomysł
coprawda nie praktykowałem w mercedesie ale w innych autach daje rade |
Też tego nie praktykowałem - i raczej nie będę. Po prostu wymienię oringi, bo jestem przekonany, że to ich wina.
Do tej pory przez 11 lat auto odpalało normalnie i paliwo się nie cofało, więc dlaczego mam tego nie naprawić jak należy, tylko kombinować i rzeźbić... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 22:11
|
|
|
Ozeh napisał/a: | zapowietrza się podczas jazdy i gaśnie |
To musi nieźle łapać powietrze. Ropa nigdzie nie wycieka? |
|
|
|
|
Ozeh
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 28 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 22:14
|
|
|
Nie mam pojęcia dziś już nie sprawdzę bo i tak ciemno pod blokiem, jutro do południa zobacze czy nie ma wycieków, ale wcześniej silnik był suchy |
_________________ Mercedes C250 TD Sport
Stunt Sezon Nigdy Się Nie Kończy!!
Kierowco Patrz W Lusterka Motocykle Są Wszędzie!! |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 07:59
|
|
|
cybul napisał/a: | Temat znany 250TD nie odpala na zimno, poszełdem następującym tokiem:(...)
4. Ostatnim problemem okazała się miedziana podkładka pod śrubą mocujacą główny filtr paliwa. Podczas wymiany tego filtra założyłem stara podkładkę bo w zestawie nie było nowej. |
Panowie (uogólnieni), u mnie nie było takiej podkładki. Powinna być? "Sam naprawiam" o niej nie wspomina.
278.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12330 raz(y) 27,42 KB |
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 09:44
|
|
|
http://anonymouse.org/cgi...&SGR=120&SGN=04
Uszczelki wyraźnie są. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 09:47
|
|
|
Daniel, podkładka to nie uszczelka Umiem odróżnić miedź od gumy |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 09:49
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Daniel, podkładka to nie uszczelka Umiem odróżnić miedź od gumy |
Podkładka jest przy śrubie lub nakrętce, mając na myśli element złączny. W tym przypadku to jest uszczelka, materiał nie ma znaczenia.
Przerabiałem ten temat (uszczelki miedzianej )w W123 - ciekło. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 09:55
|
|
|
Po prostu zastanowiła mnie ta miedziana podkładka. W zestawie z filtrem (zamiennik) jest gumowa. Czy oryginalna była z miedzi? |
|
|
|
|
gumiś
Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 18 Skąd: tczew
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 18:00
|
|
|
jjankiello napisał/a: | gumiś napisał/a: | wiesz co kolego na ten problem wydaje mi sie że mam pomysł
coprawda nie praktykowałem w mercedesie ale w innych autach daje rade |
Też tego nie praktykowałem - i raczej nie będę. Po prostu wymienię oringi, bo jestem przekonany, że to ich wina.
Do tej pory przez 11 lat auto odpalało normalnie i paliwo się nie cofało, więc dlaczego mam tego nie naprawić jak należy, tylko kombinować i rzeźbić... |
11lat odpalało hm , to już chyba czas by przestało jeżeli pomoże ci pare oringów to ok jeżeli zaś trzeba by z pompą do pompiaża leciec to chyba warto założyc zaworek i z głowy
- pozdrawiam |
_________________ 2,2CDI 75KW sekwencyjna skrzynka WDB2021941F999199 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 19:27
|
|
|
gumiś napisał/a: | warto założyc zaworek i z głowy |
Sory, ale to pogranicze druciarstwa |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 20:03
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Po prostu zastanowiła mnie ta miedziana podkładka. W zestawie z filtrem (zamiennik) jest gumowa. Czy oryginalna była z miedzi? |
Nie miałem okazji wymieniać filtra paliwa w silniku OM605 ale biorąc pod uwagę schematy EPC podejrzewam, że uszczelnienie śruby która ściąga filtr paliwa jest takie samo jak w silnikach diesla W123. Więc od góry przychodzi pomiędzy śrubę a obudowę filtra miedziana uszczelka a poniżej (na śrubie) uszczelka typu "O".
Kiedyś przy wymianie filtra paliwa w silniku OM617 miałem wyciek paliwa - nie mogłem sobie z nim poradzić i ustalić źródła wycieku. W końcu po krótkiej (acz bardzo treściwej ) walce z wyciekiem winna okazała się miedziana uszczelka - kupiłem w ASO (jakieś kilka PLN) i problem nigdy więcej się wrócił. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 20:47
|
|
|
Daniel napisał/a: | od góry przychodzi pomiędzy śrubę a obudowę filtra miedziana uszczelka |
Podkładki tej nie mam i nie miałem. Ale oczywiście mogę się o nią postarać
Chodzi mi tylko o sam fakt, że ani fachowa literatura ani EPC o niej nie wspominają. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 21:56
|
|
|
gumiś napisał/a: | ok jeżeli zaś trzeba by z pompą do pompiaża leciec |
Ehehe... to akurat jest ostatnia możliwość, jaka by mi przyszła do głowy... Ta pompa drugie 11 lat pojeździ z tym silnikiem, o ile auta korniki wcześniej nie zjedzą
Zaworek zwrotny to tak samo ostateczność... oringi i jeszcze raz oringi... sprawdzone i dowiedzione nie raz... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 20 Styczeń 2010, 22:03
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Ehehe... to akurat jest ostatnia możliwość, jaka by mi przyszła do głowy... Ta pompa drugie 11 lat pojeździ z tym silnikiem, o ile auta korniki wcześniej nie zjedzą
Zaworek zwrotny to tak samo ostateczność... oringi i jeszcze raz oringi... sprawdzone i dowiedzione nie raz... |
Pompa w OM605.960 jest nie do zdarcia, pod warunkiem, że była odpowiednio traktowana.
Dobre paliwo itp.
Wszelkie uszczelnienia sekcji, czy wymiana zaworków w pompie to rzeczy czysto eksploatacyjne i wcześniej czy później muszą zostać wymienione/naprawione. |
|
|
|
|
|