Wymiana termostatu, C220 Diesel |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 28 Listopad 2009, 10:48 Wymiana termostatu, C220 Diesel
|
|
|
Wymiana termostatu jest banalna, i można to zrobić dosłownie pod blokiem nie posiadając kanału ani wyspecjalizowanych narzędzi. Ja swój wymieniałem wieczorem, stąd brak fotek z przebiegu pracy- zdjęcia zrobiłem już po. Mam nadzieję, że opis będzie wystarczająco wyczerpujący.
Wszelkie informacje o termostatach znajdziecie tu
Co jest potrzebne?
Dwa pojemniki- jeden o pojemności około 8litrów a drugi mniejszy i niższy, tak żeby zmieścił się pod przednim zderzakiem.
Klucz plaski 10, oraz nasadowy z przedłużka- tak jak pokazałem na rysunku 1
Kombinerki
Jeśli nie wymienialiśmy jeszcze płynu chłodniczego, to warto się również w niego zaopatrzyć, ponieważ trzeba będzie spuścić płyn chłodniczy
Worek foliowy
Przebieg prac:
Pamiętajmy, żeby prace przeprowadzić przy zimnym silniku!!
Zaczynamy od ściągnięcia dolnej osłony silnika. Wystarczy, że odkręcimy tylko dwie przednie śruby, tuz za przednim zderzakiem. Przygotowujemy pojemniki na płyn chłodniczy.
Odkręcamy korek spustowy, znajdujący sie w dolnej części chłodnicy- taki czerwony, odrazu widać (rysunek 2). NIE TRZEBA ODKRĘCAĆ KORKA W BLOKU SILNIKA, BO I TAK CAŁA CIECZ WYPŁYNIE PRZEZ CHŁODNICE. Należy odkręcić korek w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli decydujemy się na wymianę cieczy chłodzącej, to należy włączyć zapłon, a pokrętła od ogrzewania ustawić na maksymalne ogrzewanie (aż poczujemy takie "pstryknięcie"). Pozwoli to na wypuszczenie płynu również z nagrzewnicy.
To mniejsze wiaderko podkładamy pod chłodnice i spuszczamy ciecz.
W miedzy czasie należy wyciągnąć filtr powietrza z obudową, ponieważ wtedy jest łatwiejszy dostęp do termostatu. Do korpusu jest również zamocowana jakaś pompka- ja również odkręcamy. Demontujemy wkład filtra, a obudowę wyciągamy. Jest przymocowana do podłożnicy w trzech punktach- trzeba mocno ciągnąc, żeby wyszła. Rysunek 3, 4,5
Teraz mamy już swobodny dostęp do termostatu. Jest on umieszczony, między alternatorem i kolektorem wydechowym. Rysunek 6. Przykręcony jest dwiema śrubami 10. Jedna jest na górze- łatwo dostępna, druga pod spodem- z ta jest trochę więcej zabawy… Rysunek 7.
Zanim odkręcimy obudowę termostatu, należy zakryć workiem foliowym alternator, żeby go nie zalać. Jak już zleci ciecz chłodząca, to możemy odkręcić obudowę termostatu. Ta górna jest łatwo dostępna. Tą dolna można odkręcić w zasadzie tylko przy pomocy klucza nasadowe z przedłożka. Jak się uporamy ze śrubami to odsuwamy odbudowe termostatu i wymieniamy termostat. Ja podczas przykręcania obudowy, nie używałem żadnych uszczelek. Jak na razie nic nie cieknie. I to jest w zasadzie koniec wymiany. Teraz zakręcamy korek spustowy przy chłodnicy, zalewamy układ płynem, zakładamy z powrotem filtr powietrza. Odpalamy silnik i obserwujemy stan cieczy chłodzącej. Ubytek oczywiście uzupełniamy.
Rysunek 7.JPG Rysunek 7 |
|
Plik ściągnięto 1161 raz(y) 75,17 KB |
Rysunek 6.JPG Rysunek 6 |
|
Plik ściągnięto 842 raz(y) 57,98 KB |
Rysunek 5.jpg Rysunek 5 |
|
Plik ściągnięto 728 raz(y) 84,91 KB |
Rysunek 4.JPG Rysunek 4 |
|
Plik ściągnięto 966 raz(y) 66,65 KB |
Rysunek 3.JPG Rysunek 3 |
|
Plik ściągnięto 1239 raz(y) 379,74 KB |
Rysunek 2.JPG Rysunek 2 |
|
Plik ściągnięto 1131 raz(y) 57,15 KB |
Rysunek 1.JPG Rysunek 1. |
|
Plik ściągnięto 674 raz(y) 78,7 KB |
|
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 10:01 Re: Wymiana termostatu, C220 Diesel
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Jeśli decydujemy się na wymianę cieczy chłodzącej, to należy włączyć zapłon, a pokrętła od ogrzewania ustawić na maksymalne ogrzewanie (aż poczujemy takie "pstryknięcie"). Pozwoli to na wypuszczenie płynu również z nagrzewnicy. |
Nawet niekoniecznie. Po wyłączeniu zapłonu (czyli przy braku zasilania zaworów) ustawiaja sie one w pozycji otwartej. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 30 Styczeń 2010, 15:57
|
|
|
Bardzo ważne w CDI termostat znajduje się w innym miejscu i nie trzeba wykręcać obudowy filtra powietrza. |
|
|
|
|
misiu129
C 220 CDI 99r
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 254 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 30 Styczeń 2010, 19:03
|
|
|
Dawid78 napisał/a: | Bardzo ważne w CDI termostat znajduje się w innym miejscu i nie trzeba wykręcać obudowy filtra powietrza. | no własnie jestem przed tą wymianą i przyglądałem się gdzie go szukać i najbardziej podobne do obudowy termostatu wydawało mi się wysoko po prawej stronie silnika [stojąc przed autem]. czyli trzeba tylko plastikową pokrywe silnika zdjąć? i skoro jest wyżej to nie trzeba całej cieczy spuszczac? |
_________________ W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB
W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD
new W203 C320 AVANGARD |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Styczeń 2010, 21:37
|
|
|
misiu129 napisał/a: | czyli trzeba tylko plastikową pokrywe silnika zdjąć? |
Nie, trzeba jeszcze poluzować zasobnik ciśnienia CR. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
mlody192
C200 EspritSelection
Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 124 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 31 Styczeń 2010, 19:10
|
|
|
W CDI nie bylo trzeba nic luzowac-mi sie udalo wyciagnac termostat po odkreceniu aby srub trzymajacych go i zdjeciu wezy. No i przelozeniu czujnika temperatury. Nawet sie udalo wszystko odkrecic kluczem oczkowym 8 lub 10 - nie pamietam dokladnie. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Luty 2010, 08:17
|
|
|
mlody192 napisał/a: | mi sie udalo wyciagnac termostat po odkreceniu aby srub trzymajacych go |
Też tak można - jednak spokojniej i bezpieczniej jest poluzować szynę CR. Choć niektórym udaje się właśnie bez tego
perzu126 napisał/a: | Proponuje założyć nowa fotorelacje z wymiana termostatu w CDI-ku i będzie wszystko jasne |
Wszystko już zostało powiedziane Więcej niespodzianek nie ma. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
kondi
gwiezdny władca
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 71 Skąd: Warszawa-Ursus
|
Wysłany: 6 Luty 2010, 12:17
|
|
|
no ktoś odważny mógłby się wziąść za zrobienie termostatu w CDI. Ja mam termostat do wymiany i mogę służyć autem jako pokazowe
tylko brak mi odwagi by samemu coś takiego robić. Choć zaczynam samodzielnie coraz więcej rzeczy sam robić i sprawia mi to cholerną frajdę!!!! |
_________________ WDB2021941F861991 C200CDI KOMBI `99 |
|
|
|
|
AG80
Adam
Pomógł: 27 razy Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 1210 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 19:43
|
|
|
Hej,
Niedawno wymieniałem termostat w CDI. Kolega perzu126 ładnie to napisał z tym, że w CDI termostat jest w innym miejscu i filtra powietrza nie trzeba ruszać...
Trudno dostępne są śruby, ale ja też poradziłem sobie kluczem (taki z przedłużką jak do wymiany świec - wymagany torx) nasadkowym - trudno, ale da się. Szyny CR nie ruszałem.
Sama wymiana termostatu po skończeniu okazuje się śmiesznie łatwa, zachęcam każdego do samodzielnej wymiany, na pewno nie będzie żałował, a i kaska zostanie w kieszeni.
Jak ktoś jest z okolicy Tych mogę pomóc w wymianie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
krysiu1991
krystian
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 4 Skąd: Tapin
|
Wysłany: 5 Luty 2012, 18:57
|
|
|
witam.. w202 jest w tym samym miejscu termostat? |
_________________ KRYSTIAN |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 5 Luty 2012, 19:28
|
|
|
Witam
kondi napisał/a: | no ktoś odważny mógłby się wziąść za zrobienie termostatu w CDI. |
Tu masz kilka fotek z małym objaśnieniem, klucz to torx E10 najlepiej na kwadrat 1/4 cala, choć i 3/8 weszło na styk.
krysiu1991 napisał/a: | witam.. w202 jest w tym samym miejscu termostat? |
Ale my tu piszemy o W202, tyle że z silnikiem CDI.
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
krysiu1991
krystian
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 4 Skąd: Tapin
|
Wysłany: 6 Luty 2012, 08:49
|
|
|
przepraszam zeczywiscie w202 c220.. ja mam c180, to termostatn jest w tym samym miejscu? jeszcze raz sory za pomyłke, |
_________________ KRYSTIAN |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 3 Luty 2019, 12:36
|
|
|
Perzu, skoro już tak odkopujesz tematy, to może powiedz jaki termostat kupiłeś do tego klekota?
Chce wymienić w 2.5 TD, i podobno można kupić sam lub z tą obudową która idzie na rurę, nie wiem który koniecznie trzeba.
https://www.iparts.pl/cze...080d-34384.html |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
|