Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 11:45 |
Luzy kolumny kierowniczej |
Autor |
Wiadomość |
Mirek04
Mirek
Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 41 Skąd: Żary
|
Wysłany: 15 Luty 2010, 21:08 Luzy kolumny kierowniczej
|
|
|
Luzy na kolumnie kierowniczej - koła mają luz w pozycji skreconej na podnosniku . W ustawieniu na wprost jest ok . Podczas jazdy też ok, nic nie stuka . Mechanik twierdzi ,że tak może byc i nic z tym nie robić. Tak mu powiedział gość który zajmuje sie regeneracja tych części. Ponoć Merecedes tak ma. Prawda to czy nie ???. Wybieram sie w długą podróż niebawem i nie chcę aby to było moja ostatnia podróż |
_________________ CDI 220 2000r
WDB 2021331A845359 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 15 Luty 2010, 21:56
|
|
|
Mirek04 napisał/a: | Luzy na kolumnie kierowniczej - koła mają luz w pozycji skreconej na podnosniku . W ustawieniu na wprost jest ok . Podczas jazdy też ok, nic nie stuka . Mechanik twierdzi ,że tak może byc i nic z tym nie robić. Tak mu powiedział gość który zajmuje sie regeneracja tych części. Ponoć Merecedes tak ma. Prawda to czy nie ???. Wybieram sie w długą podróż niebawem i nie chcę aby to było moja ostatnia podróż |
Normalny objaw tego typu konstrukcji.
Przekładnia kierownicza ma ustawione kasowanie luzu przy wyprostowanych kołach.
Przy skręcie i tak siła odśrodkowa pcha koła na zewnątrz zakrętu co w konsekwencji powoduje kasowanie luzu.
Łatwo to sprawdzić: Skręć koła na 3/4 maksymalnego skrętu i zgaś silnik. Na kierownicy powinien być luz, ile stopni nie powiem, ale dość dobrze wyczuwalny. |
|
|
|
|
Mirek04
Mirek
Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 41 Skąd: Żary
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 10:29
|
|
|
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Aż wierzyc sie nie chce ,że telepiące koła (jak na razie na podnośniku) to norma. Widac Niemcy tak to wymyślili |
_________________ CDI 220 2000r
WDB 2021331A845359 |
|
|
|
|
grzesik1
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 188 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 14:36
|
|
|
Też mnie ostatnio to zastanawiało i miałem pytać mechanika przy okazji wymiany oleju.
Ale widzę że jednak wszystko ok z moją
Mirek04, jesteś z Lubuskich Żar? |
_________________ WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic
|
|
|
|
|
Mirek04
Mirek
Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 41 Skąd: Żary
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 20:58
|
|
|
Mirek04, jesteś z Lubuskich Żar? [/quote]
Jestem z Żar i Żagania |
_________________ CDI 220 2000r
WDB 2021331A845359 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:31
|
|
|
Mirek04 napisał/a: | koła mają luz w pozycji skreconej na podnosniku . |
Łukasz napisał/a: | Normalny objaw tego typu konstrukcji. |
O jakich luzach dysputa idzie, możecie jaśniej, bo nie nadążam |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:32
|
|
|
Jary napisał/a: | O jakich luzach dysputa idzie, możecie jaśniej, bo nie nadążam |
Przy skręconych kołach i zgaszonym silniku
Co za różnica gdzie "złapie", luz i tak będzie wyczuwalny |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:33
|
|
|
Ale chyba luz na kole kierownicy, a nie na kołach jezdnych |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:39
|
|
|
Jary napisał/a: | Ale chyba luz na kole kierownicy, a nie na kołach jezdnych |
No na kolumnie tak jak kolega pisze
Zaraz zaraz, bo teraz to obczaiłem.
Kolega napisał luz na kolumnie i tym się sugerowałem.
Ale nie sprawdzałem na skręconych kołach na podnośniku.
Jednak na logikę biorąc to ruch kierownicy przekłada się na ruch ramienia przekładni więc luz powinien działać, że tak napiszę, w dwie strony |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:42
|
|
|
Łukasz napisał/a: | ruch kierownicy przekłada się na ruch ramienia przekładni więc luz powinien działać, że tak napiszę, w dwie strony |
Ale w żadnym wypadku na kołach a o nich tez pisał. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:47
|
|
|
Cytat: | Ale w żadnym wypadku na kołach a o nich tez pisał. |
Dochodzę do wniosku, że to chodziło o dwa koła na raz
Na podnośniku łatwo jest skręcić koło łapiąc za nie, a co za tym idzie "przekręcasz" cały układ, i w tym sensie może być luz na skręconych kołach.
Jeżeli taki luz miało by każde(całe dwa ) z kół przednich to samochód pojechał by w prawo i w lewo na raz |
|
|
|
|
Mirek04
Mirek
Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 41 Skąd: Żary
|
Wysłany: 17 Luty 2010, 07:15
|
|
|
Też juz się pogubiłem. Opisuje problem raz jeszcze: z powodu uszkodzonego nadkola podczas naprawy ,blacharz (kolega) przy okazji chwycił za koła ,żeby sprawdzic luzy. Nie stwierdził nic na drążkach, łożyskach, wahaczach . Natomiast koła mają wyraźny luz w płaszczyźnie poziomej w pozycji skręconej. Luzy przenoszą się na kolumnę kierowniczą Kiedy koła ustawione są na wprost kierunku jazdy , luzów nie ma !. Podczas jazdy nie odczuwam żadnego bicia, luzów, stuków. Samochodami jeżdze już od 25 lat, mercedes to mój 20 samochód i raczej pewne wyczucie już mam Jeżdżę raczej wolno z racji warunków ,ale boję się co będzie dalej. Fachowiec od zawieszenia twierdzi,że tak mają. Mają ??? |
_________________ CDI 220 2000r
WDB 2021331A845359 |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Luty 2010, 08:55
|
|
|
Mirek04, do tej pory wszyscy uważaliśmy że tak mają Jary wygenerował wątpliwości, więc czekamy na jego wyjaśnienia |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
123
katedra mechaniczna
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 45 Skąd: ważne dokąd
|
Wysłany: 17 Luty 2010, 10:18
|
|
|
no jeśli Mercedes tak ma - to najlepiej byłoby sprawdzić na jakimś nowym Mercu czy to prawda .... a tak na serio to śmiem twierdzić, że to że TAK MAJĄ to może i prawda.... ale czy mają tak mieć to już inna sprawa....
jakikolwiek luz w układzie kierowniczym uważam jest niedopuszczalny.... mimo iż koła sa naprężone w czasie skrętu siłą odśrodkową jak ktoś napisał to wjazd w dziure czy koleinę powoduje utratę stabilności i toru jazdy.... więc nie sądzę że tak to wymyślili konstruktorzy.....
takie moje zdanie choc nie wiem nawet jak to jest u mnie i może wolę nie sprawdzać
co na to inni? |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 17 Luty 2010, 11:22
|
|
|
BolzZ napisał/a: | Jary wygenerował wątpliwości, więc czekamy na jego wyjaśnienia |
Wątpliwości, to wygenerował autor wątku , bo gdyby napisał od razu jasno, że na podniesionym przodzie, skręconych kołach występuje jednakowy luz ( nie na kołach) a na przekładni kierowniczej i to przy zgaszonym silniku, to nie było by dyskusji. Ten luz nie występuje na kołach, tylko na przekładni i jest to rzecz normalna nie tylko w , ale we wszystkich autach ze wspomaganym układem kierowniczym . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|