|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:33 |
Hamulce tylne - bardzo słabo działają |
Autor |
Wiadomość |
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 11:17
|
|
|
Nie wiem jak we francuzach, ale mogę potwierdzić że auta z grupy VAG hamują zupełnie inaczej(j.w.), nie wiem czy pamiętacie moje wątpliwości co do hamowania po zakupie w202- spowodowane były zużytymi klockami ale przede wszystkim przyzwyczajeniem do seata i vw, bo nimi jeździłem już po sprzedaży hondy a przed zakupem |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 11:19
|
|
|
zmichal napisał/a: | mysle, że są, tylko trzebaby poszukać |
Nie trzeba szukać, każdy diagnosta je ma, i gdyby było źle dowód rejestracyjny pozostał by bez zmian i nie można porównywać innych marek do , pod względem hamowania |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
roadruner
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 17 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 12:18
|
|
|
Korzystając z tematu hamowania, chodzi mi o średnicę i wysokość tłoczka, ogólnie jego wymiary, zacisk tył, S202, '99, 220 CDI. Chciałbym ogarnąć temat stojącego tłoczka bez uziemiania samochodu - idę do sklepu, kupuję, wymieniam i jazda.
Mercedes nie ma w ofercie tłoczka do zacisku, pozostają jedynie jakieś zamienniki...
No dobra. Tłoczek tył : średnica 36 mm, wysokość 31 mm. Ogólnie dostępny, jeżeli w sklepie poda się te parametry. |
_________________ S202 220 CDI Elegance, WDB2021931F914393 |
Ostatnio zmieniony przez roadruner 19 Luty 2010, 23:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 17:05
|
|
|
Ech, żebyście widzieli moje w123... tam wystarczy dotknąć hamulec atuo staje niemal dęba |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 20 Luty 2010, 21:10
|
|
|
Dziś pojechałem do warsztatu na stanowsko rolkowe. Siła hamowania na przednich kołach ok. 2,3 , na tylnych ok. 0,6
Nawet diagnosta stwierdził, że tył powinien hamować z siłą o ok. 1/3 mniejszą niż z przodu, a nie tak jak u mnie.
Korektora chyba faktycznie nie ma, tłoczki ponoć chodzą prawidłowo, więc co? |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 20 Luty 2010, 21:24
|
|
|
zmichal napisał/a: | tłoczki ponoć chodzą prawidłowo, więc co? |
Puchnące przewody hamulcowe przy piastach. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21 Luty 2010, 13:34
|
|
|
Pompa, albo jak pisze Łukasz, mogą przewody być spękane. Ostatnio wymieniałem na nowe, jedyne 45 zł za dwa . Samemu zrobić można, przed odkręceniem starych przewodów wlej płyn do nowych i wkręć z płynem, parę razy ktoś podpompuje, odpowietrzysz i spokój. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 21 Luty 2010, 18:58
|
|
|
zmichal napisał/a: | Korektora chyba faktycznie nie ma |
Nie chyba, tylko na pewno |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
caliber
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 1077 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 21 Luty 2010, 19:06
|
|
|
o odpowietrzyli dobrze po zmianie płynu
jaki stan przewodów ? |
_________________ VIN WDB2020281F166477
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11502
Zakochany od pierwszej przejażdżki |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21 Luty 2010, 20:37
|
|
|
pierwsze wciśnięcie hamulca musisz zobaczyć, czy jest twardy |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 22 Luty 2010, 09:17
|
|
|
caliber napisał/a: | o odpowietrzyli dobrze po zmianie płynu
jaki stan przewodów ? |
Nie mam objawów zapowietrzenia, no chyba, że gdzies w pompie ABS-u został jakiś pęcherzyk i akurat on tak na tylną sekcję to wpływa
Spróbuję wstawić autko do innego warsztatu i zlecę dokładną diagnozę tego problemu, bo widzę, że tu gdzie robiłem do tej pory - nie bardzo ogarniają temat. |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 22 Luty 2010, 11:49
|
|
|
zmichal napisał/a: | akurat on tak na tylną sekcję to wpływa |
A może ta tylna sekcja coś nie teges |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 3 Marzec 2010, 13:41
|
|
|
Wstawiłem dzis auto do serwisu, jednak po jakimś czasie zadzwoniono do mnie z informacją, że wszystko jest ok, i według nich tył hamuje ok , i na stanowisku rolkowym wyszło im na przodzie 2,4, a natyle 1,5, a więc w normie.
Tylko, że z tego co się orientuję to badanie hamulców ma wtedy sens, jeżeli zarównao badając przód, a później tył - naciskamy na pedał hamulca z identyczną siłą, a podejrzewam, że w tym przypadku sprawdzali cisnąc na pedał z całych sił, aż w końcu wynik wyszedł znośny
Ostatnim razem jak samemu wjeżdżałem na rolki w innym warsztacie i starałem się naciskać pedał z identyczną siłą, to wyszło na przodzie ok 2,3, ale na tyle 0,6
No już sam nie wiem - może faktycznie wszystko jest ok, a aby ja szukam dziury w całym A nasze auta poprostu tak hamuja |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 3 Marzec 2010, 14:03
|
|
|
Żeby określić siłę maksymalną siłę hamowania, pedał wciska się maksymalnie, ile się da... tak się powinno robić na diagnostyce i po to ona jest...
Automatycznie, jesli wciska się pedał hamulca maksymalnie, jest to największa siła, jaką jesteśmy w stanie na niego przyłożyć i powinno to być siłą rzeczy jednakowe dla obu osi, co nie? Po co kombinować? |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 3 Marzec 2010, 14:08
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Automatycznie, jesli wciska się pedał hamulca maksymalnie, jest to największa siła, jaką jesteśmy w stanie na niego przyłożyć i powinno to być siłą rzeczy jednakowe dla obu osi, co nie? |
Nie, bo przy określonej sile nacisku na pedał - przód już zaczyna blokować, a tył ledwo co zaczyna zwalniać
A żeby tył zaczął blokować - pedał trzeba wciskać 5 razy mocniej I na tym polega cały problem.
Zresztą szukałem trochę o stanowiskach rolkowych i część z nich jest wyposażona w miernik siły nacisku na pedał hamulca - więc ma to chyba duże znaczenie! |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,134 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|