|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Otwarty przez: MICHAL200 17 Luty 2016, 11:02 |
Jaki olej zalać |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 25 Luty 2006, 11:26
|
|
|
Dzieki wszystkim za porady i swoje opinie.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 27 Sierpień 2007, 17:47 Jaki olej zalać
|
|
|
Muszę wymienić olej w swoim silniku ale nie wiem jaki był lany tzn. wiem że Esso Super ale nie wiem czy 0W-40 czy 5W-40. Na stronie Castrola wyszło że do mojego silnika Zalecany jest Castrol Edge Sport 0W-40 ale dobry też będzie Castrol Magnatec 5W-40. |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 27 Sierpień 2007, 20:09
|
|
|
Jaki masz przebieg? |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 27 Sierpień 2007, 21:18
|
|
|
165 000 olej był wymieniany na 155tyś |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 27 Sierpień 2007, 21:41
|
|
|
proponuje od 5/40 do 10/40. ja jezdze na mobilu, castrolu i na Quaker (USA)
Wszystkie markowe oleje sa dobre.Duza konkurencja i bardzo przyblizone wlasciwosci miedzy markami.
[ Dodano: 27 Sierpień 2007, 21:48 ]
Tu nie chodzi tylko o zalecane wlasciwosci oleju, ale trzeba tez zwrocic uwage na.... Nie wiem jak po polsku sie to nazywa... u nas (viskositet) gestosc oleju. Nowe auta moga jezdzic na 0/40 syntetyczne. im wiekrzy przebieg, tym gestszy olej. W twoim przebiegu okolo 5-10/40 polsyntetyczne
Przebiegi okolo 300 tys km juz wiecej okolo 10-15/40 mineralne
itd.. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 27 Sierpień 2007, 22:19
|
|
|
pavel napisał/a: | Nowe auta moga jezdzic na 0/40 syntetyczne. im wiekrzy przebieg, tym gestszy olej |
Możesz to uzasadnić , bo jakoś nie widzę związku przebiegu z gęstością oleju |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 27 Sierpień 2007, 22:50
|
|
|
Jary napisał/a: | pavel napisał/a: | Nowe auta moga jezdzic na 0/40 syntetyczne. im wiekrzy przebieg, tym gestszy olej |
Możesz to uzasadnić , bo jakoś nie widzę związku przebiegu z gęstością oleju | sprobuje wyjasnic.
Nowe auta maja male tolerancje. czyli np. odstepy miedzy panewka a walem korbowym sa mikroskopijne.
Im wiekszy przebieg odstepy powiekszaja sie przez przecieranie i wtedy wiecej zuzywa oleju lub zmniejsza cisnienie oleju, dlatego jest polecane gestsze oleje w duzych przebiegach.
Nawet jak wlejesz olej o 0/40 do samochodu o przebiegu 300 tys km. Nic sie zlego nie stanie, ale moga byc 2 konsenwenkcje.
1. bedzie spalal olej i po jakims czasie bedziesz musial dolewac olej.
2. bedzie mniejsze cisnienie oleju w obiegu i moze uszkodzic powiedzmi panewki, albo bedzie za male cisnienie w automatycznym ustawianiu zaworow i powieksza sie luzy zaworowe.
Przepraszam za slabe wyjasnienia po polsku. Mieszkam tutaj 33 lata i technika idzie dalej, nowe slowka techniczne ktorych nie znam jeszcze.
Mam nadzieje ze zrozumialesz. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Jerusalem
Jerusalem
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2006 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Sierpień 2007, 23:20
|
|
|
Do Pavel - jasne tłumaczenie, każdy zrozumie
Od siebie dodam, że skoro pytający jeździ autem benzynowym, to zalanie zbyt rzadkiego oleju i jego nadmierne spalanie może - oprócz podanych przez Pavola objawów - w szybkim tempie "załatwić" sondę lambda. Spalany olej zapycha sondę i ta po kilku tysiącach km jady nadaje się tylko do wymiany.
Zresztą - temat stosowania oleju w zależności od przebiegu auta był już przynajmniej kilka razy wałkowany na forum - wystarczy poszukać...
pozdrawiam |
_________________ Shine, my silver star!
WDB2020201A406298
|
Ostatnio zmieniony przez Jerusalem 27 Sierpień 2007, 23:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 27 Sierpień 2007, 23:22
|
|
|
pavel napisał/a: | 1. bedzie spalal olej i po jakims czasie bedziesz musial dolewac olej.
2. bedzie mniejsze cisnienie oleju w obiegu i moze uszkodzic powiedzmi panewki, albo bedzie za male cisnienie w automatycznym ustawianiu zaworow i powieksza sie luzy zaworowe. |
Objawy o których piszesz, są wynikiem normlnego zużycia elementów silnika i nie pomoże tu gęstość oleju a tylko wymiana tych zużytych elementów. Natomiast o jakości oleju stanowi jego lepkość, tzn zdolność oleju do utrzymywania sie na powierzchniach, na których ma niwelować tarcie - takie jest moje zdanie |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 27 Sierpień 2007, 23:23
|
|
|
Zgadzam sie z Toba jesli dotyczy sondy. Jerusalem
[ Dodano: 27 Sierpień 2007, 23:27 ]
Jary..... Alez wazna znaczenie maja tolerancje i jaki rodzaj olej wlewac.
Gdyby nie istnialy rozne lepkosci oleju, tylko 0/40 to bys musial robic remonty silnikow juz po 100 tys km. Te rozne lepkosci sa po to zeby przedluzac zywotnosc silnikow. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 27 Sierpień 2007, 23:44
|
|
|
Ja wyraziłem tylko swoje zdanie Dodam jeszcze, że drugim podstawowym zadaniem oleju (poza smarowaniem) jest chłodzenie silnika, natomiast olej napewno nie niweluje luzów |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Jerusalem
Jerusalem
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2006 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Sierpień 2007, 23:55
|
|
|
pavel napisał/a: |
Gdyby nie istnialy rozne lepkosci oleju, tylko 0/40 to bys musial robic remonty silnikow juz po 100 tys km. Te rozne lepkosci sa po to zeby przedluzac zywotnosc silnikow. |
Hmm, bardziej obrazowo - Pavel wskazał w jednym z poprzednich postów na ważną rzecz - luzy ruchomych części wewnątrz silnika. Wał, zawory, panewki - gdy sa nowe, mają mniejszy luz, gdy nowe - większy. Jednoczesnie musza jakoś być smarowane - i własnie pod luzy jest opracowywana gęstość oleju. Przykład - co stanie się gdy zalejemy fabrycznie nowy motor olejem syntetycznym? Odpowiedź - będzie znakomicie pracował, rzadki olej syntetyczny będzie doskonale wnikał w mikroskopijne przestrzenie między pracującymi elementami. Pytanie - co stanie się, jeżeli ten sam silnik zalejemy powiedzmy mineralnym? Odpowiedź - ulegnie przyspieszonemu zużyciu, ponieważ gęsty olej nie będzie właściwie smarował mikroskopijnych przestrzeni między elementami pracującymi. On po prostu nie wniknie w nie dobrze. Oczywiście, nie ujawni się ono od razu i w przerażającej postaci niekończących się wizyt w warsztacie, ale zajdzie.
I na odwrót - gdy zaleje się motor o duzym przebiegu olejem mineralnym, o dużej gęstości, powinien mu dobrze służyć. Jeśli syntetykiem, może dojść do sytuacji, w której wystąpi jego przyspieszone i nadmierne zużycie.
Pytający ma silnik o przebiegu ponad 160 tys. km. Na dobrą sprawę powinien już zacząć zalewać przynajmniej pólsyntetyk. Przy takim przebiegu istniejące luzy mogą spowodować nadmierne zużycie zalanego oleju, nie mówiąc o zużywaniu się części silnika na skutek nieodpowiedniego smarowania. Piszę - POWINIEN i MOŻE - ponieważ wiele zależy tu od eksploatacji auta. Najprościej rzecz rozwiązać poprzez uważną obserwację - jeśli po zalaniu oleju syntetycznego i przejechaniu 10 tys km (orientacyjnie) z 5,5 litra (bo chyba tyle wchodzi do tego motoru) ubędzie tyle, że poziom spadnie poniżej minimum, czas na pólsynetyk. Jeśli jednak będzie się trzymał i nie wykroczy poza normę spalania, można go nadal używać. |
_________________ Shine, my silver star!
WDB2020201A406298
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 00:20
|
|
|
Jerusalem napisał/a: |
I na odwrót - gdy zaleje się motor o duzym przebiegu olejem mineralnym, o dużej gęstości, powinien mu dobrze służyć. Jeśli syntetykiem, może dojść do sytuacji, w której wystąpi jego przyspieszone i nadmierne zużycie.
|
I tu mnie zastanawia zaznaczony fragment wypowedzi... jeśli syntetykiem... może dojść do sytuacji. Wczęsniej tłumaczysz... a teraz ta Twoja teoria jakoś niespecjalnie się zgadza. Mam rozumieć, że olej mineralny, ten gęściejszy, będzie trzymał się lepiej jak gdyby w kupie i lepiej smarował miejsca gdzie są wieksze przerwy, jak w silniku nowym, ta?
Heh... |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 00:21
|
|
|
Jerusalem napisał/a: | rzadki olej syntetyczny będzie doskonale wnikał w mikroskopijne przestrzenie między pracującymi elementami. Pytanie - co stanie się, jeżeli ten sam silnik zalejemy powiedzmy mineralnym? Odpowiedź - ulegnie przyspieszonemu zużyciu, ponieważ gęsty olej nie będzie właściwie smarował |
Kolego zagalopowałeś się - olej nie wnika a jest wciskany przez pompe pod ciśnieniem Zużycie oleju, przez silnik nie zależy od gęstości oleju a ogólnie mówiąc od szczelności silnika. A lata praktyki mówią że najistotniejszym elementem troski o trwałość silnika jest dbałość o filtry - wszystkie |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Will_away
Pomógł: 10 razy Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 106 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 00:23
|
|
|
Ja jestem z Jary'm luzy reguluje sie regulacja lub samoregulacja, a jesli sie nie da,to wymienia sie czesci Wazna jest lepkosc oleju i zakres temperatur,w ktorych ta lepkosc jest zachowana |
_________________ W202 C180 Esprit LPG '98 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,724 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|