Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:17 |
Bicie przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
maciekkkk
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 6 Skąd: stąd
|
Wysłany: 20 Styczeń 2011, 22:20 Bicie przy hamowaniu
|
|
|
Witam,
kupiłem c klase w202 2.3 kompressor i już przy kupnie było czuć bicie przy hamowaniu niby miały być skrzywione tarcze. Pierwsze co wymieniłem zaraz po kupnie były tarcze ATE + klocki ferodo premier bicie było już dużo mniejsze ale dalej było wyczuwalne. Druga rzeczą jaką zrobiłem było wymiana felg + wyważanie kół i nic nie pomogło dalej było tak jak na starych felgach dzisiaj wymieniłem tuleje tzn. zakupiłem zestaw naprawczy wahacza czyli 1 tuleja i dwie takie połówki ( nie wiem jak to nazwać ) na jedna strone wymieniłem i bicie teraz jest dużo bardziej wyczuwalne jak przed wymianą i teraz mam pytanie czy ci wachowcy mogli coś spartolić czy do wymiany jest coś jeszcze chociaz to dziwne, że po wymianie tulej jeszcze bardziej bije jak wtedy. Ten gość od którego kupiłem mówił mi, że wymieniał tarcze z tyłu i faktycznie wygladaja na nowe. |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 20 Styczeń 2011, 22:29
|
|
|
Ale na szarpakach byłeś ? maciekkkk napisał/a: | wachowcy mogli coś spartolić | Źle wstawić tuleje i nastąpiło ponowne oberwanie gumy(nie wytrzymała na skręcanie) |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 20 Styczeń 2011, 23:15
|
|
|
maciekkkk napisał/a: | Ten gość od którego kupiłem mówił mi, że wymieniał tarcze z tyłu i faktycznie wygladaja na nowe. | miałem bicie i po wymianie tylnych tarcz przeszło, nie byłbym pewien. Tylne nie są drogie, więc kup i zobaczysz będzie dobrze. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
helwet
helwet
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: warszawa, zurich
|
Wysłany: 20 Styczeń 2011, 23:33
|
|
|
Miałem tak przy niewielkim skrawku pęknietej tarczy. Zauważyć można było dopiero przy bliższym przyjrzeniu. |
|
|
|
|
mbsly
Sylwester Zabadała
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 428 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 21 Styczeń 2011, 00:11
|
|
|
maciekkkk napisał/a: | Pierwsze co wymieniłem zaraz po kupnie były tarcze ATE + klocki ferodo premier bicie było już dużo mniejsze |
czy jestes przekonany,ze tarcze zostaly prawidlowo zamontowane?
rozpedz auto do okolo 100 km/h i przejedz po luku w prawo i w lewo,jezeli bicie ustanie oznaczaloby to,ze problem tkwi w ukladzie kierowniczym... |
_________________ C 36 AMG WDB2020281F421896
|
|
|
|
|
Młody
C230 Esprit - Brabus
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 194 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: 21 Styczeń 2011, 00:17
|
|
|
jest szansa ze nie oczyścili piasty z rdzy, brudu nie posmarowali smarem zeby zabezpieczyc i uszczelnić i maja małe luzy i wpadaja w wibracje ... |
_________________ W202 96r 1.8 esprit ATP Tour -WDB2020181F459498 sold..
W202 96r 1.8 >2.3 chip brabus esprit też ATP Tour - WDB2020181F462812 sold...
nowy projekt :)W202 97r 4.3 V8 elegance w trakcie składania już nie elegance a sport
|
|
|
|
|
mbsly
Sylwester Zabadała
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 428 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 21 Styczeń 2011, 00:23
|
|
|
Młody napisał/a: | jest szansa ze nie oczyścili piasty z rdzy, brudu |
czyli zly montaz..
Młody napisał/a: | nie posmarowali smarem zeby zabezpieczyc i uszczelnić i maja małe luzy i wpadaja w wibracje ... |
to chyba jakas nowa metoda montazu tarcz hamulcowych... (smarowanie smarem celem uszczelnienia...) |
_________________ C 36 AMG WDB2020281F421896
|
|
|
|
|
Młody
C230 Esprit - Brabus
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 194 Skąd: Kłodawa
|
Wysłany: 21 Styczeń 2011, 00:28
|
|
|
mbsly napisał/a: | to chyba jakas nowa metoda montazu tarcz hamulcowych... (smarowanie smarem celem uszczelnienia...) | tak wypełniasz wszytkie nierówności i zabezpieczasz przed korozja |
_________________ W202 96r 1.8 esprit ATP Tour -WDB2020181F459498 sold..
W202 96r 1.8 >2.3 chip brabus esprit też ATP Tour - WDB2020181F462812 sold...
nowy projekt :)W202 97r 4.3 V8 elegance w trakcie składania już nie elegance a sport
|
|
|
|
|
Janusz51
C220 Elegance
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 21 Styczeń 2011, 06:30
|
|
|
Młody napisał/a: | tak wypełniasz wszytkie nierówności i zabezpieczasz przed korozja |
Ciekawe; to można auto wysmarować i nierówności na lakierze też znikną albo smar zamiast szpachli -taniej wyjdzie. Oj chłopie co ty piszesz i pomyśl. Posmaruj koło a potem porządnie zakręć i zobaczysz gdzie będzie smar. |
_________________ ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 21 Styczeń 2011, 07:48
|
|
|
maciekkkk, bardzo proszę, abyś na przyszłość - zanim utworzysz nowy wątek - sprawdził, czy przedtem nie był już taki temat poruszany na forum. Kłania się regulamin w202.pl, punkt nr 3. |
|
|
|
|
maciekkkk
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 6 Skąd: stąd
|
Wysłany: 21 Styczeń 2011, 13:29
|
|
|
madzara31 napisał/a: | Ale na szarpakach byłeś ? maciekkkk napisał/a: | wachowcy mogli coś spartolić | Źle wstawić tuleje i nastąpiło ponowne oberwanie gumy(nie wytrzymała na skręcanie) |
właśnie przed chwila wróciłem z szarpaków i wszystko dobrze jest te tuleje które wymieniłem to dobrze są wstawione. Jednak wyczuli lekki luz w kole ale nie byli wstanie stwierdzić co to jest ale obstawiali łożysko, mechanicy u których wymieniałem tuleje też stwierdzili lekki luz ale oni obstawiali wahacz górny albo sworzeń dolny ( nie wiem czy to się tak nazywa ale oni tak to nazwali ). Jeszcze pojechałem i wyważyłem koła ale nic to nie dało jak hamuje lekko powyzej predkości 80 km/h to czuć bicie jak wcisne hamulec mocniej to nie bije.
Tarcze hamulcowe wymienione bez żadnego smaru, piasta została oczyszczona. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21 Styczeń 2011, 14:19
|
|
|
Luz na kole można zlikwidować, jeżeli łożysko jest dobre, po prostu dokręcić tak jak książka nakazuje z zagadnienia regulacji luzów przednich łożysk. Luzy te nie powinny powodować bicia o którym opisujesz, ja upieram się na krzywych tarczach tylnych kół. Częste wyważanie i jeżdżenie po warsztatach więcej Cię kosztować będzie niż wymiana tarcz. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Bartosz 202
Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 16 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 21 Styczeń 2011, 15:28
|
|
|
Adaśko napisał/a: | ja upieram się na krzywych tarczach tylnych kół |
Popieram, miałem to samo, przy lekkim hamowaniu czuć było bicie, po mocniejszym wciśnięciu pedała hamulca już nie. |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 21 Styczeń 2011, 18:44
|
|
|
wszystko wskazuje na tylne tarcze posluchaj rady Adaśko,
bo zaraz bedziesz sie pompy abs czepial |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 21 Styczeń 2011, 20:01
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Luz na kole można zlikwidować, jeżeli łożysko jest dobre, po prostu dokręcić tak jak książka nakazuje z zagadnienia regulacji luzów przednich łożysk. Luzy te nie powinny powodować bicia o którym opisujesz, ja upieram się na krzywych tarczach tylnych kół. Częste wyważanie i jeżdżenie po warsztatach więcej Cię kosztować będzie niż wymiana tarcz. |
Popieram.
W Wakacje to samo było w zielonej C. Objawiało się to biciem przenoszonym na nadwozie i charakterystycznym dudnieniem. Co ciekawe klocki po wewnętrznej stronie były bardziej zdarte niż na zewnątrz |
|
|
|
|
|