Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:06
tuleja pływająca i sposób jej wymiany
Autor Wiadomość
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 12 Sierpień 2009, 07:25   

koledzy wymenialem tuleje na przednim wahaczu i po wyjeciu tuleji znalazlem tylko mala tulejke laczaca te dwie tuleje i tak tez zamontowalem nowe ale patrzac na zdjecia zestawow naprawcczych widze wiecej elementow czyzbym czegos nie mial??

u mnie tylko 3 tuleje mala tulejka metalowa laczaca dwie gumowe, zwykle podkladki i nakretki a na zdjeciu papuga911, jest tego duzo wiecej
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 01:30   tuleja pływająca - sworzeń

Witam .
Ponownie poproszę Was o pomoc , otóż w ostatnim czasie borykałem się z dość nieprzyjemnymi luzami w zawieszeniu . Powymieniałem sporo poduszek i tulei metalowo gumowych . Jest już znaczna poprawa , ale to jeszcze nie do końca to co winno być .
Mam wrażenie że w łukach - zakrętach tył auta ( szczególnie przy mniejszych prędkościach ) ma ochotę poruszać się swoim innym niezależnym torem jazdy niż przód .
Wymienione już graty to :
z przodu
- tuleje tylne dolnych wahaczy
- górny wahacz
- dolny sworzeń
-kpl. drążek kierowniczy
-amory
- tuleja podpory drążka kier.
pozostałe graty z przodu zweryfikowane - bez potrzeby ich wymiany


z tyłu

-przednie poduszki ramy
-obydwa drążki kierownicze
-wszystkie tuleje met-gum pozostałych drążków tylnego zawieszenia .
- amory
(Wszystkie użyte do wymiany graty z najwyższej półki.)

pełna zbieżność

Nie wymieniane były tuleje związane z tylnym wahaczem czyli pływająca (zwana czasem sworzniem ) i ta z drugiej strony wahacza . Mechanior twierdzi że ta pierwsza jest w porządku (nie skrzypi i przy sprawdzaniu luzów góra/dół nie miała ich ) a ta druga praktycznie nie zdarza sie by siadała .
Jaka jest Wasza wiedza z tym związana , czy faktycznie jeśli brak skrzypienia w pływającej oznacza ze tam jest OK . Czy też mogą tam występować luzy a jednocześnie nie dawać innych ( akustycznych ) objawów .
Nie bardzo wiem jak ta tuleja jest zbudowana , czy jak się wysypie to mogą powstać luzy , które przeniosą się na układ jezdny ? No i jakie są Wasze doświadczenia z tą tuleją z przeciwnej strony - mocowaną do ramy , czy rzeczywiście nie ma z nią problemów .

Pokrewny temat jaki znalazłem a traktował o w/w tulei http://www.w202.pl/viewto...eja+p%B3ywajaca
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 10:20   

driver napisał/a:
Pokrewny temat jaki znalazłem a traktował o w/w tulei

A ja znalazłem obszerny temat w którym mogłeś się dopisać. //Scalone//.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 15:29   

driver, niemal wszystko wymieniłeś, ale jeszcze zostały tuleje tylnej belki :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 16:46   

Wymieniaj wszystkie. Już w zasadzie wszystko wymieniłeś, więc te pływające zmienić to nie problem.
Jeśli w zakrętach masz wrażenie, że tył skręca, to może być też zła geometria.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 27 Grudzień 2011, 16:55   

driver napisał/a:
-przednie poduszki ramy

Poduszki tylej belki jednk wymieniłeś, sory, nie doczytałem prędzej
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 03:41   

Łukasz napisał/a:

A ja znalazłem obszerny temat w którym mogłeś się dopisać. //Scalone//.


Masz rację , chyba to nawet wcześniej czytałem - ot skleroza , ale jak wczoraj wpisałem w szukajkę to tylko tamten temat mi zapodało. Dzięki za uporządkowanie .

Camel- napisał/a:

Jeśli w zakrętach masz wrażenie, że tył skręca, to może być też zła geometria.


I dlatego też wcześniej dopisałem sie do tematu dot. zbieżności . Co do samej geometrii
to gdy jakiś czas temu robiłem , jeszcze przed zmianą połowy duperszmitów o których pisałem powyżej to miałem dwa niepokojące odczyty :

przód - nierównoległość osi -25' (minut)
tył - nierównoległość osi -10' (minut)
co to znaczy znalazłem tutaj http://www.wwc.pl/kategorie/zbieznosc

co z przeliczenia z tangensa dawało by odpowiednio ok.11 i 4 mm przesunięcia . I to może być niepokojące . Wypadało by powtórzyć badanie z uwagi na wykonane później wymiany . I chyba od tego zacznę .
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 07:59   

Nierównoległość osi najprawdopodobniej nie bęzie miało miało wpływu na myszkowanie. Za to zła geometria tylu - jak najbardziej tak. To, że byłes ją ustawić, to nie znaczy, że zrobili Ci ją dobrze. Akurat tył można najobiektywniej sprawdzić na płycie (SKP). Z doświadczenia zauważyłem, że najstabilniej jest jak jest lekko zbieżny, w granicach +0-40' suma.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 19:35   

Co do sprawdzenia na płycie to masz na myśli zbieżność a nie geometrię ?
Według mojej niewielkiej w sumie wiedzy , to z tyłu jedynym regulowanym parametrem jest zbieżność , a za pozostałe kąty odpowiada kondycja wszelkich drążków i zawartych w nich tulei met-gum , jak i sprężyn . Chyba że się mylę .
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Grudzień 2011, 21:10   

driver, dobrze mówisz. W znaczeniu geometria akurat miałem na myśli zbieżnośc - moje niedopatrzenie.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 14:11   

A co do samej wymiany tulei pływającej to ASO wyciągają starą za pomocą ściągacza , po uprzednim rozpięciu wahacza od piasty . Część ściągacza wprowadza się poprzez środek tulei na druga stronę , blokuje a następnie wyciąga tuleje z gniazda . W sumie taki ściągacz można sobie w warunkach garażowych samemu przygotować z długiej śruby i kawałka rury o dobranej średnicy nakrętek i grubych podkładek. Cała ta wymiana trwa 10-15 minut . Nie rozpina się przy tym żadnych innych drążków .
Co do ceny usługi nie pytałem , bo za samą tuleję liczą sobie jakieś 185 zł :wink: .


Camel , co do tego badania na płytach to mnie to zastanawia , przykładowo na kompie z czujnikami ustawiam zbieżność idealnie równo jak fabryka przykazała , jadę na płyty a na nich może się okazać że z uwagi na inne kąty , które są przecież wzorcowe wychodzą nie równe wskazania . I co wtedy , skąd wiedzieć jakiej korekty dokonać . Czy jest to działanie ma zasadzie kilku regulacji i powtórnego sprawdzenia .Cz też od razu na podstawie badania na płytach wiadomo jakie korekty wprowadzić i z której strony ?
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 15:11   

Jeśli ustawiasz na laserowej/optycznej wg ksiązki czyli ok pół stopnia zbieżności, to na płycie tył może być minimalnie zbieżny. Wg ich wskazań ok 1-2 jednostek. Inne kąty raczej nie mają wpływu. Nie taki jaki Ty myślisz :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 11