Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
1 Luty 2012, 21:22
Platynowe świece
Autor Wiadomość
MARR 
Marcin33

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 165
Skąd: PL
Wysłany: 19 Październik 2007, 22:13   Platynowe świece

Panowie czy takie świece będą pasować do mojego :mb: :?: :?:

Dzięki i pozdrawiam :D

zk_uxp.gif
Plik ściągnięto 11652 raz(y) 9,99 KB

_________________
C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
 
 
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Październik 2007, 22:41   

Z tego co widzę to masz jeszcze stary silnik i zalecane są świece jedno elektrodowe poco przepłacać kup normalne świece beru ngk i będzie wszystko ok. Ja bym takich nie kupił
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
MARR 
Marcin33

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 165
Skąd: PL
Wysłany: 19 Październik 2007, 22:48   

lojek napisał/a:
Z tego co widzę to masz jeszcze stary silnik i zalecane są świece jedno elektrodowe poco przepłacać kup normalne świece beru ngk i będzie wszystko ok. Ja bym takich nie kupił


Czyli lepsze beda V-line NGK jedno elektrodowe czy BERU.Jesli chodzi o NGK to raczej wiem ktory model ale BERU to nie wiem, moglbyś mi podac symbol?
_________________
C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
 
 
Aloiz 


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 754
Skąd: Sanok
Wysłany: 19 Październik 2007, 23:14   

Panowie ustatnio kupiłem w ASO komplet świec do mojej ślicznotki (silnik M111.920)..... za 4 świece zapłaciłem całe 30 zł...... :lol:
_________________
Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449
 
 
 
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Październik 2007, 10:28   

Pojedź do sklepu , podaj markę i model autka i Ci świece dobiorą nie patrz na to że masz zamontowany gaz i kup świece standartowe ponoć najlepiej silnik na nich pracuje
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 21 Październik 2007, 11:23   

MARR,
to są świeczki UXF 79P. Ja kupiłem UXF79 (też 4-ro elektrodowe) i autko jeździ także poprawnie
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
MARR 
Marcin33

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 165
Skąd: PL
Wysłany: 21 Październik 2007, 22:26   

Marcin Pop. napisał/a:
MARR,
to są świeczki UXF 79P. Ja kupiłem UXF79 (też 4-ro elektrodowe) i autko jeździ także poprawnie

Dlaczego świeczki??? Przecież UXF79P latinium są lepsze od UXF79
_________________
C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 22 Październik 2007, 12:10   

MARR,
lepsze, bo na platynowych zrobisz więcej kilometrów. Nie spodziewaj się, że 12-letnie auto będzie jeździć jak nowe.
A świeczki - to świeczki :wink:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
Ostatnio zmieniony przez Marcin Pop. 22 Październik 2007, 12:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MARR 
Marcin33

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 165
Skąd: PL
Wysłany: 22 Październik 2007, 12:22   

Marcin Pop. napisał/a:
MARR,
lepsze, bo na platynowych zrobisz więcej kilometrów. Nie spodziewaj się, że 12-letnie auto będzie jeździć jak nowe.
A świeczki - to świeczki


Nie no jasne że zdaję sobie z tego sprawe :D ale chodzi mi właśnie o to żeby dłużej pojeździć a na platynowych myślę że tak będzie.

Pozwole sobie przytoczyć fragment opisu instalacji LPG:

"Kłopoty z LPG

Decydując się na zamontowanie gazu w samochodzie, musimy pamiętać również o problemach, szczególnie w starych państwa UE, gdzie w wielu miejscach pojawia się zakaz wjazdu dla samochodów z podobną instalacją. Sytuacja ta jest najczęściej spotykana przy okazji parkingów podziemnych, gdzie istnieje duże zagrożenie wybuchem z dwóch powodów. Po pierwsze, z nieszczelnej instalacji gazowej - ulatniający się gaz tworzy tzw. „poduszki gazowe”, które są bardzo niebezpieczne. Problemem jest również usuwanie gazu z pomieszczeń znajdujących się poniżej poziomu gruntu. LPG jest cięższe od powietrza, czyli nie wentyluje się tak dobrze jak tlen. Nie możemy zapomnieć również o skutkach finansowych, ale o tym napiszemy później.

Również sama eksploatacja pojazdu zasilanego LPG jest bardziej kłopotliwa. Kierowca musi pamiętać o częstej kontroli czystości filtra powietrza. Jego zabrudzenie ma poważny wpływ na parametry samochodu jeżdżącego na gazie. Podobnie jest z filtrem gazu, który powinien podlegać wymianie co 15 000 km. Częściej też trzeba będzie wymieniać świece zapłonowe. Przebieg 10 000 km. dyskwalifikuje z dalszego używania standardowe świece. W przypadku świec platynowych wartość ta wzrasta do około 50 000 km. Co 30 000 km. należy sprawdzić stan kabli wysokiego napięcia i w razie potrzeby wymienić je. Jeśli nie zadbamy o te elementy, pogorszy się nie tylko jakość pracy silnika, ale też bezpieczeństwo jego użytkowania. Mieszanka gazowa wtłaczana do cylindra może wówczas nie otrzymać prądu wystarczającego do zainicjowania spalania w odpowiednim czasie. Proces ten, zamiast odbyć się prawidłowo, w suwie spalania, nastąpi automatycznie w chwili, gdy ruch tłoka usuwa zawartość komory spalania lub gdy zasysa nową mieszankę. Przez otwarte zawory ogień dostaje się do kolektora i następuje tzw. wystrzał"


ps. nie moje to wklejone z jakiegoś artykułu :D
_________________
C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 22 Październik 2007, 12:30   

MARR,
i oto właśnie chodzi. Napisałem już, że na platynowych pojeździsz dłużej - i tak jest. :wink:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
MARR 
Marcin33

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 165
Skąd: PL
Wysłany: 22 Październik 2007, 13:03   

Marcin Pop. napisał/a:
MARR,
i oto właśnie chodzi. Napisałem już, że na platynowych pojeździsz dłużej - i tak jest. :wink:

Pozdrawiam :wink:
_________________
C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
 
 
Kolber 
kombi-nator

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 368
Skąd: Katowice
Wysłany: 23 Październik 2007, 03:06   

tylko pytanie czy jest sens płacić kilka razy więcej za świece, wg mnie lepiej zmieniać częściej tańsze świece......

ostatnio miałem 2 komplety NGK V-line.. na pierwszym zrobiłem prawie 30 kkm... padła mi cewka, więc od razu zmieniłem też świeczki na nowe, znów NGK.... po 12 kkm auto przy ostrej jeździe przestawało palić na wszystkie cylindry.... jako że była sobota wieczór, byłem zmuszony kupić kolejne ngk bo innych w feuvercie nie mieli.... zmieniłem i okazało się, że kolejna cewka poszła się walić....

Nie wiem czy to przypadek, czy ngk powodują problemy z cewkami... ale kupiłem świece brisk A-line 16



koszt 7,50 sztuka, jak narazie zrobiłem koło 1 kkm i nic niepokojącego nie zauważyłem :)

z ngk miałem już raz problemy w espero, 2 nowe świece były padnięte....

kumplowi po 7 kkm w leganzie rozwaliło grzybek świecy.... ogólnie jak się poczyta opinie to dużo ostatnio problemów z ngk....

Teraz wypróbuje brisk, zobaczymy jak się będą sprawować :)

pozdro
_________________
VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
 
 
 
MARR 
Marcin33

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 165
Skąd: PL
Wysłany: 23 Październik 2007, 10:14   

Kolber napisał/a:
tylko pytanie czy jest sens płacić kilka razy więcej za świece, wg mnie lepiej zmieniać częściej tańsze świece......

ostatnio miałem 2 komplety NGK V-line.. na pierwszym zrobiłem prawie 30 kkm... padła mi cewka, więc od razu zmieniłem też świeczki na nowe, znów NGK.... po 12 kkm auto przy ostrej jeździe przestawało palić na wszystkie cylindry.... jako że była sobota wieczór, byłem zmuszony kupić kolejne ngk bo innych w feuvercie nie mieli.... zmieniłem i okazało się, że kolejna cewka poszła się walić....

Nie wiem czy to przypadek, czy ngk powodują problemy z cewkami... ale kupiłem świece brisk A-line 16

Obrazek

koszt 7,50 sztuka, jak narazie zrobiłem koło 1 kkm i nic niepokojącego nie zauważyłem :)

z ngk miałem już raz problemy w espero, 2 nowe świece były padnięte....

kumplowi po 7 kkm w leganzie rozwaliło grzybek świecy.... ogólnie jak się poczyta opinie to dużo ostatnio problemów z ngk....

Teraz wypróbuje brisk, zobaczymy jak się będą sprawować :)

pozdro


A dlaczego nie probujesz BERU???Świece UXF właśnie mogą być używane jako zamiennik wielu typów innych świec. :D a zwłaszcza UXF 79P
_________________
C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
 
 
masbet 
C180 Sport '95

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 65
Skąd: Bielsko, Kraków
Wysłany: 23 Październik 2007, 13:50   

Witam!
Nikt tu nie mówi o Boschu, a powiem, że ja od kilku lat jeżdzę na świecach bosch i nie mam z nimi żadnego problemu (M111.920). Po około 15 kkm sprawdzam i są jak nowe, po 30 kkm wymieniam (po 30 tys nie są jeszcze złe i można by jeszcze pojeździć, ale po co przesadzać). Są to świece 1- elektrodowe dobrane pod 111.920 i nie zdarzyły mi się problemy mimo tego, że mam instalację LPG.
 
 
Kolber 
kombi-nator

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 368
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Październik 2007, 03:00   

MARR napisał/a:
Kolber napisał/a:
tylko pytanie czy jest sens płacić kilka razy więcej za świece, wg mnie lepiej zmieniać częściej tańsze świece......

ostatnio miałem 2 komplety NGK V-line.. na pierwszym zrobiłem prawie 30 kkm... padła mi cewka, więc od razu zmieniłem też świeczki na nowe, znów NGK.... po 12 kkm auto przy ostrej jeździe przestawało palić na wszystkie cylindry.... jako że była sobota wieczór, byłem zmuszony kupić kolejne ngk bo innych w feuvercie nie mieli.... zmieniłem i okazało się, że kolejna cewka poszła się walić....

Nie wiem czy to przypadek, czy ngk powodują problemy z cewkami... ale kupiłem świece brisk A-line 16

Obrazek

koszt 7,50 sztuka, jak narazie zrobiłem koło 1 kkm i nic niepokojącego nie zauważyłem :)

z ngk miałem już raz problemy w espero, 2 nowe świece były padnięte....

kumplowi po 7 kkm w leganzie rozwaliło grzybek świecy.... ogólnie jak się poczyta opinie to dużo ostatnio problemów z ngk....

Teraz wypróbuje brisk, zobaczymy jak się będą sprawować :)

pozdro


A dlaczego nie probujesz BERU???Świece UXF właśnie mogą być używane jako zamiennik wielu typów innych świec. :D a zwłaszcza UXF 79P


akurat kumpel kupował świece u dostawcy brisk, więc dołączyłem do zamówienia :)

Zresztą miał briski juz przetestowane i sprawowały się OK... postanowiłem również spróbwać , jako że drogie nie były to tym bardziej :)

pozdro
_________________
VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,145 sekundy. Zapytań do SQL: 13