|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 14:45 |
ciśnienie w oponach |
Autor |
Wiadomość |
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 13:39
|
|
|
Musiałabyś mieć z 3,5 bara, żeby przy takim profilu nie było widać "kapci". Ja przy 205/55 pompuje po 2 atmosfery na każde koło (doświadczalnie stwierdziłem, że to najlepsze ciśnienie dla mnie) i też opona jest lekko zgnieciona. Jeśli na każdej stacji masz podobne wyniki, to możesz przyjąć ze są one poprawne. Jest małe prawdopodobieństwo, że każdy z nich jest popsuty w ten sam sposób |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 13:58
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Kup porządny manometr i kontroluj ciśnienie (koniecznie!) na zimnych oponach. |
Na ciepłych też można, ale +0.3 bara trzeba doliczyć. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 14:02
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Na ciepłych też można |
A jak poznać, że są ciepłe? Po 1 km? 10? 100? Po pałowaniu przez 15 minut czy po staniu pół godziny w korku? |
|
|
|
|
Krynek
Pomógł: 49 razy Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 386 Skąd: Lublin[SB]
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 17:09
|
|
|
Gomezio napisał/a: | A jak poznać, że są ciepłe? |
Trzeba dotknąć i to koniecznie łokciem |
|
|
|
|
Tońcio
Pomógł: 10 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 223 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 17:29
|
|
|
Gomezio napisał/a: | A jak poznać, że są ciepłe? Po 1 km? 10? 100? Po pałowaniu przez 15 minut czy po staniu pół godziny w korku? |
1. Korków u mnie na wsi nie ma
2. Pałować przez 15 min nie mogę bo turbina padła
3. Na 100 km nie starczy mi ropki
4. Jeden kilometr pale z zaciągu
5. Więc chyba po 10 km |
_________________ C 2.5TurboDiesel 96Esprit Brilliant Silver Metalic
|
|
|
|
|
Janusz51
C220 Elegance
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 21:05
|
|
|
Camel- napisał/a: | Musiałabyś mieć z 3,5 bara, żeby przy takim profilu nie było widać "kapci". Ja przy 205/55 pompuje po 2 atmosfery na każde koło (doświadczalnie stwierdziłem, że to najlepsze ciśnienie dla mnie) i też opona jest lekko zgnieciona. Jeśli na każdej stacji masz podobne wyniki, to możesz przyjąć ze są one poprawne. Jest małe prawdopodobieństwo, że każdy z nich jest popsuty w ten sam sposób |
To jest święta prawda, teorie o temperaturze to jakaś mniemanologia według niej Monika pojedzie do gumiarza a ten będzie studził opony albo grzał jak na formule 1?Podane przez mercedesa dane nie są wzięte z nieba i tak ma być. Natomiast kapec to pojęcie niesprecyzowane i zależy od punktu widzenia.Monika wstąp do wulkanizatora i tam na pewno bez kosztów dowiesz się tego samego. |
_________________ ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 23:28
|
|
|
Nie wiem o co chodzi.
Zawsze pompowałem wedle wskazówek na klapce i nie było problemu. Czy to na 15-stkach zimowych jak i na 16-stkach letnich.
Teraz zakładam 17 cali i zobaczymy jak się przy fabrycznym ciśnieniu się sprawują |
|
|
|
|
Rafi
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 293 Skąd: Puławy / Sande
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2010, 09:57
|
|
|
Ja też się stosuję do zaleceń producenta i pompuję takim samym ciśnieniem 15'' zimowe i 17'' letnie. Jak będzie za duże ciśnienie to szybko się przekonacie bo będzie się ścierała środkowa część opony, a jak za mało to zewnętrzne części. |
_________________ 2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
|
|
|
|
|
monika200
Dołączyła: 25 Mar 2008 Posty: 36 Skąd: świętokrzyskie/waw
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2010, 10:26
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Gomezio napisał/a: | Kup porządny manometr i kontroluj ciśnienie (koniecznie!) na zimnych oponach. |
Na ciepłych też można, ale +0.3 bara trzeba doliczyć. |
a i tu chyba byl moj problem, w 99,9% przypadkow sprawdzalam na cieplych i rzeczywiscie zamiast z 2.1 na oko normalnie wygladalo dopiero w granicach 2.5,
ok co racja to racja napisali na klapce i nie ma klutni. dzieki Panowie |
_________________ C200 CDI 10.1999
WDB2021341A821834
|
|
|
|
|
kristofer55
bajo -.-
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lipiec 2010, 07:57
|
|
|
ja przy zmianie opon na letnie na 16 ustawilem cisnienie przod 2.2 tyl 2.4, uwazam ze to takie uniwersalne, 4 osoby + bagaz.
wybieram sie na dluzszy wyjazd w 4 osoby + max bagazy, czy warto jeszcze podpompowac ? |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 4 Lipiec 2010, 10:55
|
|
|
kristofer55, producent podpowiada, że warto. Stosowne wartości masz na klapce wlewu paliwa (z tego co pamiętam to 2,3/2,7). |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Listopad 2012, 22:31
|
|
|
ostrowski., takie jak na tabliczce.
2,1 z przodu
2,3 z tyłu.
Ja tankuje 2,2 przód
2,4-2,5 tył. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Gniewko20
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 1124 Skąd: TM
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Listopad 2012, 22:36
|
|
|
Gniewko20, a dlaczego? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Gniewko20
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 1124 Skąd: TM
|
Wysłany: 20 Listopad 2012, 22:39
|
|
|
Miałem na myśli porę kiedy spadnie śnieg, większa powierzchnia opony przylegającej do asfaltu da nam większą przyczepność, a raczej możliwość ruszenia z miejsca kiedy się zakopiemy |
_________________ WDB2020241F410040
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17718 <-- EX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|