Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:06 |
wymiana amortyzatorów i sprężyn |
Autor |
Wiadomość |
cybul
Cybul
Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 5 Skąd: Pobiedziska
|
Wysłany: 3 Luty 2008, 22:46 wymiana amortyzatorów i sprężyn
|
|
|
Witam!
Planuje wyminę amortyzatorów. Obecnie jak załaduję większy ciężar do bagażnika lub przewoże pasażerów na tylnej kanapie, mercedesik "siada" na tył. Czy wymiana amortyzatorów rozwiąże problem, czy powinienem ją połączyć z wymianą spręzyn. Jeżeli bym zastosował twardsze amortyzatory w tyle, czy nie wpłynie to negatywnie na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Doradzcie proszę!
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 3 Luty 2008, 23:18
|
|
|
cybul napisał/a: | Planuje wyminę amortyzatorów...... |
Raczej sprężyny, ponieważ głównym zadaniem amorków jest tłumienie/amortyzowanie pracy sprężyn i amorki nie utrzymają Ci wyżej auta |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Luty 2008, 19:29
|
|
|
cybul, a jakie masz zawieszenie sport/esprint/elegance/clasik ? |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
cybul
Cybul
Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 5 Skąd: Pobiedziska
|
Wysłany: 5 Luty 2008, 09:16
|
|
|
posiadam zawieszenie classic |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 5 Luty 2008, 10:24
|
|
|
wymien spreżyny amory zostaw lob jedz je sprawdzic na trzepaczkach jak sa dobre to zostaw nic ci nie da wymiana amorkow bo tak jak koleka pisal wyzej ze to sprawka sprezyn sa juz za miekkie albo w clasiku ( ja mam esprit) sa miekkie sprezyny zeby podwyzszyc komfort jazdy oczywiscie jak wsadzisz twardsze sprezyny to stracisz na komforcie bo jak mowisz "twardsze amortyzatory" rozumiem przez to sportowe to one nie sa twardsze tylko maja skrocony skok tloka, jest inna jeszcze metoda sa takie gumy ktore wkalada sie miedzy zwoje sprezyn to wtedy sprezyna scisnie sie do pewnego momentu i juz dalej nie siadzie koszt jednej szt okolo 7zl wiec jak bedziesz jezdzil bez obciazenia tylu to bedzie wszystko ok a jak zaladujesz jaki towar na tyl to dupa siednie ale tylko do pewnego stopnia oczywiscie wtedy ni ebedzi e Ci sie jechac zbytnio komfortowo bo tylne zawieszenie zamiast siadac na sprezynie (uginac sie ) bedzie siadac na tej gumie wiec bedzie sztywniejszy |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
cybul
Cybul
Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 5 Skąd: Pobiedziska
|
Wysłany: 6 Luty 2008, 23:22
|
|
|
Amorki już sprawdzłem, zuzycie 65%, napewno będe wymieniał na nowe. Co sądzicie o ponownym zahartowaniu sprężyn, warte jest to zachodu, czy od razu inwestować w nowe sprężyny. Z tego co się orientowałem to zahartowanie jednej sztuki kosztuje ok. 80 zł. |
_________________ C250TDT '99 Elegance
C220CDI '99 Classic |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 7 Luty 2008, 09:18
|
|
|
cybul napisał/a: | Amorki już sprawdzłem, zuzycie 65% | Nie są złe, pojedź nowym autem i jak będzie 85% to dobrze, jeśli chodzi o hartowanie sprężyn odpuść sobie, czytałem na którymś z tematów, że nowe sprężyny kosztują ok 100 pln-co nowe to nowe. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Kolber
kombi-nator
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 368 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 7 Luty 2008, 11:52
|
|
|
Adaśko napisał/a: | cybul napisał/a: | Amorki już sprawdzłem, zuzycie 65% | Nie są złe, pojedź nowym autem i jak będzie 85% to dobrze, jeśli chodzi o hartowanie sprężyn odpuść sobie, czytałem na którymś z tematów, że nowe sprężyny kosztują ok 100 pln-co nowe to nowe. |
te testy to sobie można wsadzić między bajki......
W nubirze po 250 kkm przebiegu na trzepakach pokazało sprawność amorów ponad 70%
Auto bujało niemiłosiernie, amory nadawały się tylko na śmietnik....
Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że jak zmienisz amory to auto się nie podniesie, podniesie się na 100% .... Doświadczyłem tego już kilka razy .
pozdro |
_________________ VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Luty 2008, 12:15
|
|
|
Zawieszenie w Classicu i Elegancie takie jest. Spójrz na zdjęcia w temacie Uve (C220 CDI w Nasze MB) - on też przewoził 5 osób i było to samo, też tyłek usiadł. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 7 Luty 2008, 16:45
|
|
|
Jary napisał/a: | cybul napisał/a: | Planuje wyminę amortyzatorów...... |
Raczej sprężyny, ponieważ głównym zadaniem amorków jest tłumienie/amortyzowanie pracy sprężyn i amorki nie utrzymają Ci wyżej auta |
Sprężyny pracują na ściskanie a amortyzatory na rozciąganie. Obrazowo: spręzyna podnosi nadwozie, a amortyzator ogranicza na jaką wysokość.
Oczywiście bardzo skrótowo... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Luty 2008, 18:49
|
|
|
A przy ostrym hamowaniu to co? Amortyzator nic nie ma do gadania? :> Amortyzator tłumi drgania sprężyny i im sztywniejszy amortyzator, tym bardziej tłumi mniejsze drgania.
Swoją drogą chwyć amortyzator w rękę i go wciśnij do środka. Delikatnie i wciśniesz cały. A teraz spróbuj gwałtownie. I co...? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 7 Luty 2008, 20:52
|
|
|
topol napisał/a: | Obrazowo: spręzyna podnosi nadwozie, a amortyzator ogranicza na jaką wysokość. |
Aby sprawdzić, wyjmij amorki (jak będziesz wymieniał) i przejedź sie autem bez nich i przekonasz sie czy masz rację i jaka jest ich rola, acha tylko nie szalej, przy prędkości do 80km/godz nic nie grozi |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Luty 2008, 21:36
|
|
|
Panowie i panie czyli jak dobija zawieszenie przy 5 osobach należy wymienić sprężyny czy amortyzatory ? Czy całość ? |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 7 Luty 2008, 21:40
|
|
|
lojek, amortyzatory.... Ale ty masz obniżone troche wiec moze dlatego |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
ondreyos
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 165 Skąd: poznan
|
Wysłany: 7 Luty 2008, 21:44
|
|
|
Cytat: | Panowie i panie czyli jak dobija zawieszenie przy 5 osobach należy | wyslac te osoby na diete |
_________________ W210 Avantgarde E200 kombi '98, 170000 km (so far ) |
|
|
|
|
|