Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:06 |
Sztywne przewody hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
kurozukin
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Maj 2012 Posty: 279 Skąd: Kiedyś SC, teraz DW
|
Wysłany: 11 Październik 2015, 09:41
|
|
|
Miedziane to z metra taniej wychodzi niż zamawiać gotowce |
_________________ W203 C270 CDI
Było: W202 C180
Bo najważniejsze to mieć napęd na odpowiednią oś! |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 11 Październik 2015, 15:33
|
|
|
kurozukin napisał/a: | Miedziane to z metra taniej wychodzi niż zamawiać gotowce |
Są uniwersalne różne długości. Ja kupowałem do w124 4,5 metra chyba [najdłuższy] i kosztuje w sklepie niecałe 50zł. Z tym że okazało się że fabrycznie jest on łączony z przodu i długość mogła być krótsza o wiele. |
|
|
|
|
WaldazZz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11 Październik 2015, 21:12
|
|
|
wiskontii napisał/a: | WaldazZz, a ze zbiorniczka ubywa duzo, ja usiebie pierw robilem tyl caly, po misiacu zabralem sie za przod , odrazu mowie gietkie do wymiany bo usiebie niebylo szans aby to rozkrecic, a kupowalem z metra miedziaki i koncowki mi odrazu zarobili ile na strone to w moim temacie |
Jak przyhamowałem w miejscu 3 razy do oporu to z 50ml zlało na chodnik. Dzisiaj rano już była plama pod samochodem śr. 15cm. Odpaliłem, zapaliła się kontrolka z wykrzyknikiem. Jakoś dojechałem do mechaniora, całe szczęście z 400m.
Gadałem ze znajomym, że można taniościowo odciąć przed dziurą, zarobić końcówkę i tylko jakiś1-1,5 m założyć, a resztę obejrzeć, czy nie korodują. Co myślisz? Całość w miedzi nowe + elastyczne, czy łączyć i kombinować? Warto? |
_________________ C220CDI Elegance \'99 WDB2021931F822697 |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 11 Październik 2015, 21:30
|
|
|
Witam
WaldazZz napisał/a: | Gadałem ze znajomym, że można taniościowo odciąć przed dziurą, zarobić końcówkę i tylko jakiś1-1,5 m założyć, a resztę obejrzeć, czy nie korodują. |
Tak to można kombinować z przewodem paliwowym, ale nie hamulcowym. Auto które stoi, nie jest niebezpieczne, auto którego nie można zatrzymać, już tak, i to nie tylko dla Ciebie.
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
WaldazZz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11 Październik 2015, 21:35
|
|
|
Wiem, też nie widzę jakoś druciarstwa. Pytam, czy tak można. Bo wymieniać po całości można. Jak zrobi się jedna rysa na lakierze to lakierować po całości. Tylko po co? Pytam o sensowność wymiany całych przewodów. |
_________________ C220CDI Elegance \'99 WDB2021931F822697 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11 Październik 2015, 21:46
|
|
|
W sklepach motoryzacyjnych jest możliwość zakupu tzw. łączników przewodów hamulcoych. Taki łącznik składa się z tulejki gwintowanej i dwóch wkrętek. Te dwie wkrętki zakłada się na końcówki przeciętego przewodu i kielicharką zarabia się przewody miedziane. Całość skręca w gwintowaną tulejke. Taki sposób naprawy jest honorowany przez ASO w Unii Europejskiej a co z tym idzie na przeglądzie nie ma żadnego problemu.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 11 Październik 2015, 21:49
|
|
|
Witam
WaldazZz napisał/a: | Jak zrobi się jedna rysa na lakierze to lakierować po całości. |
Tylko, że nie chodzi o rysę, ale o rdzewiejącą blachę. Jak wychodzi purchel na lakierze, to z drugiej strony, już często nie ma blachy...
Wymieniając kawałek przewodu, ciężko mieć pewność, że reszta jest dobra, że nie cieknie, jeszcze...
Przez analogię do rysy, gdyby przewód się ułamał, lub zerwał, z przyczyn zewnętrznych, to inna sprawa.
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
WaldazZz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11 Październik 2015, 22:28
|
|
|
OK, wymiana się szykuje po całości. Dam znać po wszystkim jakie koszty. Elastyczne też wyrzucać i zakładać nowe? Czy to już przerost formy... ?? |
_________________ C220CDI Elegance \'99 WDB2021931F822697 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Październik 2015, 07:38
|
|
|
WaldazZz, ja już robiłbym po całości, z tego co pamiętam w zeszłym roku do innego auta kupiłem całą szpulę (10m) przewodów miedzianych + końcówki do zarabiania + płyn oczywiście i nie wyszło jakoś kosmicznie za to poczucie psychiczne bezcenne
Weź oceń jak Twoje elastyczne wyglądają i tyle, od Ciebie zależy decyzja |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 12 Październik 2015, 15:38
|
|
|
WaldazZz napisał/a: | OK, wymiana się szykuje po całości. Dam znać po wszystkim jakie koszty. Elastyczne też wyrzucać i zakładać nowe? Czy to już przerost formy... ?? |
Pisałem że niecałe 50zł kosztuje uniwersalny i pół godzinki naprawa. Zobaczysz jak zdejmiesz rurkę, Będzie do połowy spruchniała i nie łącz czegoś takiego. |
|
|
|
|
WaldazZz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Październik 2015, 22:10
|
|
|
Auto u mechaniora. Wjeżdża miedź. Sztywne całe od przodu, elastyczne do weryfikacji. Jak będą choć troszkę podejrzane to ma wrzucić nowe. A jak to z płynem? Odpowietrzanie tak jak przy wszystkich, bo czytałem, że przy skrzyni biegów coś jeszcze trzeba odpowietrzać, bo płyn ten sam jest w skrzyni Pomysł mechanicznie bez sensu, ale wolę pytać. |
_________________ C220CDI Elegance \'99 WDB2021931F822697 |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 12 Październik 2015, 22:46
|
|
|
Płyn hamulcowy ma tyle wspólnego ze skrzynią biegów, że używany on jest do załączania sprzęgła Ale z doświadczenia wiem, że sprzęgła po wymianie płynu hamulcowego nie trzeba odpowietrzać, choć wypadałoby to zrobić |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
WaldazZz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Październik 2015, 22:21
|
|
|
kamil_0793, dzięki za info. Sprawdzę, czy mechanior wiedział. Jak wiedział to chyba go polubię.
[ Dodano: 14 Październik 2015, 19:45 ]
Niby wiedział, ale sam nie wiem. Płynu jest w opór, a pedał bierze znacznie niżej, niż przed wymianą przewodów. Sprzęgło działa ok. Taki mały OT. Pomysły? |
_________________ C220CDI Elegance \'99 WDB2021931F822697 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
|