Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzony sterownik pompy ABS/ESP
Autor Wiadomość
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Marzec 2016, 10:47   

Każdy powiedział co wiedział - teraz czas na podsumowanie. Nie ma sensu drapać się po gaciach :lol:


Ustaliliśmy:

- pompa jest ESP (niestety),
- sterownik na pompie upalony,
- ESP występuję w W202 nieczęsto...


Moja rada jest - mimo wszystko niezmienna - wymienić kompletną pompę ze sterownikiem.


300 PLN - drogo?? - bez przesady - jedno tankowanie :wink: dałbym znacznie więcej aby mieć ESP :roll:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 7 Marzec 2016, 16:01   

ralf napisał/a:
Ale jeszcze masz moduł ESP w skrzynce na komputer tak dla ścisłości to on odpowiada za działanie systemu ESP.

Nie zgodzę się (chociaż ręki nie dam sobie uciąć jak jest u kolegi), ale u mnie jest sterownik abs/esp na pompie i więcej modułów próżno by szukać w aucie, reszta to czujniki i moduł silnika.

[ Dodano: 7 Marzec 2016, 16:03 ]
Daniel napisał/a:
Moja rada jest - mimo wszystko niezmienna - wymienić kompletną pompę ze sterownikiem.

Ja wymieniałem sam sterownik - czas pracy 5-10 mnin i działa, po co jeszcze zawracać sobie głowę odpowietrzaniem całego układu hamulcowego?
Chyba że przy okazji zrobić wymianę płynu...
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Marzec 2016, 17:32   

bart1527 napisał/a:
Ja wymieniałem sam sterownik



OK. Możliwości wykonania danej roboty zależą od osobistych umiejętności wykonującego :wink:


Cytat:
Chyba że przy okazji zrobić wymianę płynu...



To zawsze wato zrobić - z wielu powodów :)
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 7 Marzec 2016, 21:22   

bart1527 napisał/a:
Nie zgodzę się (chociaż ręki nie dam sobie uciąć jak jest u kolegi), ale u mnie jest sterownik abs/esp na pompie i więcej modułów próżno by szukać w aucie, reszta to czujniki i moduł silnika.

Chcesz mi powiedzieć, że nie masz modułu w tym miejscu?

Np. takiego?

Ponad 60 przewodów (połączenie z can, wszystkie czujniki, połączenie z pompą, wyłącznik itp) i to wszystko w sterowniku przy pompie? Nie wydaje mi się :roll:
Sory za offtop.
_________________
»składak
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 8 Marzec 2016, 09:08   

ralf napisał/a:
Chcesz mi powiedzieć, że nie masz modułu w tym miejscu?

Ano nie mam (modułu od ESP)
W tym miejscu jest tylko moduł BAS o taki:
Zdjęcia
Sterownik ESP/ABS jest na pompie.
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 8 Marzec 2016, 09:35   

bart1527 zwracam honor :wink:
Wg. etm są 3 rodzaje instalacji ESP
_________________
»składak
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 8 Marzec 2016, 09:38   

Daniel napisał/a:
OK. Możliwości wykonania danej roboty zależą od osobistych umiejętności wykonującego :wink:
- tu nie chodzi o umiejętności,
Jak spali Ci się żarówka to nie wymieniasz całej lampy...

[ Dodano: 8 Marzec 2016, 09:47 ]
Cytat:
bart1527 zwracam honor :wink:
Wg. etm są 3 rodzaje instalacji ESP

- spoko, wiesz staram się zamieszczać rzetelne informacje na forum, poparte doświadczeniem własnym lub gdzieś tam zdobytą wiedzą.
(jak wiem - to piszę , jak nie wiem to czytam albo pytam...)
Nie "idę na rekord" postów i nie udzielam się w każdym temacie... :wink:
Koniec OT
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 8 Marzec 2016, 10:20   

bart1527 napisał/a:
Jak spali Ci się żarówka to nie wymieniasz całej lampy...



No fakt :D


Kupując używaną cześć byłbym spokojniejszy gdybym dostał pompę razem ze sterownikiem. Takie moje dziwactwo - na bazie różnych sytuacji z życia wziętych.


No właśnie - z życia wzięte:

Ostatnio kupiłem czujnik deszczu - na fotce był razem z przewodem - co mi wydaje się normalne. Dostałem sam czujnik.... Na mój telefon gdzie jest przewód usłyszałem, że nie należy sie razem z czujnikiem i występuje jako oddzielny element...... A czujnikiem będę mógł sobie ścianę wytapetować :?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Marzec 2016, 16:18   

bart1527, Zeby nie było tak to jest w Mojej Gwiezdzie

Pompa i to co nią steruje czyli Moduł




I na tej podstawie sie wypowiadałem
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,122 sekundy. Zapytań do SQL: 9