Uszkodzony sterownik pompy ABS/ESP |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 7 Marzec 2016, 10:47
|
|
|
Każdy powiedział co wiedział - teraz czas na podsumowanie. Nie ma sensu drapać się po gaciach
Ustaliliśmy:
- pompa jest ESP (niestety),
- sterownik na pompie upalony,
- ESP występuję w W202 nieczęsto...
Moja rada jest - mimo wszystko niezmienna - wymienić kompletną pompę ze sterownikiem.
300 PLN - drogo?? - bez przesady - jedno tankowanie dałbym znacznie więcej aby mieć ESP |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 7 Marzec 2016, 16:01
|
|
|
ralf napisał/a: | Ale jeszcze masz moduł ESP w skrzynce na komputer tak dla ścisłości to on odpowiada za działanie systemu ESP. |
Nie zgodzę się (chociaż ręki nie dam sobie uciąć jak jest u kolegi), ale u mnie jest sterownik abs/esp na pompie i więcej modułów próżno by szukać w aucie, reszta to czujniki i moduł silnika.
[ Dodano: 7 Marzec 2016, 16:03 ]
Daniel napisał/a: | Moja rada jest - mimo wszystko niezmienna - wymienić kompletną pompę ze sterownikiem. |
Ja wymieniałem sam sterownik - czas pracy 5-10 mnin i działa, po co jeszcze zawracać sobie głowę odpowietrzaniem całego układu hamulcowego?
Chyba że przy okazji zrobić wymianę płynu... |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 7 Marzec 2016, 17:32
|
|
|
bart1527 napisał/a: | Ja wymieniałem sam sterownik |
OK. Możliwości wykonania danej roboty zależą od osobistych umiejętności wykonującego
Cytat: | Chyba że przy okazji zrobić wymianę płynu... |
To zawsze wato zrobić - z wielu powodów |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 7 Marzec 2016, 21:22
|
|
|
bart1527 napisał/a: | Nie zgodzę się (chociaż ręki nie dam sobie uciąć jak jest u kolegi), ale u mnie jest sterownik abs/esp na pompie i więcej modułów próżno by szukać w aucie, reszta to czujniki i moduł silnika.
|
Chcesz mi powiedzieć, że nie masz modułu w tym miejscu?
Np. takiego?
Ponad 60 przewodów (połączenie z can, wszystkie czujniki, połączenie z pompą, wyłącznik itp) i to wszystko w sterowniku przy pompie? Nie wydaje mi się
Sory za offtop. |
_________________
|
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 8 Marzec 2016, 09:08
|
|
|
ralf napisał/a: | Chcesz mi powiedzieć, że nie masz modułu w tym miejscu? |
Ano nie mam (modułu od ESP)
W tym miejscu jest tylko moduł BAS o taki:
Zdjęcia
Sterownik ESP/ABS jest na pompie. |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 8 Marzec 2016, 09:35
|
|
|
bart1527 zwracam honor
Wg. etm są 3 rodzaje instalacji ESP |
_________________
|
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 8 Marzec 2016, 09:38
|
|
|
Daniel napisał/a: | OK. Możliwości wykonania danej roboty zależą od osobistych umiejętności wykonującego | - tu nie chodzi o umiejętności,
Jak spali Ci się żarówka to nie wymieniasz całej lampy...
[ Dodano: 8 Marzec 2016, 09:47 ]
Cytat: | bart1527 zwracam honor
Wg. etm są 3 rodzaje instalacji ESP |
- spoko, wiesz staram się zamieszczać rzetelne informacje na forum, poparte doświadczeniem własnym lub gdzieś tam zdobytą wiedzą.
(jak wiem - to piszę , jak nie wiem to czytam albo pytam...)
Nie "idę na rekord" postów i nie udzielam się w każdym temacie...
Koniec OT |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 8 Marzec 2016, 10:20
|
|
|
bart1527 napisał/a: | Jak spali Ci się żarówka to nie wymieniasz całej lampy... |
No fakt
Kupując używaną cześć byłbym spokojniejszy gdybym dostał pompę razem ze sterownikiem. Takie moje dziwactwo - na bazie różnych sytuacji z życia wziętych.
No właśnie - z życia wzięte:
Ostatnio kupiłem czujnik deszczu - na fotce był razem z przewodem - co mi wydaje się normalne. Dostałem sam czujnik.... Na mój telefon gdzie jest przewód usłyszałem, że nie należy sie razem z czujnikiem i występuje jako oddzielny element...... A czujnikiem będę mógł sobie ścianę wytapetować |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 9 Marzec 2016, 16:18
|
|
|
bart1527, Zeby nie było tak to jest w Mojej Gwiezdzie
Pompa i to co nią steruje czyli Moduł
I na tej podstawie sie wypowiadałem |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
|