|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Wycie spod maski, co to może być? |
Autor |
Wiadomość |
Lucek
Dołączył: 02 Kwi 2016 Posty: 7 Skąd: Kujawy
|
Wysłany: 10 Sierpień 2018, 11:30 Wycie spod maski, co to może być?
|
|
|
Cześć,
podrzucam linki na youtube, jak to brzmi od środka i w silniku.
Od środka: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Silnik: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Na jałowym biegu przy gazowaniu pojawia się ten dźwięk jak również oczywiście podczas normalnej jazdy.
Kiedyś, z dwa lata temu podczas mroźnego, zimowego poranka po uruchomieniu pojazdu pojawił się podobny dźwięk, tylko ze sto razy głośniejszy. Potem znikł. Ostatnio znowu powrócił, ale w bardziej cichej formie.
Co to może być? Jakiś pasek, napinacz? Mi się wydaje że to od strony kompressora wyje, ale nie wiem czy jest to wogóle możliwe. |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 10 Sierpień 2018, 22:32
|
|
|
Ja słyszę terkoczący teleskop paska, plus coś wyje. Kompresor, pompa wspomagania, alternator? |
|
|
|
|
Lucek
Dołączył: 02 Kwi 2016 Posty: 7 Skąd: Kujawy
|
Wysłany: 14 Sierpień 2018, 15:03
|
|
|
Mechanik powiedział, że to kwestia kompresora i że one po prostu z wiekiem tak mają. Da się coś z tym zrobić, czy tylko wymiana wchodzi w grę?
Dodam, że sprawdzał olej w kompresorze i jest był ok. |
_________________ w202 c200 kompressor 1996r ben+lpg |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 14 Sierpień 2018, 21:17
|
|
|
Lucek napisał/a: | Mechanik powiedział, że to kwestia kompresora i że one po prostu z wiekiem tak mają. Da się coś z tym zrobić, czy tylko wymiana wchodzi w grę?
Dodam, że sprawdzał olej w kompresorze i jest był ok. |
Tak z góry stwierdził, że to kompresor?. No ale może i tak jest. Wirniki są pokryte teflonem, i jak ktoś rzadko wymienia filtr powietrza, to przyspiesza jego zdzieranie. No i normalne zużycie też wchodzi w grę. |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 15 Sierpień 2018, 16:51 Re: Wycie spod maski, co to może być?
|
|
|
Lucek napisał/a: | Co to może być? Jakiś pasek, napinacz? Mi się wydaje że to od strony kompressora wyje, ale nie wiem czy jest to wogóle możliwe. |
Ewidentnie kompressor ale moim zdaniem tak ma chodzić. Mój tak samo wył 150 tysięcy temu jak i teraz na 300 tyś. A na zimnym silniku w jakiś tam określonych sytuacjach kompressor też chodzi i tłoczy powietrze do kolektora. Nie pamiętam w jakim celu ale było to wyjaśnione na forum. Wymień sobie tylko ten terkoczący napinacz. |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 15 Sierpień 2018, 18:46 Re: Wycie spod maski, co to może być?
|
|
|
adamd napisał/a: | Lucek napisał/a: | Co to może być? Jakiś pasek, napinacz? Mi się wydaje że to od strony kompressora wyje, ale nie wiem czy jest to wogóle możliwe. |
Ewidentnie kompressor ale moim zdaniem tak ma chodzić. Mój tak samo wył 150 tysięcy temu jak i teraz na 300 tyś. A na zimnym silniku w jakiś tam określonych sytuacjach kompressor też chodzi i tłoczy powietrze do kolektora. Nie pamiętam w jakim celu ale było to wyjaśnione na forum. Wymień sobie tylko ten terkoczący napinacz. |
Jeśli jest sprzęgło kompresora, to chodzi tylko kiedy jest obciążony silnik. Kompresory, któe chodzą non stop to wersja EVO produkowana od końca 90 lat.
Ja mam taką wersję, dobijam do 300tys i z kompresora nie słychać dosłownie nic. |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 15 Sierpień 2018, 23:10
|
|
|
Nie zgodzę się. W Eatonach M62 przy zimnym odpaleniu kompressor też jest załączany w zależności od temperatury silnika.
Z forum CLK:
Cytat: | mercedes tak to wymyślił żeby na zimnym silniku trzymało normy emisji spalin w silnikach z doładowaniem wykorzystywany jest kompressor tłoczy powietrze przez zawór koło przepustnicy sterowany podcisnieniowo i rozcieńcza spaliny dogrzewa katalizator , dźwięk głośniejszej pracy bierze się z tego że przepustnica kompressora jest zamknięta i w dolocie jest ciśnienie coś około 0.2 bara , przez co silnik jest obciążony pompującym kompresorem dźwięk potrafi być bardzo nieprzyjemny jeśli mamy wycięty katalizator . |
I pewnie o to chodzi autorowi tematu że mu wyje jak odpalił w zimę. U mnie jest to samo. A kwestia samego dźwięku nie komentuje bo mamy w różnym stopniu zajeżdżone auta |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,117 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|