Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:02 |
Regulacja luzu łożyska przedniego (po 1995r) |
Autor |
Wiadomość |
Gri
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 235 Skąd: Płock
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2008, 22:48 Regulacja luzu łożyska przedniego (po 1995r)
|
|
|
Jak się dostać do łożyska. W książce SAM NAPRAWIAM jest opisane domodelu do roku 95. Nie wiem jak zdjąć dekielek. Opukiwałem, próbowałem zciągać i nic. W którym miejscu się zaczyna. Jak go zdjąć bo mam leciutki luz. |
_________________ W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487 |
|
|
|
|
DarekGA
270000km
Pomógł: 22 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 273 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 1 Kwiecień 2008, 23:32
|
|
|
Dekielek ma przetłoczenie na całym swoim obwodzie. Zdejmujesz koło. Dwa płaskie śrubokręty i lekko podważasz równomiernie po obwodzie dekielka. Przykładasz je na przeciw siebie tuż przy kołnierzu piasty i na krawędzi przetłoczenia dekielka. Powinien zejść. Można też próbować kluczem samozaciskowym złapać z wyczuciem za dekielek i go poruszać. |
_________________ C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2008, 09:15
|
|
|
Można też opukiwać po obwodzie gumowym młotkiem, kręcąc kołem. Powinno zejść bez problemów (dekiel się nie zapieka, jest tylko ciasno spasowany).
Przy regulacji pamiętaj, żeby nie docisnąć łożyska za bardzo (mały luz musi być).
Dobrą sprawdzoną metodą jest dokręcenie łożyska do wyczuwalnego oporu (ale nie na chama), nastepnie odkręcasz 1/8 obrotu, uderzasz w czop zwrotnicy gumowym młotkiem, sprawdzasz, czy podkładka pod łożyskiem się da obrócić za pomocą śrubokręta, powtarzasz te operacje aż do skutku.
W momencie, jak uda się ruszyć podkładkę, odkręcamy jeszcze o 1/8 obrotu i zabezpieczamy. Dodajemy trochę smaru i zakładamy dekielek. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2008, 22:17
|
|
|
sewan, AMEN |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2008, 08:44
|
|
|
sewan napisał/a: | sprawdzasz, czy podkładka pod łożyskiem ... |
tfu, pod nakrętką, oczywiście... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
aloha1970
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 117 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2008, 21:37
|
|
|
Witam .ja po dokręceniu ,oczywiście z wyczuwalnym luzem jezdziłem około 2 mc. Dzisiaj wymieniałem zwrotnicę ponieważ piasta zdarta .Lepiej jak nigdy nie dokręcałeś łożyska zostaw to dla mechanika. |
_________________ 1970 |
|
|
|
|
Gri
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 235 Skąd: Płock
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2008, 22:56
|
|
|
Właśnie ojciec mechanik stwierdził że trochę luźne łożysko i chciał dokręcić ale nie mogliśmy zdjąć tej pokrywki, opukiwaliśmy bez widocznych efektów. Postanowiłem przerwać próby i na forum upewnić się gdzie ta pokrywka się kończy. Niestety dalsze prace z powodu nieobecności ojca będą prowadzone za 3 tygodnie. |
_________________ W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487 |
|
|
|
|
aloha1970
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 117 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2008, 10:09
|
|
|
Wez 2 śrubokręty i jak jest taka wypustka na dekielku to je tam zaprzyj i zrób dzwignię możesz też pomóc sobie młotkiem uderzając w śrubokręt . |
_________________ 1970 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2008, 10:23
|
|
|
Na drugim rysunku poz 35 http://www.detali.ru/cat/...&SGR=030&SGN=01 , konczy się ten dekielek przy samej piaście, ten kołnierz (jak zdejmierz koło) śmiało podważ. Jak masz porządną żabę do rur możesz chwycić ją i poruszać delikatnymi i zarazem energicznymi ruchami. Jak będziesz naprzeciwko tej piasty, żabą chwyć równolegle do koła i ruszaj energicznie jakbyś chciał dekielek w dół i w górę przekręcić. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Gri
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 235 Skąd: Płock
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2008, 18:29
|
|
|
Dzięki wszystkim, nie powinno być problemu. Wypadł mi wyjazd na tydzień więc się wezmę za to po przyjeździe.
Dość nieśmiało podchodzę jak mam pierwszy raz coś zrobić bo strach by czegoś nie zepsuć. |
_________________ W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487 |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 6 Maj 2012, 21:46
|
|
|
Długo można jeździć z tym luzem? Czym to grozi? Objawy? Mechanik mi wczoraj wykrył, ale kazałem się wstrzymać z regulacją do czasu aż poczytam sobie o tym na forum...
Łożysko w tym kole było wymieniane 2 lata temu(prawie 20tyś km temu) , i nigdy więcej tam nikt nie zaglądał... |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 7 Maj 2012, 10:29
|
|
|
Widać łożysko się ułozyło i wystarczy dokręcić - przeczytaj post kolegi @Sewan bo zacytował nam motoryzacyjną biblię i tego się trzymać |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
|