Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:58 |
Hamowanie silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 11 Maj 2008, 15:01 Hamowanie silnikiem
|
|
|
witam,
mam pytanie ile pali samochod jesli dojezdza sie nim na biegu, to prawda, ze ECU odcina calkowicie doplyw paliwa ? |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 11 Maj 2008, 16:42
|
|
|
skoro jednostka sterujaca odcina doplyw paliwa, to pewnie nic nie pali |
|
|
|
|
giet
Wolnossące 122KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 144 Skąd: 0-22
|
Wysłany: 11 Maj 2008, 17:32
|
|
|
btx napisał/a: | mam pytanie ile pali samochod jesli dojezdza sie nim na biegu, to prawda, ze ECU odcina calkowicie doplyw paliwa ? |
Tak, to prawda. |
_________________ W202 http://picasaweb.google.pl/W202C180
|
|
|
|
|
infosoft
WDB2020871F986615
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 403 Skąd: Saska Kępa
|
Wysłany: 12 Maj 2008, 14:45
|
|
|
to skąd ma wtedy wyższe obroty niż gdy puści się go na luzie ? przecież w czasie obracania wałem słychać, że jednak spala paliwo, a gdyby odciął to samo powietrze by nie dawało takiego efektu ... no w 12 cylindrowych jednostkach wiadomo, że w pewnych okolicznościach oszczędnościowo odcina połowę cylindrów, więc może tu również odcina część, ale ... czy rzeczywiście ? |
_________________ MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny. |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12 Maj 2008, 15:00
|
|
|
Toczac sie do swiatel wylaczcie silnik kluczykiem bedac na biegu zdaje sie ze sila hamowania bedzie duzo wieksza niz toczac sie na biegu z wlaczonym silnikiem. |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 12 Maj 2008, 15:03
|
|
|
Komp odcina doplyw paliwa. Silnik obraca sie dzieki momentowi przechodzacemu z kol, na wal. Jakbys mial funkcje wyswietlania spalania chwilowego to bys zobaczyl piekne 0 l/100km . |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 12 Maj 2008, 15:11
|
|
|
mrrocky napisał/a: | Toczac sie do swiatel wylaczcie silnik kluczykiem bedac na biegu zdaje sie ze sila hamowania bedzie duzo wieksza niz toczac sie na biegu z wlaczonym silnikiem. |
taka sytuacja miala miejsce w samochodach starej konstrukcji - np. Fiat 125p
oczywiscie, ze przy silnikach diesla "konwencjonalnych" (w123, w202 200D) wylaczenie stacyjki przelozy sie na zwiekszenie momentu hamujacego - te pompy wtryskowe podaja paliwo caly czas
dopiero w silnikach cdi komputer calkowicie odcina paliwo podczas hamowania silnikiem
nie wiem jak jest w przypadku pompy lukas-a |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 12 Maj 2008, 15:16
|
|
|
dokladnie tak samo jak cdi
jak chcecie to zrobcie maly test :
przy 90km/h i 4 biegu zdejmijcie noge z gazu, wsluchajcie sie wtedy w dzwiek silnika, wyczujcie wartosc momentu hamujacego, nastepnie wylaczcie zaplon (w lewo o raz bo inaczej jak wyjmiecie kluczyk zablokuje sie kierownica) hamulce i kierownica keci sie tak samo i zobaczcie sami czy jest jakas roznica ( u mnie nie ma zadnej) |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 12 Maj 2008, 15:18
|
|
|
infosoft napisał/a: | to skąd ma wtedy wyższe obroty niż gdy puści się go na luzie ? przecież w czasie obracania wałem słychać, że jednak spala paliwo, a gdyby odciął to samo powietrze by nie dawało takiego efektu ... no w 12 cylindrowych jednostkach wiadomo, że w pewnych okolicznościach oszczędnościowo odcina połowę cylindrów, więc może tu również odcina część, ale ... czy rzeczywiście ? |
po kolei:
- wyzsze obroty biora sie z tego, ze silnik jest polaczony z kolami za pomoca ukladu napedowego - dopiero rozlaczenie sprzegla lub "wrzucenie" luzu powoduje, ze obroty silnika spadaja
- byc moze slychac, ze spala paliwo ale przy malych dawkach paliwa nie ma wielkiej roznicy pomiedzy paliwem a samym powietrzem, chyba ze masz ustawiony zbyt pozny zaplon
- przy wielocylibdrowych silnikach (pow. 8 cyl.) odcina sie czesc cylindrow nawet podczas jazdy z niewielkimi obciazeniami - natomiast podczas hamowania silnkiem zawsze sa odcinane od paliwa wszystkie cylindry - inaczej nie mialo by to sensu
[ Dodano: 12 Maj 2008, 15:21 ]
konradkar napisał/a: | dokladnie tak samo jak cdi
jak chcecie to zrobcie maly test :
przy 90km/h i 4 biegu zdejmijcie noge z gazu, wsluchajcie sie wtedy w dzwiek silnika, wyczujcie wartosc momentu hamujacego, nastepnie wylaczcie zaplon (w lewo o raz bo inaczej jak wyjmiecie kluczyk zablokuje sie kierownica) hamulce i kierownica keci sie tak samo i zobaczcie sami czy jest jakas roznica ( u mnie nie ma zadnej) |
JA BYM NA TWOIM MIEJSCU NIE POLECAL TAKICH EKSPERYMENTOW - JESZCZE SIE KILKU POZABIJA NA DRODZE |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12 Maj 2008, 15:24
|
|
|
Borat napisał/a: | Jakbys mial funkcje wyswietlania spalania chwilowego to bys zobaczyl piekne 0 l/100km . | W Renault Megane '99 1,6 16V benzyna mialem wyswietlacz spalania chwilowego, podczas hamowania silnikiem pokazywal 0,0. |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
infosoft
WDB2020871F986615
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 403 Skąd: Saska Kępa
|
Wysłany: 12 Maj 2008, 16:12
|
|
|
ja na "dobiegu" do świateł wrzucam luz i wtedy toczy się bez jakichkolwiek oporów, ale jak miałbym dojechać na silniku /bez dodawania gazu, ale na włączonym biegu=hamowanie silnikiem/ to bym miał opory i to znaczne /podobno wtedy nie spala paliwa/, i w końcu musiałbym wcisnąć pedał gazu i bilans chyba z pewnością byłby niekorzystny dla takiego rozwiązania; ale jak zjeżdżam z góry /garaż mam pod ziemią/ to równo na pierwszym biegu i wtedy nie spala benzyny /podobno =zero/ |
_________________ MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny. |
Ostatnio zmieniony przez infosoft 12 Maj 2008, 16:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 12 Maj 2008, 16:20
|
|
|
Odcięcie jest od pewnych obrotów silnika, bodajże ok 1600 obrotów, poniżej tej wartości paliwo normalnie otrzymuje jak na wolnych obrotach. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 12 Maj 2008, 17:09
|
|
|
btx napisał/a: | witam,
mam pytanie ile pali samochod jesli dojezdza sie nim na biegu, to prawda, ze ECU odcina calkowicie doplyw paliwa ? |
Proponuje dokładnie przeczytać instrukcję obsługi jest o tym wzmianka. Tak, komp odcina dopływa paliwa przy hamowaniu silnikiem |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Sycylek
Dołączył: 29 Kwi 2008 Posty: 181 Skąd: wawa
|
Wysłany: 12 Maj 2008, 23:44
|
|
|
W moim W202 220D '93 gdy powiedzmy dojeżdzam do skrzyżowania na 3 bądź 4 biegu i nie wciskam sprzęgła ani nie daje biegu jałowego - poprostu hamuje silnikiem to gdy auto zaczyna zmniejszać prędkość to silnik wydaje taki charakterystyczny turkot, a gdy wrzuce sprzęgło albo bieg jałowy to już tego turkotu nie ma. Czy to normalne? Czy silnik nie powinien wydawać żadnego turkotu gdy zdejmie sie noge z gazu i dojeżdza do skrzyżowania na 3 lub 4 biegu ? |
_________________ Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego> |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 13 Maj 2008, 07:34
|
|
|
infosoft napisał/a: | ja na "dobiegu" do świateł wrzucam luz i wtedy toczy się bez jakichkolwiek oporów, ale jak miałbym dojechać na silniku /bez dodawania gazu, ale na włączonym biegu=hamowanie silnikiem/ to bym miał opory i to znaczne /podobno wtedy nie spala paliwa/, i w końcu musiałbym wcisnąć pedał gazu i bilans chyba z pewnością byłby niekorzystny dla takiego rozwiązania; ale jak zjeżdżam z góry /garaż mam pod ziemią/ to równo na pierwszym biegu i wtedy nie spala benzyny /podobno =zero/ |
gdybys chociaz troche skoncentrowal sie i poczytal uwaznie poprzednie posty, to bys od razu wiedzial, ze piszesz glupoty |
|
|
|
|
|