Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:58 |
Zmiana Oleju z 10W na 15W |
Autor |
Wiadomość |
witek
Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 43 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Maj 2008, 21:31 Zmiana Oleju z 10W na 15W
|
|
|
Witam mam takie pytanie: Czy mogę zmienić olej bez żadnych problemów z Mobile 1 10W40 Super S na Castrol 15W40 GTX..Silnik bierze trochę oleju trochę ucieknie.. i mam nadzieje że to pomoże(przynajmniej żeby nie zużywał)? Pozdrawiam |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 11 Maj 2008, 21:44
|
|
|
nie bedzie zadnych problemow - tym bardziej, ze pewnie silnik juz pare tysiecy kilometrow ma za soba
moze sprobuj uzyc olejow dla silnikow o duzych przebiegach - kilka firm olejowych ma takie produkty w swojej ofercie |
|
|
|
|
witek
Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 43 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12 Maj 2008, 06:44
|
|
|
zapomniałem właśnie o najważniejszym...Silnik 2.2 Diesel , na liczniku 240tysiecy ale chyba tylko na liczniku:) |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 13 Maj 2008, 11:38
|
|
|
Oj kolego ja nie polecam lać minerała , miałem minerała w swoim c180 przy przebiegu co najmniej 380tys i zmieniłem na półsyntetyk moim zdaniem minerała to sie leje do poloneza fiata dużego a nie do mercedesa , hondy itp samochodów moje zdanie jest takie że silnik lepiej wyjdzie na tym jak sobie od czasu do czasu wezmie oleju niż męczenie go na minerale a jeśli będzie brał za dużo już to trzeba myśleć o remoncie silnika a nie zmianie na minerał bo minerał bardziej zaszkodzi niż rzadszy półsyntetyk |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 13 Maj 2008, 11:41
|
|
|
Ja uszczelniłbym przecieki i zalałbym CASTROL-em 10w40 MAGNATEC |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 13 Maj 2008, 11:45
|
|
|
a z tańszych polecam mobila1 S sam na takim pomykam i przy 380tys 0 spalania oleju |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
witek
Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 43 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13 Maj 2008, 15:56
|
|
|
Witam ponownie:) tak sie zastanawiam i niewiem co teraz zalać mam...i taka prośba z mojej strony, Czy użytkownicy z silnikami 2.2Diesel mogli by sie wypowiedzieć jaki olej używają?
[ Dodano: 13 Maj 2008, 16:00 ]
Aha...nie wiem czy to prawda ale w sklepie jak kupowałem olej do samochodu kolegi VW 1.9 Diesel to sprzedawca dał 15W40 i powiedział że to półsyntetyk... kolega wyżej napisał że 15 to mineralny wiec wole sie upewnić:) |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Maj 2008, 18:59
|
|
|
15W, 10W nic nie znaczy jeśli chodzi o rodzaj oleju. 10W tez może być mineralem, tak samo 15W i 5W półsyntetykiem. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 13 Maj 2008, 19:03
|
|
|
dj_bovorta napisał/a: | i zmieniłem na półsyntetyk moim zdaniem minerała to sie leje do poloneza fiata dużego a nie do mercedesa , |
Porównaj kolego kluczowe parametry dobrego mineralnego oleju z parametrami zwyklego polsyntetyka, prawie niczym sie nie rozni. Olej polsyntetyczny to olej mineralny z domieszka 10-30% syntetyka. Wolalbym dobry minerał niż pospolity syntetyk...
Dobierajac olej patrzymy na jego parametry, a nie na to "co ludzie mówia". |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 13 Maj 2008, 21:14
|
|
|
egzakly!
Borat dobrze gada piwa mu dac
A prawda jest taka ze kiepski polsyntetyk jest gorszy od wysokiej klasy minerala (wystarczy porownac tabele specyfikacyjne) |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 13 Maj 2008, 21:36
|
|
|
silverhammer12 napisał/a: | egzakly!
Borat dobrze gada piwa mu dac
A prawda jest taka ze kiepski polsyntetyk jest gorszy od wysokiej klasy minerala (wystarczy porownac tabele specyfikacyjne) |
nie odkryles tym wielkiej prawdy
o olejach to pewnie to z 1000 postow bylo napisane, a za kazdym razem te same pytania sie powtarzaja....
zawsze uwazalem, ze przy poteznych przebiegach stosowanie polsyntetyka nie ma sensu.... i wtedy lepiej jest zalac porzadny mineral
i jeszcze jedno - do mocno wybieganych silnikow polecam shell rimula - to jest olej o specyfikacji dla silnikow ciezarowek, doskonale sie nadaje do "przelatanych" osobowek (do nieprzelatanych tez, oczywiscie!!)
[ Dodano: 13 Maj 2008, 21:37 ]
silverhammer12 napisał/a: | egzakly!
Borat dobrze gada piwa mu dac
A prawda jest taka ze kiepski polsyntetyk jest gorszy od wysokiej klasy minerala (wystarczy porownac tabele specyfikacyjne) |
nie odkryles tym wielkiej prawdy
o olejach to pewnie to z 1000 postow bylo napisane, a za kazdym razem te same pytania sie powtarzaja....
zawsze uwazalem, ze przy poteznych przebiegach stosowanie polsyntetyka nie ma sensu.... i wtedy lepiej jest zalac porzadny mineral
i jeszcze jedno - do mocno wybieganych silnikow polecam shell rimula - to jest olej o specyfikacji dla silnikow ciezarowek, doskonale sie nadaje do "przelatanych" osobowek (do nieprzelatanych tez, oczywiscie!!) |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 13 Maj 2008, 21:55
|
|
|
Cytat: | zawsze uwazalem, ze przy poteznych przebiegach stosowanie polsyntetyka nie ma sensu.... i wtedy lepiej jest zalac porzadny mineral |
Jeśli silnik jest w porządku, czemu nie ma sensu? Pytam bo sam zastanawiam się nad zmianą półsyntetyka 10W40 na (pół)syntetyk 5W40. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 13 Maj 2008, 21:58
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Cytat: | zawsze uwazalem, ze przy poteznych przebiegach stosowanie polsyntetyka nie ma sensu.... i wtedy lepiej jest zalac porzadny mineral |
Jeśli silnik jest w porządku, czemu nie ma sensu? Pytam bo sam zastanawiam się nad zmianą półsyntetyka 10W40 na (pół)syntetyk 5W40. |
ok, wyrazilem sie niescisle - mialem na mysli spore wyeksploatowanie silnika na granicy jego przebiegu do remontu kapitalnego
oczywiscie spory przebieg nie musi oznaczac zuzytego silnika - zwlaszcza w MB |
|
|
|
|
witek
Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 43 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19 Maj 2008, 15:41
|
|
|
I Kupiłem Olej Mobile 1 15W40 i przy okazji filtr paliwa i do tego 2 oringi i mam pytanie: Jeden większy to wiem gdzie założyć trzeba:) Tylko z tym mniejszym to już nie bardzo:) jak ktoś ma rysunek albo może wytłumaczyć łopatologicznie gdzie go zakładać to będę wdzięczny.Oraz z Jakim momentem trzeba dokręcić owy filtr. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 19 Maj 2008, 15:50
|
|
|
Przy filtrze oleju powinieneś mieć jeden oring i jedną podkładkę miedzianą, oring pod zakrętkę filtra, a podkładkę pod śrubę spustową. Filtr oleju dokręcam zawsze ręką bez użycia jakichkolwiek kluczy, tylko posmaruj ten oring olejem silnikowym namoczonym palcem. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
|