|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 11:42 |
jakie amortyzatory? |
Autor |
Wiadomość |
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 15 Listopad 2008, 01:02
|
|
|
phanteon, heh koles ze stacji wogole powiedzial mi, ze na przegladzie okresowym nie sprawdza sie amortyzatorow Moze sie nie znał Juz sam nie wiem Postaram sie jeszcze podjechac gdzies indziej je sprawdzic
Pozdrawiam. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
phanteon
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 203 Skąd: GDA
|
Wysłany: 15 Listopad 2008, 01:05
|
|
|
grzesiekx napisał/a: | ze na przegladzie okresowym nie sprawdza sie amortyzatorow |
Jak ktoś pewnie w łape bierze za podbijanie a auta na oczy nie widział to się dziwić, że nie wie jakie czynności się robi . Polska. |
_________________ - > http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=7352 |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 15 Listopad 2008, 06:02
|
|
|
grzesiekx,
Mi też tę ciemnotę wciskali, że nie robią testów amorków przy przeglądzie.
Ale tylne jak piszę, że słabe to sprawdż je dokładnie organoleptycznie (może z wyjątkiem smakowania ) czy się nie pocą. Jak będą się pocić i dodasz wynik badania to nie czekaj , tylko zwalaj i załóż nowe. Może być też tak , że się już wypociły (gazowe też się pocą ) a Ty dawno nie patrząc pod autko tego nie zauważyłeś.
Powiem tak:
Najlepszym testem amorów z tyłu jest rondo z torowiskiem (zwłaszcza trochę nierównym)
Jak przy skręcaniu na rondzie i przejeżdzaniu przez torowisko (kumasz o co mi chodzi ?) tył zaczyna na nierównym uciekać to znaczy, że amorki nie trzymają (zakładając , że reszta zawieszki jest OK)
Znam też takie przypadki, że amorki mające po 70 % nadawały się do wywalenia !, ale i takie, że dociążone pracowały w innym zakresie (skoku) i np. przy dociążonym było Ok a na pustym kiszka.
Najlepiej podjedż na inną stację diagnostyczną i sprawdż raz jeszcze te amorki i tylną zawieszkę. Koszt niewielki - około 20 zł.
A jak Ci żal to do dobrego machera od geometrii (powiedż, że chcesz ustawić geometrię a on musi sprawdzić zawieszkę i jak będzie kiszka to nie ustawi ,a jak nie ustawi to nie skasuję )
I tu chyba wyszła poznańska oszczędność
Pozdrawiam. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 15 Listopad 2008, 08:18
|
|
|
phanteon napisał/a: | Jak ktoś pewnie w łape bierze za podbijanie a auta na oczy nie widział to się dziwić, że nie wie jakie czynności się robi . Polska. | I to mnie najbardziej dobija.
bubu_piotr, niestety w slupsku nie mam torowisk ale rond mase w ktore swietnie bokiem sie wchodzi Geo robilem z 2 miesiace temu przod i tyl wiec zawiecha powinna byc dobra bo wymienialem wtedy calu drazek przedni i sprawdzali cala zawieche, mowili ze wszystko cacy, ten na przegladzie tez dlugo grzebal przy kazdym kole i powiedzial, ze idealna Podjade sprawdze gdzies indziej te amory i porownamy wyniki |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Listopad 2008, 09:44
|
|
|
Mój znajomy ma 124 ze Szwecji, wiec sam regenerował całe zawieszenie (miało powierzchniową rdzę na czym tylko się dało). Zmienił dwie tulejki których praktycznie nie było, no i mowi ze podsamochodem wszystko ideał.
Tylko wiecie panowie jaka jest różnica? Różnica wartości siły. Przecież na drodze, siły na zawieszenie są dużo większe. Ja stawiam na tuleje A poduszki wóżka w pewnym momencie drastycznie padają, więc kolega by prawie ujechać nie mógł. Wiem, bo zmieniałem |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Listopad 2008, 11:27
|
|
|
grzesiekx napisał/a: | phanteon, heh koles ze stacji wogole powiedzial mi, ze na przegladzie okresowym nie sprawdza sie amortyzatorow Moze sie nie znał |
Znał się, bo badania skutecznosci amorów sie nie przeprowadza. Jedynie kontrole wizualną na okolicznośc wycieków.
Polecam lekturę
http://www.stacja.com.pl/...2250/2250_1.htm
Badanie skuteczności amortyzatorów przeprowadza się tylko przypadku badania rozszerzonego przy pierwszej rejestracji w kraju. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
phanteon
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 203 Skąd: GDA
|
Wysłany: 16 Listopad 2008, 01:39
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | Badanie skuteczności amortyzatorów przeprowadza się tylko przypadku badania rozszerzonego przy pierwszej rejestracji w kraju. |
Auto ojca i moje podbijane mają na różnych stacjach od kilka lat przeglądy i ZAWSZE jest badanie amorów. |
_________________ - > http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=7352 |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Listopad 2008, 10:29
|
|
|
phanteon napisał/a: | Javoreczek napisał/a: | Badanie skuteczności amortyzatorów przeprowadza się tylko przypadku badania rozszerzonego przy pierwszej rejestracji w kraju. |
Auto ojca i moje podbijane mają na różnych stacjach od kilka lat przeglądy i ZAWSZE jest badanie amorów. |
Bo badania takie diagności wykonują jak maja do tego sprzęt ale nie jest to obowiązkiem ja robiłem przegląd na stacji kontroli to nawet nie miała przyrządu do badania amorków a stacja funkcjonuje oczywiście nie robi ona pierwszych przeglądów. |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
taksiarz83
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 72 Skąd: Police
|
Wysłany: 18 Listopad 2008, 04:03
|
|
|
ostatnio robilem pierwszy przeglad i zdziwilo mnie ze gosc badal przejrzystosc szyb a za amorki sie nawet nie wzial |
_________________ W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133 |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Listopad 2008, 19:42
|
|
|
Wszyscy gadu gadu ale nikt nie napisał jakie amorki poleca koledze |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Listopad 2008, 20:13
|
|
|
Bilstein B4 |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
smochy_bronx
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 266 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Listopad 2008, 12:17
|
|
|
założylem bilstein B4 i nie jestem zadowolony, ale to kwestia gustu. Auto jest bardzo sztywne przez co prowadzi sie niezwykle pewnie, jak po sznurku ale wiąze się to z utrata komfortu. Nie pasjonuje mnie szybka jazda, poruszam sie głownie po miescie dlatego bardziej pasowala by mi charakterystyka zawieszenia a'la ponton:) |
_________________ MB C180 Elegance 95r. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 19 Listopad 2008, 13:45
|
|
|
smochy_bronx napisał/a: | założylem bilstein B4 i nie jestem zadowolony,
auto jest bardzo sztywne przez co prowadzi sie niezwykle pewnie, jak po sznurku ale wiąze się to z utrata komfortu. |
Połącz to jeszcze z zawiechą od sporta
Każdy zakręt twój |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Listopad 2008, 14:44
|
|
|
!Łukasz!, są B4 do Sporta? My montowaliśmy B4 do Lanosa, gdzie na seryjnych polskich amortyzator samochód zachowywał się jak nowa Skoda Octavia, tak po zmianie, był komfortowy i za razem nic nie bujało, dobrze trzymał się w zakrętach... Także sam jestem ciekaw co uzyskałeś u siebie Smochy |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 19 Listopad 2008, 14:50
|
|
|
Camel- napisał/a: | !Łukasz!, są B4 do Sporta? |
Założyłem B4 i jest dobrze
Jest naprawdę twardo
CRX kumpla na Bilsteinie B8 jest bardziej komfortowy niż mój na B4 |
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 19 Listopad 2008, 15:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,152 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|