Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:56 |
turbina |
Autor |
Wiadomość |
robek78
robek78
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 50 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 14:18 turbina
|
|
|
Witam mam wielki problem turbina do regeneracji:( mam meśka klasy C 2,5 td z 97r od pewnego czasu zapalała mi się kontrolka od oleju z początku myślałem że jest to czujnik jednak zapytałem fachowca stwierdził że to jest turbina mam do was pytanie co mam zrobić i ile w razie regeneracji ile kosztuje i czy warto. Więc pytam mądrzejszych od siebie co zrobić sprzedać jak jest czy zrobić regenerację bo nowa kosztuje sporo. Dodam że samochód jest bardzo dobrze utrzymany i nie dawno robiłem konserwacje blachy itp.
proszę o radę Robert |
_________________ robek78 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 14:22
|
|
|
Wczoraj wałkowałem ten temat z Zibim. W przypadku konieczności naprawy turbiny w grę wchodzi regeneracja. Nie pamiętam dokładnie o jakiej miejscowości Zibi wspominał, ale mowa była o takim schemacie: wyciągasz uszkodzoną turbinę, wysyłasz do regeneracji - koszt 950 PLN (netto); chyba, że uszkodzony jest wirnik, wtedy koszt jest 2x większy.
Poszukaj na forum. Pamiętam, że !Łukasz! opisywał swoje boje z regeneracją turbiny. |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 16:27 Re: turbina
|
|
|
robek78 napisał/a: | od pewnego czasu zapalała mi się kontrolka od oleju z początku myślałem że jest to czujnik jednak zapytałem fachowca stwierdził że to jest turbina |
Nie to, żebym się czepiał, ale kontrolka od oleju oznacza zbyt niski jego poziom, a nie za niskie ciśnienie, a tym bardziej usterke turbiny. Masz jeszcze jakieś inne obiawy tego padania turbiny? |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 16:30
|
|
|
Javoreczek, zapewne turbina przepuszcza olej w dolot, w silniku go ubywa, kontrolka się zapala, kolega robek78 dolewa i tak w kółko. No i jak zwykle trzeba ciągnąć za język |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 16:37
|
|
|
Gomezio napisał/a: | No i jak zwykle trzeba ciągnąć za język |
no niestety
robek78, czekamy zatem na szczegóły, czy duzo oleju bierze, czy kopci, czy duzo oleju z dolotu sie wylewa, bo może tylko czujnik poziomu oleju Ci sie wysypał, a Twój fachowiec węszy zarobek |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
mycha
Dołączył: 26 Lip 2008 Posty: 11 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 17:54
|
|
|
ja mam podobny problem również zastanawiam się nad regeneracja mi ostatnio bierze 1l oleju na około 3tys kilomertów. nie dymi tylko jest taki delikatny swad ze spalin. Moc nadal ma tylko ten olej. wymieniłem separator oleju. pozdrawiam |
_________________ C 250TD 1996 WDB2021881F523799 |
|
|
|
|
robek78
robek78
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 50 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 18:11 turbina
|
|
|
No więc tak turbina przepuszcza olej w dolot oleju ubywa ja dolewam i tak w koło , silnik moc ma , nie dymi chyba że przeciągnę na gazie w dolocie jest dużo oleju nawet tam gdzie powinno być tylko powietrze a i jeszcze jedno sprawdzał coś przy turbinie i mówił że jest luz.
bardzo was proszę o szybką radę jaki jest koszt i gdzie wysłać do regeneracji i ile kosztuje i czy firma pewna. pozdrawiam robert.
dzięki z góry że podje liście wątek. |
_________________ robek78 |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 07:12
|
|
|
jak kupiłem samochód to zaczął brać 1 l na 5 tys. km - musiałem dolewać
jak zmieniłem styl jazdy przestałem dolewać - tańsze rozwiązanie niż regeneracja turbiny |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 11:02
|
|
|
pip napisał/a: | jak zmieniłem styl jazdy przestałem dolewać |
I to jest sama esencja tematu |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
mycha
Dołączył: 26 Lip 2008 Posty: 11 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 14:46
|
|
|
mi zmiana stylu jazdy raczej nie pomoże bo jak go kupiłem to miał już mały wyciek po turbiną. Przejdę na niższy olej bo wlałem mobila 10w40 a 1l na 3tys to trochę dużo. wiem ze różne są opinie na forum co do regeneracji ale czasami chyba jest to konieczne jak ma już znaczące luzy? pozdrawiam |
_________________ C 250TD 1996 WDB2021881F523799 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 14:48
|
|
|
Regenerowałem u nich http://www.motoarena.pl/ koszt 915 zł.
Oddajesz starą, dostajesz drugą po regeneracji i śmigasz z uśmiechem na ustach |
|
|
|
|
robek78
robek78
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 50 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 10:04 turbina
|
|
|
Witam was jeszcze nic nie zrobiłem z tą turbiną ale chyba ją wyślę do regeneracji słyszałem że dobrze regenerują w mielcu ale jest tam tyle firm co regenerują że nie mam pewności która jest najlepsza jak ktoś wie lub korzystał proszę o adres. A swoją drogą chcę zapytać czy turbina może się zużyć po 203tyś przebiegu
dzięki |
_________________ robek78 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 10:09
|
|
|
robek78 napisał/a: | czy turbina może się zużyć po 203tyś przebiegu |
Może nawet wcześniej, wszystko zależy od tego jak jest traktowana. W "firmówkach" (służbowych) autach turbiny potrafią padać po przejechaniu połowy tego dystansu. |
|
|
|
|
robek78
robek78
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 50 Skąd: zamosc
|
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 10:52 turbina
|
|
|
Czy w ogóle ktoś wie coś na ten temat? I może mi pomóc? |
_________________ robek78 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 11:01 Re: turbina
|
|
|
robek78 napisał/a: | Czy w ogóle ktoś wie coś na ten temat? I może mi pomóc? |
Kolego robek78 - było już tyle tematów poruszonych o turbosprężarce, że nie ma już tutaj nic do dodania. Twoje pytanie jest tak ogólnikowe, że nie można na jego podstawie postawić szczegółowej diagnozy.
Poczytaj trochę forum, poszukaj na google, pojedź do innego warsztatu - być może sprawa się bardziej rozjaśni. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|