Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:04 |
Stuki w przednim zawieszeniu. |
Autor |
Wiadomość |
Krzeko
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lis 2006 Posty: 162 Skąd: ZS + ZGY
|
Wysłany: 22 Luty 2007, 16:09 Stuki w przednim zawieszeniu.
|
|
|
Witam. Tu chce sie poskarzyc na moja w202.
Od pewnego czasu zaczely dobiegac do kabiny dziwne stuki. Na szarpakach okazalo sie ze skonczyla sie jedna guma na wachaczu. Do tego gumy na drazku kierowniczym z prawej strony tez zaczynaja lekko sie poddawac polskim drogą. Eee tam...sobie powiedzialem. Przeciez gumy nie powinny byc drogie wiec pelen optymizmu udalem sie do sklepu. I to szok. O orginale nawet nie myslalem. Ale cena kompletu 2 gum na wachacz wynosi okolo 200 zł. Niestety nie wystapuja pojedynczo( przynajmniej tak twierdzi sprzedawca). To jeszcze pikus. Drazek tez wystepuje w calosci. Mimo iz dzieli sie na 3 czesci trzeba zakupic caly. 500 zł Troche mi kopara opadla.
I tu moje pytanie. Czy rzeczywiscie te elementy wystepuja w komplecie czy sprzdawca chce sie dorobic na mojej
Nie jest to jakas powazna usterka. I nie wplywa na jazde jak narazie po za stukami przy wjechaniu w wiekszasc nierownosc.
I pyt. nr 2 czy powninno sie wymienic odrazu caly przod czy mozna narazie tylko prawa strone. Lewa jeszcze sie trzyma dobrze. Tzn. tak twierdzi diagnosta ale on potrafi czasem znalesc wywalone gumy w nowym aucie
Auto ma niecale 130tys i przyznam ze do tej pory poza sworzniami i jedna koncowka drążka (heh ale tez prawa) NIC JESZCZE NIE ROBILEM z zawieszeniem.
Docelowo napewno wymienie dwie strony ale w tym miesiacu nie bardzo mi to pasuje.
Drazek 500 plus dwa razy po 200. To 900zł plus ewenetualne koszty robocizny. Plus dotego wychodzi mi niedlugo (jakies 500km temu ) wymiana oleju.... Ach koszta koszta i jeszcze raz koszta (choc powinienem sie cieszyc ze nie jezdze passatem lub audi z wielowachaczowym zawieszeniem ).
Pozdrawiam
Krzeko |
_________________ C-180 elegance `93r - już po FL ;-P WDB2020181F037732 - Celina
Viano 3,0 Cdi AMBIENTE - Smok |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 22 Luty 2007, 16:31
|
|
|
Na Allegro widziałem drążki Truktec'a po 250 zł. I to prawda, że sam drążek jest nierozbieralny, ale za to sprzedawany jest w komplecie z końcówkami.
A zestaw naprawczy wahacza Febi nie powinien być droższy niż 120-150 zł.
Poszukaj dobrze. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
dyzio87
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 197 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: 22 Luty 2007, 19:02
|
|
|
Ja mam 150tkm i ostatnio wymieniałem gumy na wahaczach i sworznie. Nie wiem czy dobrze rozumiem ale przedni wahacz jest przymocowany w dwóch miejscach. Gumy te bardziej sprzodu są tzw "wieczne" i podobno bardzo zadko sie wymienia, jak sama nazwa mówi. Ja wymieniałem te tylnie i płaciłem 60 zł za szt. Mój sąsiad ma warsztat i serwisuje mercedesa i sprawdzał w komputerze ceny tych gum. miał za 30 zł , 40 zł i 60 zł róznych firm i jakosci. Oczywiscie na sztuki |
_________________ C180 '93 LPG |
|
|
|
|
Grabol
C180 Elegance 94
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 60 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 22 Luty 2007, 19:13
|
|
|
Drążek faktycznie jest jako jedna całość(sprzedawany razem z końcówkami). Wymieniałem go latem przy 136tys km. Radzę Ci kupić coś pomiędzy oryginałem a tym z allegro(za dwieście pare zł...). Ja dałem za swój ( nie pamiętam jakiej firmy) 580zł. Ale warto dać trochę więcej za lepszy, bo stan naszych dróg wiesz jaki jest i te tanie zamienniki nie dają rady i szybko jest to samo. |
|
|
|
|
Krzeko
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lis 2006 Posty: 162 Skąd: ZS + ZGY
|
Wysłany: 22 Luty 2007, 19:42
|
|
|
Bylem dzis w innym sklepie i ...... Kupile dwie sztuki po 53zł. Zamowilem tez drazek o wartosci magicznych 320 zł. Firm nie pamietam ale sprzedawca mowil ze nie beda zle A tamtego sklepu juz raczej nieodwiedze
No to jutro dzien bez autka ;/ |
_________________ C-180 elegance `93r - już po FL ;-P WDB2020181F037732 - Celina
Viano 3,0 Cdi AMBIENTE - Smok |
|
|
|
|
grz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 352 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Luty 2007, 19:46
|
|
|
Moja właśnie stoi u mechanika: 2 tulejki na wahaczach, ale z tyłu (wybite strasznie, ale kompletnie nic nie było słychać w czasie jazdy... a właśnie przez nie auto "pływało"), ceny 40 - 80 zł/sztuka i można kupować pojedynczo.
Rzeczywiście, w poprzednich autach zawsze szybciej wybijało mi się zawieszenie z prawej strony, ale myślę, że elementy zawieszenia lepiej wymieniać symetrycznie (lewą i prawą stronę jednocześnie), może poza drążkiem kierowniczym. |
_________________ V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com |
|
|
|
|
nickilauda30
nicki
Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 27 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 5 Marzec 2009, 07:23 stuki w przednim zawieszeniu
|
|
|
Pojawił się problem ze stukami z okolicy przedniego zawieszenia.
Dwa razy sprawdzano na warsztacie luzy na stabilizatorze, wahaczach, łącznikach itp. NIC NIE ZNALEZIONO. Jednak jak jadę po nierównościach coś się tłucze. CO ??? |
_________________ C200 2,2 CDI 2000r. Kombi |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 5 Marzec 2009, 09:18 Re: stuki w przednim zawieszeniu
|
|
|
nickilauda30 napisał/a: | Pojawił się problem ze stukami z okolicy przedniego zawieszenia.
Dwa razy sprawdzano na warsztacie luzy na stabilizatorze, wahaczach, łącznikach itp. NIC NIE ZNALEZIONO. Jednak jak jadę po nierównościach coś się tłucze. CO ??? |
Zmień warsztat, to się dowiesz. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
smochy_bronx
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 266 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Marzec 2009, 09:30
|
|
|
szybciej wybija sie prawa strona poniewaz stan nawierzchni na srodku jezdni jes lepszy niz w poblizu pobocza, gdzie czesto asfalt jest pourywany |
_________________ MB C180 Elegance 95r. |
|
|
|
|
Maliszewski
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: Grojec
|
Wysłany: 5 Marzec 2009, 10:02
|
|
|
Jak chcesz mogę Tobie polecić mechanika który Ci to sprawdzi. |
_________________ Jestem dumny,że mam gwiazdę.
Każdy zasługuje na zrozumienie i miłości tchnienie! |
|
|
|
|
ckakme
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 33 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 2 Wrzesień 2010, 13:48
|
|
|
odświeżę temat czy można wymienić sworzeń górnego wahacza ? czy trzeba cały wahacz i jak dokręcić ten sworzeń obraca sie w kolko a sa luzy jakies domowe sposoby. Prośba o pomoc |
_________________ MB 220D 1995
|
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2 Wrzesień 2010, 14:23
|
|
|
Z tego co wiem to wymienia się cały górny wachacz. |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 3 Wrzesień 2010, 19:16
|
|
|
ckakme napisał/a: | czy można wymienić sworzeń górnego wahacza ? czy trzeba cały wahacz |
Niestety trzeba cały wymienić lub oddać do regeneracji. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
rypley
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 265 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 3 Wrzesień 2010, 21:08
|
|
|
Podczepię się. Stuka mi wspornik drążka kierowniczego.
Może ktoś wie czy mam wymieniać komplet (czyli jak mi się zdaje A 202 460 02 19) czy wystarczy repair kit A 202 460 02 19.
Wydaje mi się że jedyne stuki jakie mogą tam być to właśnie na tulei.
Ten repair kit to poz 11 na rysunku, 8 to komplet jak mnie się wydaje.
Rysunek |
_________________ MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 3 Wrzesień 2010, 21:41
|
|
|
Cytat: | Podczepię się. Stuka mi wspornik drążka kierowniczego.
Może ktoś wie czy mam wymieniać komplet (czyli jak mi się zdaje A 202 460 02 19) czy wystarczy repair kit A 202 460 02 19.
Wydaje mi się że jedyne stuki jakie mogą tam być to właśnie na tulei.
Ten repair kit to poz 11 na rysunku, 8 to komplet jak mnie się wydaje. |
Tulejka wspornika dostępna jest w zamienniku. Koszt około 60zł. Marka: Lemforder.
Numer 8 to ramię wspornika i dostępne jest oddzielnie. Numer 11 to tulejka i śruba z nakrętką, to stanowi zestaw naprawczy.
[ Dodano: 3 Wrzesień 2010, 21:45 ]
BTW: Hmm... Z obrazka można wydedukować, że luz może powstać także na łączeniu ramienia wspornika z samym drążkiem. Ciekawe czy jest tam jakaś tulejka? Czy jest to "monoblock" razem z ramieniem? |
|
|
|
|
|