Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 11:45
Luzy kolumny kierowniczej
Autor Wiadomość
Mirek04 
Mirek

Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 41
Skąd: Żary
Wysłany: 15 Luty 2010, 21:08   Luzy kolumny kierowniczej

Luzy na kolumnie kierowniczej - koła mają luz w pozycji skreconej na podnosniku . W ustawieniu na wprost jest ok . Podczas jazdy też ok, nic nie stuka . Mechanik twierdzi ,że tak może byc i nic z tym nie robić. Tak mu powiedział gość który zajmuje sie regeneracja tych części. Ponoć Merecedes tak ma. Prawda to czy nie ???. Wybieram sie w długą podróż niebawem i nie chcę aby to było moja ostatnia podróż :shock:
_________________
CDI 220 2000r
WDB 2021331A845359
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 15 Luty 2010, 21:56   

Mirek04 napisał/a:
Luzy na kolumnie kierowniczej - koła mają luz w pozycji skreconej na podnosniku . W ustawieniu na wprost jest ok . Podczas jazdy też ok, nic nie stuka . Mechanik twierdzi ,że tak może byc i nic z tym nie robić. Tak mu powiedział gość który zajmuje sie regeneracja tych części. Ponoć Merecedes tak ma. Prawda to czy nie ???. Wybieram sie w długą podróż niebawem i nie chcę aby to było moja ostatnia podróż :shock:

Normalny objaw tego typu konstrukcji.
Przekładnia kierownicza ma ustawione kasowanie luzu przy wyprostowanych kołach.
Przy skręcie i tak siła odśrodkowa pcha koła na zewnątrz zakrętu co w konsekwencji powoduje kasowanie luzu.
Łatwo to sprawdzić: Skręć koła na 3/4 maksymalnego skrętu i zgaś silnik. Na kierownicy powinien być luz, ile stopni nie powiem, ale dość dobrze wyczuwalny.
 
 
Mirek04 
Mirek

Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 41
Skąd: Żary
Wysłany: 16 Luty 2010, 10:29   

Dziękuje bardzo za odpowiedź. Aż wierzyc sie nie chce ,że telepiące koła (jak na razie na podnośniku) to norma. Widac Niemcy tak to wymyślili :D
_________________
CDI 220 2000r
WDB 2021331A845359
 
 
grzesik1 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 188
Skąd: zielona góra
Wysłany: 16 Luty 2010, 14:36   

Też mnie ostatnio to zastanawiało i miałem pytać mechanika przy okazji wymiany oleju.
Ale widzę że jednak wszystko ok z moją :mb: :)


Mirek04, jesteś z Lubuskich Żar? :)
_________________
WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic

 
 
 
Mirek04 
Mirek

Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 41
Skąd: Żary
Wysłany: 16 Luty 2010, 20:58   

Mirek04, jesteś z Lubuskich Żar? :) [/quote]



Jestem z Żar i Żagania :)
_________________
CDI 220 2000r
WDB 2021331A845359
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:31   

Mirek04 napisał/a:
koła mają luz w pozycji skreconej na podnosniku .
Łukasz napisał/a:
Normalny objaw tego typu konstrukcji.


O jakich luzach dysputa idzie, możecie jaśniej, bo nie nadążam :P
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:32   

Jary napisał/a:
O jakich luzach dysputa idzie, możecie jaśniej, bo nie nadążam :P

Przy skręconych kołach i zgaszonym silniku ;)
Co za różnica gdzie "złapie", luz i tak będzie wyczuwalny ;)
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:33   

Ale chyba luz na kole kierownicy, a nie na kołach jezdnych :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:39   

Jary napisał/a:
Ale chyba luz na kole kierownicy, a nie na kołach jezdnych :wink:

No na kolumnie tak jak kolega pisze ;)


Zaraz zaraz, bo teraz to obczaiłem.
Kolega napisał luz na kolumnie i tym się sugerowałem.
Ale nie sprawdzałem na skręconych kołach na podnośniku.
Jednak na logikę biorąc to ruch kierownicy przekłada się na ruch ramienia przekładni więc luz powinien działać, że tak napiszę, w dwie strony :)
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:42   

Łukasz napisał/a:
ruch kierownicy przekłada się na ruch ramienia przekładni więc luz powinien działać, że tak napiszę, w dwie strony :)


Ale w żadnym wypadku na kołach a o nich tez pisał.
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:47   

Cytat:
Ale w żadnym wypadku na kołach a o nich tez pisał.

Dochodzę do wniosku, że to chodziło o dwa koła na raz ;)
Na podnośniku łatwo jest skręcić koło łapiąc za nie, a co za tym idzie "przekręcasz" cały układ, i w tym sensie może być luz na skręconych kołach.
Jeżeli taki luz miało by każde(całe dwa :P ) z kół przednich to samochód pojechał by w prawo i w lewo na raz :mrgreen:
 
 
Mirek04 
Mirek

Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 41
Skąd: Żary
Wysłany: 17 Luty 2010, 07:15   

Też juz się pogubiłem. Opisuje problem raz jeszcze: z powodu uszkodzonego nadkola podczas naprawy ,blacharz (kolega) przy okazji chwycił za koła ,żeby sprawdzic luzy. Nie stwierdził nic na drążkach, łożyskach, wahaczach . Natomiast koła mają wyraźny luz w płaszczyźnie poziomej w pozycji skręconej. Luzy przenoszą się na kolumnę kierowniczą Kiedy koła ustawione są na wprost kierunku jazdy , luzów nie ma !. Podczas jazdy nie odczuwam żadnego bicia, luzów, stuków. Samochodami jeżdze już od 25 lat, mercedes to mój 20 samochód i raczej pewne wyczucie już mam :D Jeżdżę raczej wolno z racji warunków ,ale boję się co będzie dalej. Fachowiec od zawieszenia twierdzi,że :mb: tak mają. Mają ???
_________________
CDI 220 2000r
WDB 2021331A845359
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Luty 2010, 08:55   

Mirek04, do tej pory wszyscy uważaliśmy że :mb: tak mają ;) Jary wygenerował wątpliwości, więc czekamy na jego wyjaśnienia ;)
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
123 
katedra mechaniczna

Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 45
Skąd: ważne dokąd
Wysłany: 17 Luty 2010, 10:18   

no jeśli Mercedes tak ma - to najlepiej byłoby sprawdzić na jakimś nowym Mercu :P czy to prawda .... a tak na serio to śmiem twierdzić, że to że TAK MAJĄ to może i prawda.... ale czy mają tak mieć to już inna sprawa....
jakikolwiek luz w układzie kierowniczym uważam jest niedopuszczalny.... mimo iż koła sa naprężone w czasie skrętu siłą odśrodkową jak ktoś napisał to wjazd w dziure czy koleinę powoduje utratę stabilności i toru jazdy.... więc nie sądzę że tak to wymyślili konstruktorzy.....
takie moje zdanie choc nie wiem nawet jak to jest u mnie i może wolę nie sprawdzać :lol:
co na to inni? :roll:
_________________
pozdrawiam
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 17 Luty 2010, 11:22   

BolzZ napisał/a:
Jary wygenerował wątpliwości, więc czekamy na jego wyjaśnienia


Wątpliwości, to wygenerował autor wątku :wink: , bo gdyby napisał od razu jasno, że na podniesionym przodzie, skręconych kołach występuje jednakowy luz ( nie na kołach) a na przekładni kierowniczej i to przy zgaszonym silniku, to nie było by dyskusji. Ten luz nie występuje na kołach, tylko na przekładni i jest to rzecz normalna nie tylko w :mb: , ale we wszystkich autach ze wspomaganym układem kierowniczym .
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,126 sekundy. Zapytań do SQL: 10