Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 14:45
ciśnienie w oponach
Autor Wiadomość
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 13:39   

Musiałabyś mieć z 3,5 bara, żeby przy takim profilu nie było widać "kapci". Ja przy 205/55 pompuje po 2 atmosfery na każde koło (doświadczalnie stwierdziłem, że to najlepsze ciśnienie dla mnie) i też opona jest lekko zgnieciona. Jeśli na każdej stacji masz podobne wyniki, to możesz przyjąć ze są one poprawne. Jest małe prawdopodobieństwo, że każdy z nich jest popsuty w ten sam sposób :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 13:58   

Gomezio napisał/a:
Kup porządny manometr i kontroluj ciśnienie (koniecznie!) na zimnych oponach.


Na ciepłych też można, ale +0.3 bara trzeba doliczyć.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 14:02   

Nex@pl napisał/a:
Na ciepłych też można

A jak poznać, że są ciepłe? Po 1 km? 10? 100? Po pałowaniu przez 15 minut czy po staniu pół godziny w korku? ;-)
 
 
Krynek 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Lublin[SB]
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 17:09   

Gomezio napisał/a:
A jak poznać, że są ciepłe?

Trzeba dotknąć i to koniecznie łokciem ;)
 
 
Tońcio 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 223
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 17:29   

Gomezio napisał/a:
A jak poznać, że są ciepłe? Po 1 km? 10? 100? Po pałowaniu przez 15 minut czy po staniu pół godziny w korku?
:wink:

1. Korków u mnie na wsi nie ma :P
2. Pałować przez 15 min nie mogę bo turbina padła :evil:
3. Na 100 km nie starczy mi ropki :oops:
4. Jeden kilometr :mb: pale z zaciągu :shock:
5. Więc chyba po 10 km :mrgreen:
_________________
C 2.5TurboDiesel 96Esprit Brilliant Silver Metalic
 
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 21:05   

Camel- napisał/a:
Musiałabyś mieć z 3,5 bara, żeby przy takim profilu nie było widać "kapci". Ja przy 205/55 pompuje po 2 atmosfery na każde koło (doświadczalnie stwierdziłem, że to najlepsze ciśnienie dla mnie) i też opona jest lekko zgnieciona. Jeśli na każdej stacji masz podobne wyniki, to możesz przyjąć ze są one poprawne. Jest małe prawdopodobieństwo, że każdy z nich jest popsuty w ten sam sposób :)

To jest święta prawda, teorie o temperaturze to jakaś mniemanologia według niej Monika pojedzie do gumiarza a ten będzie studził opony albo grzał jak na formule 1?Podane przez mercedesa dane nie są wzięte z nieba i tak ma być. Natomiast kapec to pojęcie niesprecyzowane i zależy od punktu widzenia.Monika wstąp do wulkanizatora i tam na pewno bez kosztów dowiesz się tego samego.
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 23:28   

Nie wiem o co chodzi.
Zawsze pompowałem wedle wskazówek na klapce i nie było problemu. Czy to na 15-stkach zimowych jak i na 16-stkach letnich.
Teraz zakładam 17 cali i zobaczymy jak się przy fabrycznym ciśnieniu się sprawują :)
 
 
Rafi 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 293
Skąd: Puławy / Sande
Wysłany: 24 Czerwiec 2010, 09:57   

Ja też się stosuję do zaleceń producenta i pompuję takim samym ciśnieniem 15'' zimowe i 17'' letnie. Jak będzie za duże ciśnienie to szybko się przekonacie bo będzie się ścierała środkowa część opony, a jak za mało to zewnętrzne części.
_________________
2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
 
 
 
monika200 

Dołączyła: 25 Mar 2008
Posty: 36
Skąd: świętokrzyskie/waw
Wysłany: 24 Czerwiec 2010, 10:26   

Nex@pl napisał/a:
Gomezio napisał/a:
Kup porządny manometr i kontroluj ciśnienie (koniecznie!) na zimnych oponach.


Na ciepłych też można, ale +0.3 bara trzeba doliczyć.


a i tu chyba byl moj problem, w 99,9% przypadkow sprawdzalam na cieplych i rzeczywiscie zamiast z 2.1 na oko normalnie wygladalo dopiero w granicach 2.5,

ok co racja to racja napisali na klapce i nie ma klutni. dzieki Panowie
_________________
C200 CDI 10.1999
WDB2021341A821834
 
 
kristofer55 
bajo -.-


Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Lipiec 2010, 07:57   

ja przy zmianie opon na letnie na 16 ustawilem cisnienie przod 2.2 tyl 2.4, uwazam ze to takie uniwersalne, 4 osoby + bagaz.

wybieram sie na dluzszy wyjazd w 4 osoby + max bagazy, czy warto jeszcze podpompowac ?
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 4 Lipiec 2010, 10:55   

kristofer55, producent podpowiada, że warto. Stosowne wartości masz na klapce wlewu paliwa (z tego co pamiętam to 2,3/2,7).
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Listopad 2012, 22:31   

ostrowski., takie jak na tabliczce.
2,1 z przodu
2,3 z tyłu.
Ja tankuje 2,2 przód
2,4-2,5 tył.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Gniewko20


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 1124
Skąd: TM
Wysłany: 20 Listopad 2012, 22:36   

Na zimę warto mieć trochę mniej powietrza w kapciach :wink:
_________________
WDB2020241F410040
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17718 <-- EX
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Listopad 2012, 22:36   

Gniewko20, a dlaczego? :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Gniewko20


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 1124
Skąd: TM
Wysłany: 20 Listopad 2012, 22:39   

Miałem na myśli porę kiedy spadnie śnieg, większa powierzchnia opony przylegającej do asfaltu da nam większą przyczepność, a raczej możliwość ruszenia z miejsca kiedy się zakopiemy :)
_________________
WDB2020241F410040
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17718 <-- EX
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,147 sekundy. Zapytań do SQL: 10