Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 11:40
Za sztywny...
Autor Wiadomość
Jachu 


Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Maj 2010, 13:57   Za sztywny...

Witam

Mam pewien nurtujący Mnie problem.

Mój mercedes miał wymieniane jakieś 6 lat temu komplet amortyzatorów w ASO - wymiany dokonano na prośbę poprzedniego posiadacza (przejechały 125 tys.). Ja odkąd nim jeżdżę jestem strasznie poirytowany jego sztywnością - czuję się jak w golfie 3. Ponadto co przelało szale goryczy, kolega prosił mnie abym poprowadził jego Fabie - było to kombi i miało 300 000tys. I ku mojemu ździwieniu zawiecha w Fabii - miodzio a przecież to "prymitywne zawieszenie do Merca"
Moje auto się nie ugina za bardzo- zwłaszcza tył, na uskok poprzecznych tak na pie.... fabia to " s klass"
Ponadto przy wymianie tulei pływających odkręciłem amo dla sprawdzenia i ... nie mogłem go wogólę wcisnąć tak był sztywny. Wszystkie oryginalne, z przodu sytuacja nie wiele lepsza!

Reasumując jakie polecacie miękkie!! amo i czy moja droga zmian jest odpowiednia?
Ja osobiście myślałem pewno odradzicie amortyzatory monroe original - olejowe. Najważniejsze aby był mega miękki.

Dodam, że fabrycznie był esprit przerobiony na elegance ale jak patrzyłem na niektóre firmy produkująca amo do wersji esprit są inne i może w ASO po winie dali inne niż fabryczne?? Na trzepakach po65%

Ustosunkujcie się i pomóżcie

Jeszcze jedno numery amo z faktury:
tylny: 202 320 06 31
przód: 202 320 08 30
_________________
C200 DIESEL 1994r
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Maj 2010, 17:25   

mój elegance '94 też jest sztywny (takie mam wrażenie) jak się jedzie wolno na pusto. spróbuj jechać szybciej po jakiś dziurach, bruku. niewiele powinno być czuć. moim zdaniem tak powinno być, zwłaszcza, że prawdopodobnie nie masz stabilizatora z tyłu.
są trzy opcje: albo jeździłeś wcześniej jakimś amerykańskim wynalazkiem, skoda miała wybite amortyzatory, albo skoda ma po prostu inaczej zestrojone zawieszenie.
co do tego ściskania w rękach amortyzatora to jak byś dał radę go ścisnąć to nie dało by się jeździć tym samochodem. kiwałby się od każdej najmniejszej nierówności. karoseria waży 1300 kg i to jej zadaniem jest ściskanie amortyzatora, więc wszystko jest ok. jedyne co się da podobno ręcznie zrobić to rozciągnąć i to niełatwo. nie widzę sensu w twoim pomyśle wymiany amorów na takie o mniejszej sile tłumienia. z dużym prawdopodobieństwem :mb: będzie się gorzej prowadził w zakrętach i trudniej będzie go utrzymać w jeździe na wprost. na pewno będzie bardziej podatny na "dobijanie" zawieszenia i siadania przodu przy hamowaniu. chyba, że koniecznie chcesz mieć "krążownika"
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
caliber 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 1077
Skąd: Otwock
Wysłany: 21 Maj 2010, 18:05   

a niski jest ? moze masz sporta ?amory
_________________
VIN WDB2020281F166477
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11502
Zakochany od pierwszej przejażdżki
 
 
 
Jachu 


Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Maj 2010, 22:15   

Normalnie wysoko stoi, patrzyłem na inną c klase i bujał się aż miło a była po lifcie.
Przecież to nie jeździ jak MB. Totalna porażka - miałem wcześniej kila MB i to nie jest real MB.
_________________
C200 DIESEL 1994r
 
 
caliber 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 1077
Skąd: Otwock
Wysłany: 21 Maj 2010, 22:18   

nie wiem czy sie tak da ale sprezyny od clasica i amory od sporta :D

ale to chyba nie mozliwe
_________________
VIN WDB2020281F166477
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11502
Zakochany od pierwszej przejażdżki
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 21 Maj 2010, 22:18   

Wszystko to subiektywne odczucia.
Jako, że jesteś z Poznania to napisz do kolegi MikiPOZ. Kolega miał kilka twardych i miękkich aut więc wyczuje o co dokładnie chodzi. Jeżeli tylko znajdzie czas oczywiście :)
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 21 Maj 2010, 22:23   

u mnie jak zawieszenie zaczęło być twarde jak w wozie drabiniastym pomogła zmiana gum stabilizatora
nie wiem jaki to ma wpływ ale wszystko w zawieszeniu wróciło do normy i komfortu.
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
artek88 


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 259
Skąd: Jarosław
Wysłany: 22 Maj 2010, 17:53   

ja zamontowałem twarde amorki i jest twardo:) na starych był miękki .
_________________
Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
 
 
slaw3k 
MB W208 320

Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 49
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Maj 2010, 16:26   

Autko w ciągłym ruchu ? Troszkę dziwne objawy zużycia zawieszenia :/
_________________
MB W208 320
 
 
 
Jachu 


Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Maj 2010, 23:43   

W ciągłym użyciu, jeżdżę na taxi
_________________
C200 DIESEL 1994r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,101 sekundy. Zapytań do SQL: 10