|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Jak w 20 minut przełożyć szybę w przednich drzwiach |
Autor |
Wiadomość |
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Maj 2010, 22:36 Jak w 20 minut przełożyć szybę w przednich drzwiach
|
|
|
Cześć,
Dzisiaj kolejny dzień przy składaniu po lakierniku. Wymieniłem prawe drzwi, które pochodziły z auta z 1997 - niestety szyba też. Nie podobało mi się coś takiego, zwłaszcza, że moja z 1995 była oryginalna, a w dodatku w lepszym stanie. Postanowiłem przetrzeć szlaki a przy okazji porobić parę fotek, żeby wam w przyszłości było prościej
1. Od czego zaczynamy: przede wszystkim należy w obu drzwiach ściągnąć tapicerkę, co i tak pewnie będziecie musieli robić przy zmianie drzwi (ew. wymianie szyby z innego auta). Jak ściągnąć tapicerkę opisał np. Adaśko - http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=9978.
Niestety, żeby dobrać się do mechanizmu szyby trzeba będzie rozedrzeć folię przynajmniej u dołu drzwi. (W moim przypadku pozbyłem się całej, bo musiałem przełożyć kompletny osprzęt drzwi).
2. Opuszczamy szybę siłownikiem (elektrycznym) na sam dół. I ściągamy obie dolne uszczelki okna: wewnętrzną i zewnętrzną w kolejności jak podałem. Uszczelka zewnętrzna ukryta jest pod metalową listwą zewnętrzną. Obie trzymają się na metalowych spinkach. Zewnętrzną warto usunąć z drzwi razem ze spinkami (jest po prostu łatwiej).
3. Ostrożnie podnosimy szybę do góry, tak aby dolna część mechanizmu znajdowała się mniejwięcej w połowie. Uwaga! Nie porysujcie szyby o krawędźi szczeliny z której wychodzi.
4. Odkręcamy śrubę TORX (a kto pamięta jaki rozmiar?...) i końcówkę ramienia, które przychodzi z góry, przekręcamy, żeby nam nie przeszkadzało.
5. Teraz najtrudniejsza część. Ja to robiłem z drzwiami ustawionymi pionowo, w pozycji naturalnej. Manipulujemy tak szybą, żeby wyskoczyła z szyny znajdującej od przodu (auta) - czerwona kreska.
6. Jeśli szyba nam wysokczyła z bocznej szyny z punktu 5. to jesteśmy bliżej niż dalej. Teraz wystarczy szybę maksymalnie przyciągnąć do zewnętrznej płaszczyzny drzwi i przesuwać ją ku "przodowi' tak, aby dolna, metalowa szyna (punkt 4.) wyskoczyła z 2 pozostałych ślizgów mechanizmu. Jeśli tylko to nam się uda, zaczynamy wyciągać szybę ku górze.
7. Dzięki wyciągniętym uszczelkom z punktu 2. mamy szeroki zakres manipulacji szyby. Przede wszystkim musi ona wyskoczyć z bocznych szyn ukrytych w ramce okna. Następnie "wyginamy" szybę ku zewnętrzu i wyciągamy razem z dolną listwą.
Montaż:
8. Wrzucamy szybę do drzwi tak jak ją wyciągneliśmy. Od zewnętrznej strony, delikatnie, pod lekkim kątem już wsuwając ją w boczne szyny. Zsuwamy ją na dół i musimy ją zaczepić w dwa sztywne ślizgi mechanizmu z punktu 6. Pójdzie prosto.
9. Gdy już to zrobił, skręcamy wstępnie ramie z nakrętką TORX, ale nie dokręcamy. Podnosimy szybę maksymalnie wysoko, tzn do momentu, kiedy będziemy mogli Torxa jeszcze przykręcic. Ręką staramy się podnieść szybę i dociskamy ją do tyłu drzwi (czerwona strzałka) tak, aby równolegle poruszała się po tylnej szynie, zwłaszcza w ramie drzwi (okna). Szybę podnosimy trzymając ją u góry, nie u dołu.
10. Skręcamy śrubę Torx (moment dokręcania ok. 20Nm) i sprawdzamy czy szyba prawidłowo się porusza w drzwiach. Pamiętajcie o tym, aby pracowała w szynach bocznych
Warto również wyczyścić i nasmarować szynę, po której się poruszają ślizgi. Usprawni i wyciszy to cały mechanizm. Przy okazji można pozbyć się problemu z rysującymi i piszczącymi szybami czyszcząc uszczelki z piasku itp.
Powodzenia! |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Kruk
Daniel
Pomógł: 44 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 630 Skąd: Wrocław/Walencja
|
Wysłany: 22 Maj 2010, 00:01
|
|
|
Bardzo ciekawa relacja Camel, za kilka dni też odbieram drzwi od lakiernika i czeka mnie dokładnie taka sama historia |
_________________ BMW 120D E87 163KM |
|
|
|
|
ivi
Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 70 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 14 Październik 2010, 17:27
|
|
|
Panowie, a jakiś manual, jak to zrobić z tylnymi drzwiami?? Wraz ze ściągnięciem tapicerki, by się przydał, bo szyba nie działa, znaczy słychać silniczek, ale nie się nie dzieje...
I chciałbym w końcu sam coś zrobić przy |
_________________ Elegance C220 CDI 2000r. VIN WDB2021331A857530 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Październik 2010, 17:42
|
|
|
Oj, camel, nie kupiłeś sobie folii żeby było tak jak przed lakiernikiem? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Październik 2010, 12:27
|
|
|
Nex@pl, jakiej folii? Przecież mam założoną folie u siebie |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Październik 2010, 21:19
|
|
|
Mam na myśli tę białą folię która jest między drzwiami a tapicerką |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Październik 2010, 11:36
|
|
|
Nex@pl, założyłem czarną - czyli złą? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Sycylek
Dołączył: 29 Kwi 2008 Posty: 181 Skąd: wawa
|
Wysłany: 7 Sierpień 2012, 10:58
|
|
|
A mam pytanko jak odłączyć te kable które idą do drzwi z auta? Tam jest jakaś kostka w progu samochodu? bo chce wyjąć uszczelkę harmonijkę co jest między drzwiami przednimi a progiem samochodu i mam problem z odłączeniem tych kabli bo inaczej ta harmonijka uszczelka nie zejdzie. TZN JAK WYJĄĆ TE KABLE, KTÓRE ŁĄCZĄ DRZWI PRZEDNIE Z PRZODEM AUTA? |
_________________ Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego> |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Sierpień 2012, 14:05
|
|
|
Trzeba rozebrać plastiki ,pod plastikami jest korytko tam są kable i kostki.Tak jest w poliftach.A u Ciebie jeśli dobrze pamiętam kostka powinna być za harmonijką. |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
Sycylek
Dołączył: 29 Kwi 2008 Posty: 181 Skąd: wawa
|
Wysłany: 7 Sierpień 2012, 16:28
|
|
|
Plastiki te wewnątrz auta co są obok pedała hamulca postojowego ? I ta kostka jest w progu auta czy w drzwiach auta ? |
_________________ Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego> |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Sierpień 2012, 17:09
|
|
|
Pobierz instrukcję http://www.w202.pl/dload.php?action=file&id=9 tam jest dokładnie opisane.W polifcie kostki są pod plastikami w progu ten plastik koło pedału hamulca postojowego też trzeba zdemontować.Mercedes W202 220D. 1993r. Classic! -kostki powinny być w słupku.Za harmonijką pociągnij za wiązkę może kostka wyjdzie,a jak nie to trzeba rozbierać plastiki. |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
Sycylek
Dołączył: 29 Kwi 2008 Posty: 181 Skąd: wawa
|
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 19:42
|
|
|
Ta kostka w progu jest b. trudno dostępna. Dlatego chce iść inną drogą.
1. Jak odłączyć kabel zasilający?
2. Jak wyjąć plastykowe wieko-zaślepke lusterka?
3. Gdzie i w jaki sposób odłączyć zółty kabel plastykowy od centralnego zamka? |
_________________ Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego> |
|
|
|
|
Krzychu
Pomógł: 61 razy Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 1623 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 8 Grudzień 2013, 20:14
|
|
|
Ta sróbka to torx 30 Przerabiałem to wczoraj |
_________________ Mercedes - The best or nothing
KLASA A __KLASA C __KLASA E
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,108 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|