Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 18:33
Hamulec ręczny (postojowy) & linka
Autor Wiadomość
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 20 Sierpień 2014, 22:44   

portiporta napisał/a:
chyba najlepiej będzie jak zdejme bebny od obu kół


I to jest dobry początek, tarcze odkręcisz kluczem imbusowym i będziesz miał wszystko na widoku,
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
portiporta 

Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 21
Skąd: Gorlice
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 09:34   

mam jeszcze pytanie co do odkręcania tych tarcz. czy do tej operacji nie potrzebne jest ściąganie zacisków?
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 11:18   

tak musisz odkręcić zacisk. Dwie śruby albo na klucz 16 albo 17
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
portiporta 

Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 21
Skąd: Gorlice
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 21:34   

no to lekka lipa bo zapewne to wszystko jest zapieczone. tarcze ogólnie mam na wykończeniu więc daawno nie były odkręcane przez co będzie problem.. narazie ogarniam podłoge a potem przyjdzie czas na ten ręczny :)
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 21:40   

Nie sądzę, żeby odkręcenie zacisku to był problem. Wystarczy popsikać parę razy WD40, ostukać młotkiem, znowu popsikać, znowu ostukać i przy pomocy nasadowego klucza i kawałka rurki powinno się odkręcić.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 21 Sierpień 2014, 23:07   

Do zacisków jest klucz 17. Raczej nie powinno być problemów z odkręceniem
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 22 Sierpień 2014, 07:40   

perzu126, ja miałem 16 dopiero w zestawie naprawczym miałem nowe śruby na klucz 17
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
ssYaa 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Wrzesień 2014, 22:37   

Mam pewien problem. Po wymianie tarcz na obu kołach i szczęk na jednym kole, ręczny nie łapie tak jak powinien, w dodatku koła lekko się hamują. Macie jakiś pomysł jak to rozwiązać?

Przed wymianą ręczny łapał tylko na jedno koło, a po spuszczeniu go piszczał.
_________________
W202 C200 Diesel 1995 SEDAN WDB2021201A313507 09.09.2014 [*]

W202 C220 DIESEL 1997 SEDAN WDB2021211A551936
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=352537#352537
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 3 Wrzesień 2014, 01:37   

Wymieniłes szczeki tylko z jednej strony? :shock: A sparwdziłes czy mechanizm w bębnie nie jest zapieczony i luźno wszystko chodzi? Jesli nie to niestety muszisz z powrotem ściagac tarcze
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Atul1515 

Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 36
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 10:39   

Witam mam problem z hamulcem pomocniczym mianowicie odbija ale dosyć mozolnie i jakby na dwa razy raz odbije a raz nie . Hamować hamuje tylko kwestia odbijania . Wyczytałem że jest tam sprężyna która za to odpowiada i owszem widzę ją tylko jak się do niej dostać . ? ;)

Ps: Dodam że hamulec zatrzymuje się na 10 ząbku .
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 11:51   

Cytat:
Ps: Dodam że hamulec zatrzymuje się na 10 ząbku .


Na początku to trzeba podciągnąć hamulec na tarczach, żeby to jakoś działało.

Jest cała masa informacji w tym temacie, ale chyba go nawet nie czytałeś...
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
Atul1515 

Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 36
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 12:24   

asasyn18, przeczytałem cały temat, zaglądąłem do mechanizmu sprawdzałem czy wszystko jest ok.
Właśnie myślałem żeby go podciągnąć ale koła stoją w miejscu jak się go wciśnie więc nie wiem czy ma to sens .
Jak narazie jestem zielony w tych rzeczach bo Mb mam dopiero od 2 tygodni więc proszę o wyrozumiałość .
Pozdrawiam .
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 12:41   

A internet też masz od dwóch tygodni? Ten temat jest już wyczerpany. Przynajmniej na tym forum.
Z google też się fajnie korzysta, a na youtube jest filmik jak się dostać do mechanizmu.
Może nawet ten filmik był gdzieś tutaj wrzucany... trzeba poszukać.
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
K2_Costa 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 131
Skąd: Dukla
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 12:50   

również potwierdzam, że info na forum jest wystarczające - sam jak doprowadzałem hamulec do stanu używalności - wszystko wyczytałem z forum...
po wyczyszczeniu, przesmarowaniu wszystkich ruchomych elementów, ostukaniu z rdzy i ODPOWIEDNIM NACIĄGNIĘCIU - chodzi aż miło.
Naciągałem początkowo - raz jedno koło w górze, raz drugie - ale dopiero po podniesieniu całego tyłu dało się idealnie naciągnąć.
_________________
Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T :)
 
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 13:09   

Cytat:
Właśnie myślałem żeby go podciągnąć ale koła stoją w miejscu jak się go wciśnie więc nie wiem czy ma to sens .
Cytat:
Ps: Dodam że hamulec zatrzymuje się na 10 ząbku .

10 ząbków to jest za dużo, musisz go podkręcić, są dwa miejsca regulacji przy tarczach i pod tylną kanapą. Zacznij od tarcz ja mam u siebie tak zrobione, że na 2-3 ząbku hamulec dęba staje. Nawet nie musisz wiele szukać wystarczy, że zapoznasz się na początek z tym tematem.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,183 sekundy. Zapytań do SQL: 10