Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 18:04
Stuki w przednim zawieszeniu.
Autor Wiadomość
Krzeko 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 162
Skąd: ZS + ZGY
Wysłany: 22 Luty 2007, 16:09   Stuki w przednim zawieszeniu.

Witam. Tu chce sie poskarzyc na moja w202.
Od pewnego czasu zaczely dobiegac do kabiny dziwne stuki. Na szarpakach okazalo sie ze skonczyla sie jedna guma na wachaczu. Do tego gumy na drazku kierowniczym z prawej strony tez zaczynaja lekko sie poddawac polskim drogą. Eee tam...sobie powiedzialem. Przeciez gumy nie powinny byc drogie wiec pelen optymizmu udalem sie do sklepu. I to szok. O orginale nawet nie myslalem. Ale cena kompletu 2 gum na wachacz wynosi okolo 200 zł. Niestety nie wystapuja pojedynczo( przynajmniej tak twierdzi sprzedawca). To jeszcze pikus. Drazek tez wystepuje w calosci. Mimo iz dzieli sie na 3 czesci trzeba zakupic caly. 500 zł Troche mi kopara opadla.

I tu moje pytanie. Czy rzeczywiscie te elementy wystepuja w komplecie czy sprzdawca chce sie dorobic na mojej :mb: :evil:

Nie jest to jakas powazna usterka. I nie wplywa na jazde jak narazie po za stukami przy wjechaniu w wiekszasc nierownosc.

I pyt. nr 2 czy powninno sie wymienic odrazu caly przod czy mozna narazie tylko prawa strone. Lewa jeszcze sie trzyma dobrze. Tzn. tak twierdzi diagnosta ale on potrafi czasem znalesc wywalone gumy w nowym aucie :P

Auto ma niecale 130tys i przyznam ze do tej pory poza sworzniami i jedna koncowka drążka (heh ale tez prawa) NIC JESZCZE NIE ROBILEM z zawieszeniem.

Docelowo napewno wymienie dwie strony ale w tym miesiacu nie bardzo mi to pasuje.
Drazek 500 plus dwa razy po 200. To 900zł plus ewenetualne koszty robocizny. Plus dotego wychodzi mi niedlugo (jakies 500km temu :P ) wymiana oleju.... Ach koszta koszta i jeszcze raz koszta (choc powinienem sie cieszyc ze nie jezdze passatem lub audi z wielowachaczowym zawieszeniem :mrgreen: ).

Pozdrawiam
Krzeko
_________________
C-180 elegance `93r - już po FL ;-P WDB2020181F037732 - Celina
Viano 3,0 Cdi AMBIENTE - Smok
 
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 22 Luty 2007, 16:31   

Na Allegro widziałem drążki Truktec'a po 250 zł. I to prawda, że sam drążek jest nierozbieralny, ale za to sprzedawany jest w komplecie z końcówkami.
A zestaw naprawczy wahacza Febi nie powinien być droższy niż 120-150 zł.
Poszukaj dobrze.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
dyzio87 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 197
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 22 Luty 2007, 19:02   

Ja mam 150tkm i ostatnio wymieniałem gumy na wahaczach i sworznie. Nie wiem czy dobrze rozumiem ale przedni wahacz jest przymocowany w dwóch miejscach. Gumy te bardziej sprzodu są tzw "wieczne" i podobno bardzo zadko sie wymienia, jak sama nazwa mówi. Ja wymieniałem te tylnie i płaciłem 60 zł za szt. Mój sąsiad ma warsztat i serwisuje mercedesa i sprawdzał w komputerze ceny tych gum. miał za 30 zł , 40 zł i 60 zł róznych firm i jakosci. Oczywiscie na sztuki
_________________
C180 '93 LPG
 
 
 
Grabol 
C180 Elegance 94

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 60
Skąd: Włocławek
Wysłany: 22 Luty 2007, 19:13   

Drążek faktycznie jest jako jedna całość(sprzedawany razem z końcówkami). Wymieniałem go latem przy 136tys km. Radzę Ci kupić coś pomiędzy oryginałem a tym z allegro(za dwieście pare zł...). Ja dałem za swój ( nie pamiętam jakiej firmy) 580zł. Ale warto dać trochę więcej za lepszy, bo stan naszych dróg wiesz jaki jest i te tanie zamienniki nie dają rady i szybko jest to samo.
 
 
Krzeko 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 162
Skąd: ZS + ZGY
Wysłany: 22 Luty 2007, 19:42   

Bylem dzis w innym sklepie i ...... Kupile dwie sztuki po 53zł. Zamowilem tez drazek o wartosci magicznych 320 zł. Firm nie pamietam ale sprzedawca mowil ze nie beda zle ;) A tamtego sklepu juz raczej nieodwiedze :P
No to jutro dzien bez autka ;/
_________________
C-180 elegance `93r - już po FL ;-P WDB2020181F037732 - Celina
Viano 3,0 Cdi AMBIENTE - Smok
 
 
 
grz 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 352
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Luty 2007, 19:46   

Moja :mb: właśnie stoi u mechanika: 2 tulejki na wahaczach, ale z tyłu (wybite strasznie, ale kompletnie nic nie było słychać w czasie jazdy... a właśnie przez nie auto "pływało"), ceny 40 - 80 zł/sztuka i można kupować pojedynczo.

Rzeczywiście, w poprzednich autach zawsze szybciej wybijało mi się zawieszenie z prawej strony, ale myślę, że elementy zawieszenia lepiej wymieniać symetrycznie (lewą i prawą stronę jednocześnie), może poza drążkiem kierowniczym.
_________________
V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com
 
 
nickilauda30 
nicki

Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 27
Skąd: Lubin
  Wysłany: 5 Marzec 2009, 07:23   stuki w przednim zawieszeniu

Pojawił się problem ze stukami z okolicy przedniego zawieszenia.
Dwa razy sprawdzano na warsztacie luzy na stabilizatorze, wahaczach, łącznikach itp. NIC NIE ZNALEZIONO. Jednak jak jadę po nierównościach coś się tłucze. CO ???
_________________
C200 2,2 CDI 2000r. Kombi
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 5 Marzec 2009, 09:18   Re: stuki w przednim zawieszeniu

nickilauda30 napisał/a:
Pojawił się problem ze stukami z okolicy przedniego zawieszenia.
Dwa razy sprawdzano na warsztacie luzy na stabilizatorze, wahaczach, łącznikach itp. NIC NIE ZNALEZIONO. Jednak jak jadę po nierównościach coś się tłucze. CO ???

Zmień warsztat, to się dowiesz.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
smochy_bronx 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 266
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Marzec 2009, 09:30   

szybciej wybija sie prawa strona poniewaz stan nawierzchni na srodku jezdni jes lepszy niz w poblizu pobocza, gdzie czesto asfalt jest pourywany
_________________
MB C180 Elegance 95r.
 
 
 
Maliszewski 

Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Grojec
Wysłany: 5 Marzec 2009, 10:02   

Jak chcesz mogę Tobie polecić mechanika który Ci to sprawdzi.
_________________
Jestem dumny,że mam gwiazdę.
Każdy zasługuje na zrozumienie i miłości tchnienie! :)
 
 
ckakme

Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 33
Skąd: kalisz
Wysłany: 2 Wrzesień 2010, 13:48   

odświeżę temat czy można wymienić sworzeń górnego wahacza ? czy trzeba cały wahacz i jak dokręcić ten sworzeń obraca sie w kolko a sa luzy jakies domowe sposoby. Prośba o pomoc
_________________
MB 220D 1995
 
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 2 Wrzesień 2010, 14:23   

Z tego co wiem to wymienia się cały górny wachacz.
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
bubu_piotr 
TAXI DRIVER


Pomógł: 153 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1174
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 3 Wrzesień 2010, 19:16   

ckakme napisał/a:
czy można wymienić sworzeń górnego wahacza ? czy trzeba cały wahacz

Niestety trzeba cały wymienić lub oddać do regeneracji.
_________________
C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554

 
 
rypley 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Wrzesień 2010, 21:08   

Podczepię się. Stuka mi wspornik drążka kierowniczego.
Może ktoś wie czy mam wymieniać komplet (czyli jak mi się zdaje A 202 460 02 19) czy wystarczy repair kit A 202 460 02 19.
Wydaje mi się że jedyne stuki jakie mogą tam być to właśnie na tulei.
Ten repair kit to poz 11 na rysunku, 8 to komplet jak mnie się wydaje.

Rysunek
_________________
MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 3 Wrzesień 2010, 21:41   

Cytat:
Podczepię się. Stuka mi wspornik drążka kierowniczego.
Może ktoś wie czy mam wymieniać komplet (czyli jak mi się zdaje A 202 460 02 19) czy wystarczy repair kit A 202 460 02 19.
Wydaje mi się że jedyne stuki jakie mogą tam być to właśnie na tulei.
Ten repair kit to poz 11 na rysunku, 8 to komplet jak mnie się wydaje.

Tulejka wspornika dostępna jest w zamienniku. Koszt około 60zł. Marka: Lemforder.
Numer 8 to ramię wspornika i dostępne jest oddzielnie. Numer 11 to tulejka i śruba z nakrętką, to stanowi zestaw naprawczy.

[ Dodano: 3 Wrzesień 2010, 21:45 ]
BTW: Hmm... Z obrazka można wydedukować, że luz może powstać także na łączeniu ramienia wspornika z samym drążkiem. Ciekawe czy jest tam jakaś tulejka? Czy jest to "monoblock" razem z ramieniem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,168 sekundy. Zapytań do SQL: 10