Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 18:06
Stuki w zawieszeniu nie do zlokalizowania..
Autor Wiadomość
shellby

Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: Sligo
Wysłany: 22 Luty 2011, 19:40   

Witam.
No mam nadzieję że pomogę.
Tak się składa że miałem ten sam problem, wszystko wymienione, ustawiona geometria, no i po tygodniu jakiś stuk się pojawił.
Szukając na forum - to na pewno przekładnia.
Otóż nie!
Przyczyną był górny wahacz(obydwa nowe) a w zasadzie śruba ta długa która łączy wahacz z nadwoziem.
Przykręcona mocno ale z czuciem to za mało, masze W202 ki to już trochę latek mają a otwory pod tę śrubę nie są specjalnie wzmacniane i jest luzik a siła z którą wahacz pracuje jest duża i właśnie na tym luziku pomiędzy krawędzią otworu a śrubą tak dawał.
Po prostu dokręciłem śrubę przy pomocy metrowego ramienia aż zatrzeszczało i jest już spokój (kultura pracy zawieszenia).
Próbę wykonac najlepiej we dwie osoby jedna trzyma rękoma w miejscu tulei a druga buja góra dół aż samochód całym zawieszeniem będzie się unosił i spróbować docisnąć z impetem do dołu i twedy powinno się ujawnić jeżeli to będzie to.

Powodzenia.

[ Dodano: 22 Luty 2011, 19:44 ]
Acha!
Brecha nie wykrywała tego luzu, zresztą nie ma dobrego podejścia z kołem żeby dobrze brechą sprawdzić.
_________________
C230K ASB 99'
WDB2020242F844108
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 23 Luty 2011, 12:51   

witam. wczoraj wieczorem jeździłem swoim mb i podczas skręcania w lewo lub w prawo słychać było okrobny pisk/jazgot. juz sie przestraszyłem ,że to pompa.ale nie. olej jest a jazgot słychać bardziej przy lewym kole. dziś już nie ma tego wogole. jazgot był słyszalny lekko podczas najechania na dziurę/na nierównościach. czy może to być np hałasujący sworzeń lub końcówka drążka? czy jest to mało prawdopodobne?
 
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 23 Luty 2011, 16:32   

Proponuje sprawdzic (nie wiem jak po polsku) ta obudowa co siedza w srodku klocki. Caliper po angielsku.
Ten "caliper" powinien lekko sie przesuwac wzdluz osi sruby prowadnic. Jezeli siedzi mocno, to nalezy to zdjac i posmarowac prowadnice.
Ja to mialem pare lat temu. Po wyczyszczenie i posmarowaniu prowadnic dzwieki znikly na zakretach.

Podnies kolo i posluchaj obracajac kolem czy skrzypi.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
shellby

Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: Sligo
Wysłany: 23 Luty 2011, 18:31   

pavel napisał/a:
Proponuje sprawdzic (nie wiem jak po polsku) ta obudowa co siedza w srodku klocki. Caliper po angielsku.
Ten "caliper" powinien lekko sie przesuwac wzdluz osi sruby prowadnic. Jezeli siedzi mocno, to nalezy to zdjac i posmarowac prowadnice.
Ja to mialem pare lat temu. Po wyczyszczenie i posmarowaniu prowadnic dzwieki znikly na zakretach.

Podnies kolo i posluchaj obracajac kolem czy skrzypi.


Tak dla jasności:
brake caliper - zacisk hamulcowy
caliper holder - prowadnica hamulcowa ( to to o czym wyżej kolega pisze) i w tym swobodnie powinno się poruszać.
_________________
C230K ASB 99'
WDB2020242F844108
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 23 Luty 2011, 23:15   

z hamulcami to nie ma nic wspólnego, to dzieje się w momencie skręcania,nawet na postoju. dziś wziąłęm strzykawkę, igłę i wstrzyknąłem rozrobionego smaru grafitowego z WD40 w lewy sworzeń dolny i końcówke drążka lewego. jak narazie spokój.ale pojeżdżę i zobaczę czy to napewno było to.
 
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 26 Maj 2011, 21:51   

tego jeszcze nie grali, otóż: czy ma ktoś pomysł co może stukać, wydaje mi się, że w zawieszeniu, gdy samochód (czytaj silnik) jest konkretnie rozgrzany?
łomot jest okrutny (jakby ktoś młotkiem napier... znaczy stukał w podłogę). nie ma znaczenia z jaką prędkością jadę, najmniejsza nierówność - nawet nie dziura tylko delikatna fałdka asfaltu - wystarcza, ruszanie - uderzenie a nawet kilka, dodanie gazu, puszczenie gazu, wciśnięcie sprzęgła, hamowanie, puszczenie hamulca... cokolwiek i jest uderzenie. gwałtowne szarpanie kierownicy w lewo i prawo raczej jest cisza (nic nie słyszałem, a przy natężeniu tego zjawiska raczej bym tego nie przeoczył), więc to chyba nie wina układu kierowniczego.
zjawisko występuje gdy: postoję jakiś czas w korku (ostatnio po pół godziny w korku zaczęło), przejadę długą trasę (po trasie białystok warszawa z prędkościami 120-130, wjechałem w miasto przejechałem 600 m, 2 razy postałem na światłach i przy parkowaniu usłyszałem pierwszy stuk)
zjawisko zanika gdy: przejadę kilka kilometrów nie zatrzymując się na dłużej (wyjechałem z korków i za niedługo przestało)
zdarzało mi się to już w tamtym roku w okresie letnim, tyle że nie z tą siłą - nic nie znalazłem. w tym roku już szarpakiem sprawdzałem raz, w domu na kanale drugi raz i ostatnio w korku wysiadłem i rękami szarpałem za wszystkie koła i nic. nigdzie nie czuć luzu mogącego to wywołać (na szarpakach minimalny był wyczuwalny na końcówkach drążków kierowniczych, ale to jest takie mikro, że ręcznie ciągając za koło nic nie czuć)
ma ktoś pomysł co to może być? zastanawiam się nad poduszkami silnika, lub skrzyni.
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 26 Maj 2011, 22:40   

pawelwy napisał/a:
zastanawiam się nad poduszkami silnika, lub skrzyni.
tym tropem poszedłbym. Ja swego czasu zauważyłem podobne zjawisko, jak tylko w korkach postałem podczas ruszania zaczęło szarpać autem (miałem skopane wisko i silnik nie miał odpowiedniego chłodzenia). Podejrzewałem sprzęgło, jednak okazało się że kończące się poduszki pod silnikiem. Teoria wydaje się logiczna: Auto jadąc schłodzone jest pędem powietrza i poduszki zachowywały się normalnie, postoisz w korku-temperatura pod maską rośnie, guma coraz bardziej mięknie i silnik zaczyna mieć większe wychylenia podczas obciążenia ruszając.
W tej chwili jeszcze nie wymieniłem poduszek, ale doprowadziłem do porządku wisko i w korkach nawet silniczek jest ładnie schłodzony i pomimo tego, iż nie wymieniłem jeszcze poduszek-efekt kołysania silnika ustał.
Pomyśl i przyjrzyj się bardziej zawieszeniu silnika, u Ciebie może poduszki są już na tyle wymęczone, że obciążając silnik ma większe wychyły niż na nowych twardszych poduchach.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 27 Maj 2011, 01:52   

w sumie to by wyjaśniało dlaczego jak szarpię kierownicą to się nic nie dzieje. a może to mieć związek z dziwnym wrzucaniem biegów na nierównościach? czasem jak jadę w trasie więc raczej w okolicach 100 km/h zdarzają się pofalowania asfaltu, lub chociażby uskoki (zjazd z mostu czy ostre zakończenie wzniesienia) i w momencie gdy samochód jest podrywany do góry, albo dociskany dziwnie zmienia się bieg. nie ważne na jaki i z jakiego, ale jest taka chwila gdy dźwignia zmiany biegów sama gdzieś uciekała i dopiero jak wróci (samochód się ustabilizuje troszkę) to wrzuca się bieg.

[ Dodano: 30 Maj 2011, 17:05 ]
zlokalizowałem przyczynę!
zrobiłem mu symulację stania w korku, nagrzałem i wstawiłem na kanał. okazuje się, że w przegubach drążków kierowniczych (tych przy amortyzatorze skrętu) prawdopodobnie wysechł smar i jak się podgrzeją to kula przegubu przykleja się do wkładki (prawdopodobnie plastikowej). luzu nigdzie nie ma. spróbuję jeszcze smaru tam jakoś wcisnąć i zobaczę czy pomoże.
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,112 sekundy. Zapytań do SQL: 11