Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 18:17
zjechane opony + szarpanie przy ruszaniu
Autor Wiadomość
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 21 Październik 2011, 10:35   

Camel- napisał/a:
Jeśli auto ściąga to znaczy, że jadąc na wprost nie masz kierownicy (albo przekładni) na wprost

Dokładnie tak- u mnie ściąga w prawo, czyli kierownica mam obrócona w lewo. Niekiedy mocniej lub mniej- zależy od drogi.

[ Dodano: 21 Październik 2011, 10:36 ]
Camel- napisał/a:
Ściąganie może być przez nierówno starte opony

Opony są właśnie starte równo. Mam tak na zimówkach i na letnich
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Październik 2011, 11:07   

perzu126, to idź do auta i pokręć jedną końcówką w jedną stronę, drugą końcówką o tyle samo w drugą i rób tak aż do wyrównania kierownicy na wprost. Ściąganie zniknie :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 21 Październik 2011, 12:27   

Camel-, i wszystko będzie ok? Bez wpływu na np zużycie opon? To moment- to którą końcówka w która strone mam kręcić? Bo w czasie jazdy muszę kierownicą powiedzmy o 2cm kręcić w lewo żeby korygować tor jazdy. I cały czas czuje opór na kierownicy, bo w tym momencie nie jest to położenie zero przekładni, czyli wspomaganie pracuje. Chyba rozumiesz o co mi chodzi?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
kamizelka 

Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 60
Skąd: internet
Wysłany: 21 Październik 2011, 17:02   

perzu126 napisał/a:
Camel- napisał/a:
C-klasa podczas postoju musi być zbieżna, ponieważ tuleje w wahaczu są elastyczne (co wszyscy wiedzą i widzieli). Dopiero podczas jazdy siły działające na koła rozbieżniają je prowadząc do żądanych wartości. W związku z tym są dwie szkoły ustawiania jej:
- przeliczana - mniej dokładna
- z belką rozporową (zdaje się 80N ale już nie pamiętam) stosowaną w serwisach, którą zakłada się pomiędzy przednie koła z przodu.


Ustawiałem juz kiedyś zbieżność (i kąty pochylenia kół), bo ściąga lekko w prawo. Nie widziałem, żeby wkładali jakieś belki. Może to przez to? Mam gdzieś jeszcze tabelki z parametrami po ustawieniu, jak znajdę to wrzucę- ocenisz. Opony zdzierają sie równo, ale wiem, że coś jest nie tak. Najgorsze, że nie wiem gdzie z tym jechać, bo pewnie w każdym nieautoryzowanym warsztacie, nie stosują takich belek

[ Dodano: 21 Październik 2011, 10:20 ]
Camel- napisał/a:
PS. Perzu, dzisiaj zadziałam w Twojej sprawie, bo już mi się to śniło

dzięki :D


To nie przez brak belki-ja miałem ustawiane bez belki i jedzie prosto. Więc nie sądzę, żeby błąd pomiarowy był, aż tak duży. Pewnie masz źle ustawioną przekładnie tak jak mówi Camel.

ps. Camel, opony 195/65 r15. Teraz jeździ się naprawdę świetnie(w sumie nie wiem czy idealnie, ale tego raczej się nie da osiągnąć), więc chyba nic nie będę ruszał. Dzięki
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 23 Październik 2011, 15:26   

Obiecane ustawienia do oceny

mmmm.jpg
Plik ściągnięto 132 raz(y) 50,55 KB

mmmm 001.jpg
Plik ściągnięto 115 raz(y) 48,92 KB

_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Październik 2011, 23:04   

perzu126 napisał/a:
Camel-, i wszystko będzie ok? Bez wpływu na np zużycie opon?

Bez, bo nie zmieniasz zbieżności tylko położenie drążka w stosunku do przekładni ;)

perzu126 napisał/a:
to którą końcówka w która strone mam kręcić?

Jedną w jedną drugą w drugą :P

perzu126 napisał/a:
Bo w czasie jazdy muszę kierownicą powiedzmy o 2cm kręcić w lewo żeby korygować tor jazdy.

Jeśli w lewo, to znaczy, że koła na wprost są za bardzo w prawo. Prawą stronę trzeba zbieżnić, a lewą rozbieżnić. Oba drążki trzeba przekręcić o tyle samo. Polecam opaski plastikowe (te taki co trykają) lub kredę.
Prawy drążek trzeba wykręcić np. o pół obrotu, a lewy wkręcić.
Patrząć od strony koła (strona prawa), trzeba podkręcić końcówką w prawo, czyli drążkiem w lewo. Strona kierowcy odwrotnie.
Na początek po pół obrotu. Jeśli dalej kierownica nie będzie stała prosto, to jeszcze pół obrotu. Skok gwintu ok 1mm, więc pół obrotu to ledwie 0,5mm. ;)

Jeśli jużbędziesz sięgrzebać przy końcówkach, to jeśli narzekasz na zbyt martwąprzekładnię w pozycji zero (czyli musisz dużo kręcić, żeby poprawić), to możesz ciut rozbieżnić przód, czyli wkręcić oba drążki po tyle samo, np. 1/4 czy 1/2 obrotu.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 25 Październik 2011, 03:10   

Camel-, właśnie zapoznałem się z tym co napisałeś. W wolnej chwili się za to zabiore, zanim wydam pieniądze u "fachowcow".
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,271 sekundy. Zapytań do SQL: 12