Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
kierownica - dziala za lekko
Autor Wiadomość
mbmastermx 
SLK 200K


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 18:27   

Ale zaraz czy wy mówicie o śrubie kasującej luz? Czy jest jeszcze inna regulacja o której nie wiem bo nie mam "Sam naprawiam W202" i nie widzę ryciny o której mówicie.
_________________
Mój VIN: WDB1704451F031819
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 19:53   

No ja już sam nie wiem, bo śruba kasująca luz jest na przekładni, i widać ją od góry, patrząc od strony silnika, a podobno (wg tego co tutaj piszemy, co mi Camel wysłał i co wyczytałem w Sam naprawiam) jest jeszcze możliwość regulacji czegoś (momentu tarcia ? ) od spodu....
Przeszło mi przez myśl, że może coś nie tak z tylnym zawieszeniem, ale dzisiaj cofam do garażu, przednie kola wskoczyły na próg - od razu reakcja skrętu na kierownicy (lewo-prawo).
No to do przodu, jeszcze raz delikatnie przez próg - to samo, więc problem jest gdzieś z przednim zawieszeniem.... : :(
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 20:33   

Z ta kierownica to mam dokladnie tak samo :) luz od gory hmm... Musze jeszcze raz obejrzec rysunek :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 20:50   

Camel- napisał/a:
Z ta kierownica to mam dokladnie tak samo :)

Mówisz o tym przejeździe przez próg i skrętach na kole kierownicy?
Nie miałem tak kiedyś....
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Grudzień 2012, 10:08   

Jak przejadę jednym kołem przez np. próg zwalaniajcym to normalne, że szarpnie kierownicą. Sprawdzam rysunki :mrgreen:

No rzeczywiście, regulacja od góry, ale polega na tej samej zasadzie, tylko nie mogłem sobie wyobrazić. :mrgreen:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 13:22   

A nie czasami amortyzator skrętu jest zepsuty?
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 19:31   

Czasami nie. Zmusiłem się w sobotę i sprawdziłem. Trzyma mocno, mam porównanie bo starego nie wyrzucałem. Nowy ma około 5tyś przebiegu.
Skoro luzu na kierownicy nie mam, koła ruszają się od razu, to nie wiem czy dobrym pomysłem jest regulacja tej śruby- no bo co mogę wyregulować ? Luz którego nie mam? .....
Mam za to bardzo czuły układ kierowniczy, czuje jakby koła były w powietrzu, z taką łatwością kręci kierownicą. Jadąc ma się takie wrażenie jakby te tryby były za luźne, przez to lekkie prowadzenie.
Na kierownicy czuje każdą nierówność przez którą przejeżdżam (lewo-prawo skręca). Zauważyłem, że jak pokonuje nierówności na skręconych kołach to na kierownicy nic się nie dzieję.... Prawidłowy objaw, mówi Wam to coś ?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 21:59   

A może jakiś regulator ciśnienia we wspomaganiu Ci padł co?
Śrubą regulujesz luz między zębny, ale przy odpowiednim luzie, zaciśnianie zwiększa tarcie ślizgowe, międzyzębne. Czyli w łopatologicznym skrócie: musisz zużyć więcej energii do pokonania oporów ruchu. Czyli w bilansie energetycznym: więcej częsci zużytej energii przypada tylko do pokonania tarcia i zamienienia tej pracy w ciepło, co za tym idzie niższa energia (praca) zmuszą układ do zmiany położenia elementów...
Jednym słowem: zwiększając moment tarcia (czyli zmniejszając luz między zębny) powodujesz, że kierownica chodzi ciężej.
Ale może coś się ze wspomą stało co? :P
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 22:17   

Jak sprawdzę wspomaganie? :)
Wydaje mi się, że mam za dużo płynu do wspomy, nie dolewałem go, sprawdziłem dawno temu, było ok, patrzyłem kilka tygodni temu, widzę, że go przybyło...albo mi się tylko zdaje.
Nie wiem co mam zrobić już. Szkoda Camel, że mieszkasz tak daleko, przejechałbyś się, to byś zobaczył co jest nie halo...
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,171 sekundy. Zapytań do SQL: 9