Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:06
tuleja pływająca i sposób jej wymiany
Autor Wiadomość
Krzychs2 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 1554
Skąd: Krosno
Wysłany: 25 Lipiec 2009, 19:27   

papuga911 napisał/a:
Nie wiem wyrzuciłem paragon, ale chyba nic specjalnego to nie było po prostu były w sklepie, ważne żeby posmarować najlepiej smarem grafitowym do przegubów w środku i posmarowałem na zewnątrz trochę olejem żeby łatwiej było wcisnąć w gniazdo. mam już równo 30000km i żadnego skrzypienia nie słychać.

Ja w nast tyg będę je wymieniał ;) Dzięki za radę :)
_________________
W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Lipiec 2009, 19:29   

Smarowanie, żeby lepiej było wcisnąć to nie jest najlepszy pomysł, jak ostatnio ktoś mi tak tuleje wymieniał w W201 to po roku juz ich nei było.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 26 Lipiec 2009, 10:57   

Przy wciskaniu tulei pomaga zwykłe mydło.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
papuga911 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 66
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 27 Lipiec 2009, 21:26   

Nex@pl napisał/a:
Smarowanie, żeby lepiej było wcisnąć to nie jest najlepszy pomysł, jak ostatnio ktoś mi tak tuleje wymieniał w W201 to po roku juz ich nei było.


A co znikły :D Przejechałem 30000km i bez problemu, olej zostaje wyciśnięty przy wciskaniu tuleji.
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 11:20   

papuga911 napisał/a:


A co znikły :D Przejechałem 30000km i bez problemu, olej zostaje wyciśnięty przy wciskaniu tuleji.

Nie wiem co to byl za olej, ale rozpadaly sie w rękach
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 12:38   

Nex@pl napisał/a:
papuga911 napisał/a:


A co znikły :D Przejechałem 30000km i bez problemu, olej zostaje wyciśnięty przy wciskaniu tuleji.

Nie wiem co to byl za olej, ale rozpadaly sie w rękach


W większości przypadków guma w tulejach nie jest odporna na działanie smarów, więc stosowanie ich do "polepszenia" montażu jest bez sensu.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 15:12   

dla porządku przypomnę, iż węglowodory działają destrukcyjnie na gumę, po pewnym czasie rozłazi się jak stara szmata.
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 20:38   

topol, węglowodory? :shock: To dlaczego na "tire renovator", którego używam do kół, w składzie jest napisane ok 30% węglowodorów? :shock:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 20:43   

dlatego pomysł z mydłem bardzo mi się podoba :) Będę musiał spróbować w omedze.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
papuga911 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 66
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 20:44   

Daniel napisał/a:
Nex@pl napisał/a:
papuga911 napisał/a:


A co znikły :D Przejechałem 30000km i bez problemu, olej zostaje wyciśnięty przy wciskaniu tuleji.

Nie wiem co to byl za olej, ale rozpadaly sie w rękach


W większości przypadków guma w tulejach nie jest odporna na działanie smarów, więc stosowanie ich do "polepszenia" montażu jest bez sensu.


Kolego nie wiem o czym mówisz może rozmawiamy o dwóch innych sprawach.
1.Tuleje pływającą smarujemy na zewnątrz żeby łatwiej ją wcisnąć. Nie smarujemy olejem gumy bo po co.
2.W środku fabrycznie jest smar bo taka jest konstrukcja i działanie tuleji pływającej ale czasami jest go za mało i trzeba trochę posmarować samemu.
Ostatnio zmieniony przez papuga911 28 Lipiec 2009, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 20:48   

Mówiłem o tulejach na wahaczach :) Tulei wahliwych jeszcze nie wymieniałem.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
papuga911 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 66
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 21:16   

Nex@pl napisał/a:
Mówiłem o tulejach na wahaczach :) Tulei wahliwych jeszcze nie wymieniałem.


Tak ale tylnych czy przednich .Bo w tylnym wachaczu żadko padają są mocne, a z przodu są trzy tuleje dwie w przedniej części i jedna w tylnej /aluminiowo gumowa/ bardzo ostrożnie ją wciskamy potrzebne jako takie doświadczenie bo sie łatwo gnie zewnetrzna aluminiowa tuleja.
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 22:59   

O, bardzo fajnie, że kolega zrobił mini poradnik :) Ja tylko kupiłem komplet tulei i wymieniał mi zaufany mechanik. Mnie niestety zabrakło czasu.

[ Dodano: 28 Lipiec 2009, 23:00 ]
Mowa o przednich wahaczach :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 23:34   

Krzychs2 napisał/a:

Nie sądzę by były to klocki hamulcowe czy wogóle układ hamulcowy co by tam nie było. Skrzypienie pojawia się przy ruszniu czyli na zawiesznie działa siła wyginająca tylny wózek do tyłu i hamowaniu czyli to samo oraz na poprzecznych nierównościach gdy zawieszenie pracuje góra-dół. Ostatnio nawet zauważyłem że podczas gwałtownego dodania i ujęcia gazu czyli gwałtownie zmieniają się naprężenia w zawieszeniu dzieje się to samo.
Ja myślałem o gumie na sprężynie bo tego na szarpakach nie sprawdzają.

Mam to samo, co ciekawe pojawiło się po wymianie większości tulei gumowo-metalowych i gumowych zawieszenia. Klocki i tarcze mam nowe, wymieniane kilka tysięcy km temu podczas remontu zawieszenia. Wkurzające to jest i nieco wstydliwe ;) Takie skrzypienie, wręcz trzaski podczas hamowania, czasem ruszania, ostrego skręcania, pokonywania śpiących policjantów... Na 100% pochodzi to od zawieszenia a nie klocków.
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
Krzychs2 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 1554
Skąd: Krosno
Wysłany: 11 Sierpień 2009, 19:42   

BolzZ napisał/a:
Mam to samo, co ciekawe pojawiło się po wymianie większości tulei gumowo-metalowych i gumowych zawieszenia. Klocki i tarcze mam nowe, wymieniane kilka tysięcy km temu podczas remontu zawieszenia. Wkurzające to jest i nieco wstydliwe Takie skrzypienie, wręcz trzaski podczas hamowania, czasem ruszania, ostrego skręcania, pokonywania śpiących policjantów... Na 100% pochodzi to od zawieszenia a nie klocków.

Ja wymieniłem tuleje wahliwe tylnych wachaczy i nic nie pomogło ale zlokalizowałem szkrzypienie :twisted:
Doszedłem do tego sam w bardzo prosty sposób (mechanikom się nie udało).
Otóż skrzypi stabilizator tylnego zawieszenia a dokładniej jego gumowe mocowanie do karoserii auta. Taki prosty powód że aż smieszny :P
_________________
W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,146 sekundy. Zapytań do SQL: 10