|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Czyszczenie czujnika temperatury w panelu ogrzewania. |
Autor |
Wiadomość |
Smush
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 00:04 Czyszczenie czujnika temperatury w panelu ogrzewania.
|
|
|
Witam.
Jestem pewien, że wielu posiadaczy w202 i nie tylko jest świadoma faktu, iż do sterowania mocą/temperaturą nawiewu jest potrzebny czujnik z wentylatorem który jest umieszczony w panelu oświetlenia. Sam się tego dowiedziałem niedawno, przypadkiem i metodą prób i błędów wykonałem czyszczenie tego małego ustrojstwa, z pozytywnym skutkiem.
Objaw miałem taki, że nie dość, że temperatura zmieniała się z dużym opóźnieniem to do tego były dwa poziomy, zimno albo max ciepło i czasami letnio. Do tego ten mały wentylatorek strasznie hałasował, początkowo myślałem że to pompka podciśnienia tak hałasuje.
Niestety samo przedmuchanie kurzu nie wystarczy zrobiłem tak ale nic nie pomogło, trzeba rozebrać czujnik z wentylatorem do samej płytki drukowanej.
Nie będę robił dokładnych opisów ze zdjęciami bo czynność jest na tyle prosta choć delikatna i dokładna, że nie widzę takiej potrzeby, a podane tu informacje myślę będą przydatne.
Zaczynamy od rozebrania panelu, należy go przyciągnąć w kierunku tyłu samochodu tak by jego przednia część wyszła z pod lusterka jak już tak sie stanie należy wtedy go lekko podważyć w dół i jak sie popatrzy od strony szyby na tej krawędzi od lusterka blizej brzegów są takie małe wcięcia widoczne, należy tam wsunąć śrubokręt płaski, i wcisnąć blaszkę, robimy tak z dwóch stron i panel bez użycia siły sam nam wyjdzie odpinamy dwie wtyczki i wyjmujemy cały panel.
Wentylatorek z czujnikiem to takie małe czarne pudełeczko do którego wchodzi 4 pinowa wtyczka, należy go wyjąć z dziury w panelu, jest on umocowany na dwóch zatrzaskach. Najłatwiej to zrobić w ten sposób, ze odchylamy go w kierunku tylnej części panelu(tu już należy używać trochę więcej siły)przy jednoczesnym mocnym sciskaniu czujnika, wówczas w miejscu w którym odskoczy(czyli z przedniej czesci panelu) wkładamy płaski śrubokręt i odchylamy w przeciwną stronę, wtedy cały czujnik nam wyjdzie.
Jak już go mamy zdejmujemy górną cześć czujnika, te czarne pudełeczko, tu już nie powinno być problemów.
Wiem, że są dwa typy czujników jedne z okrągłą obudową drugie z kwadratową, ja miałem ten z kwadratową, w nim wentylatorek był przymocowany do płytki na stałe na 4 sprężynach.
Należy zdemontować płytkę drukowaną z czarnej obudowy, trzyma się ona na 6 zatrzaskach. Trzeba to delikatnie i sprytnie zrobić. Ja wykonałem tę czynność tak, że wziąłem spinacz do papieru, i uciąłem go tak ze powstały dwa krótkie na 1 cm kawałki, będzie nam jeszcze potrzebny mały cienki płaski śrubokręt. Wiem, ze jak się to czyta to ciężko skumać o co mi chodzi, ale wierzcie mi, że jak będziecie robić wszystko po kolei i będziecie patrzeć na element który opisuje to będziecie wiedzieli o co mi chodzi .
Wiec zaczynamy podważać zatrzask od strony bocznej tam gdzie są piny w płytce, podważamy płytke wkładając śrubokręt od góry, wówczas jak płytka się wychyli, wyjdzie z zatrzasku, między zatrzaskiem a tą niską boczną ścianką jest szpara, w nią wkładamy ten kawałek spinacza tak by weszła pod płytkę aby ona z powrotem nie wpadła pod zatrzask, wykonujemy tą samą czynność na zatrzasku na samym końcu obudowy dalej od strony pinów i dalej pokolei. Po 3 zatrzasku płytka już sama wyjdzie bez podkładania spinaczów poprzez samo podważanie zatrzasków. PRZY WYJMOWANIU PŁYTKI NALEŻY UWAŻAĆ GDYŻ W TEJ MAŁEJ TULEI ZNAJDUJĄ SIĘ CIENKIE DRUCIKI.
Jak już mam wyjętą płytkę, przedmuchujemy dokładnie wentylatorek, można go oczyścic z przyklejonego kurzu pędzelkiem, przedmuchując ustami lub jak kto woli kompresorem, następnie jeżeli komuś hałasuje ten wentylatorek można to nasmarować, użyłem do tego uniwersalnego oleju silikonowego W5, można również użyć WD-40, wiem, że teraz powiecie, że jak to jest tłuste to się znów syf do tego przyklei, ale robiłem to z taką taktyką, iż wolę żeby mi to nie hałasowało, a jak się zabrudzi to to znów wyczyszczę i nasmaruje, nie jest to jakaś czasochłonna czynność. Jak już nasmarowaliśmy( ja dodatkowo położyłem na parę chwil wentylatorek do góry nogami tak by olej wszedł głębiej) to oczyszczamu całość z zewnątrz z oleju.
Teraz najważniejsza część postu. Czujnik to jest po prostu zwykła termopara jak działa to powie nam wujek google, delikatnie należy oczyścić te cienkie druciki ja je miałem tłuste, wiec je odtłuściłem, przy użyciu acetonu, reszte starłem używając płynu do mycia szyb, dokładnie starłem wszystkie widoczne ślady brudu, chodzi tu o to, żeby druciki miały jak najlepszą przewodność cieplną a syf i tłuszcz izoluje cieplnie dlatego czujnik miał gorsza bezwładność cieplną i reagował z opóźnieniem i nie dokładnie, należy to delikatnie i dokładnie zrobić.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności przy okazji można wyczyścić wszystkie plastiki z obudowy czujnika i te kratkę w panelu świateł bo tam też się syf zbiera.
Mam nadzieję, ze post się przyda,
Ja wykonałem powyższe czynności i poskutkowało tak, że regulacja jest płynna i szybko reaguje, tak się ucieszyłem z tego faktu, ze postanowiłem z radości napisać tego posta |
_________________ C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 07:39
|
|
|
Smush napisał/a: | Zaczynamy od rozebrania panelu, należy go przyciągnąć w kierunku tyłu samochodu tak by jego przednia część wyszła z pod lusterka jak już tak sie stanie należy wtedy go lekko podważyć w dół i jak sie popatrzy od strony szyby na tej krawędzi od lusterka blizej brzegów są takie małe wcięcia widoczne, należy tam wsunąć śrubokręt płaski, i wcisnąć blaszkę, robimy tak z dwóch stron i panel bez użycia siły sam nam wyjdzie odpinamy dwie wtyczki i wyjmujemy cały panel. |
Masz taki panel jak na tym filmiku: http://www.youtube.com/us...u/6/Ecff3kBX02M
Bo na tym filmie Pan go wykręca a Ty go wyciągasz po prostu... Mógłbyś mi bardziej przybliżyć ten temat? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Smush
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 11:43
|
|
|
Nie, mam inny, na filmiku jest wersja z szyberdachem, ja mam bez widocznie te z szyberdachem są na wkręty, nie wiedziałem, dobrze, że zauważyłeś |
_________________ C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 16 Grudzień 2010, 14:18
|
|
|
Odchyliłem plastik od lampki i faktycznie u mnie sa śruby. Muszę u siebie również zrobić takie czyszczenie ponieważ wiatraczek głośno chodzi a ogrzewanie dziwnie działa jak u Ciebie. Jak to zrobię opisze sposób demontażu dla wersji z szyberdachem
[ Dodano: 16 Grudzień 2010, 16:46 ]
Byłem w aucie i próbowałem rozebrać tą konsole. Wedłóg filmiku wychodzi na to że w autach z szyberdachem są dwa sposoby mocowania tej konsoli: na śruby i wciskane. Ja ma wciskaną, bo po rozebraniu szkiełka nie ma żadnych śrub. Na filmie pan najpierw wyciąga lusterko a w zasadzie wyszarpuje. Mam pytanie czy lusterko z odbiornikiem podczerwieni też się wyszarpuje? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Grudzień 2010, 21:28
|
|
|
Są dwie wersje! Jedna, gdzie jest przykręcony, to po prostu odkręcamy i lampka wyskakuje, i drugie, nie przykręcone, które trzyma się na zaczepach + dodatkowo jest pod lusterkiem, które trzeba uprzednio ściągnąć, a nie jak pisał kolega, na siłę pchać lampkę do tyłu, żeby wyskoczyła spod niego. Temat przerabiałem przy szyberdachu |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Smush
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 17 Grudzień 2010, 22:42
|
|
|
Pisałem, że wszystko bez użycia siły, możliwe, że akurat u mnie tak lekko poszło. |
_________________ C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18 Grudzień 2010, 15:51
|
|
|
Ja też biorę się za czyszczenie tego czujnika, zobaczymy czy ogrzewanko lepiej będzie działało. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 22:55
|
|
|
jacon, daj znać czy znalazłeś u siebie ten czujnik, bo u mnie go nie było |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 20 Grudzień 2010, 18:04
|
|
|
U mnie po dzisiejszym czyszczeniu wiatraczka temperatura w srodku jest bardziej stabilna. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 25 Grudzień 2010, 12:33
|
|
|
Kowal napisał/a: | jacon, daj znać czy znalazłeś u siebie ten czujnik, bo u mnie go nie było |
U mnie też nie ma go w panelu z oświerleniem wnętrza.
Może u nas ( z 1994) są w panelu między pokrętłami temperatury?
Mógłby to ktoś potwierdzić?
Jest odpowiedź:
roman1988 napisał/a:
Gdzie znajduje się czujnik temp? Może on poszedł i wysyła błędne sygnały.
Jesli masz klimatyzację, to w obudowie lampki. Jesli nie masz to w tym roczniku będzie chyba pod kratką między gałkami sterowania siłą i kierunkiem nawiewu. - chodzi o rocznik 1994 bez klimy
czujnik.jpg
|
|
Plik ściągnięto 648 raz(y) 84,71 KB |
czujnik temperatury.jpg
|
|
Plik ściągnięto 618 raz(y) 54,15 KB |
czujnik temperatury.jpg
|
|
Plik ściągnięto 523 raz(y) 54,15 KB |
|
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Grudzień 2010, 11:37
|
|
|
Stawiam na to, że w pewnym okresie stwierdzili, że czujnik przy lampce jest lepszym miejscem. Chcieli poprawić po 124 i się nie udało Poza tym ma to związek z obiegiem zamkniętym (?). U mnie na przykład czujnik jest w lampce, a klimy nie mam (w sensie fabrycznej). |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 28 Grudzień 2010, 16:25
|
|
|
no i masz 1995 sport |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Grudzień 2010, 10:55
|
|
|
Marcin Pop., to tez jest z 1995 albo chociaż ze zmianami z 1995 - chyba, że gośc zmienił sobie pokrętła na nowsze.
Dlatego może ma to związek z obiegiem zamkniętym |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 22:57
|
|
|
rozebralem dzis ten czujnik. wedlug mnie jest to zwykly termistor powszechnie stosowany. to nie zadna termopara. te preciki to zwykle nozki termistora. takze czyszczenie nic absolutnie nie daje,a napewno nie nozek. mozna przeczyscic otworek,i smigielko wentylatorka jak ktos chce. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 01:16
|
|
|
polofix napisał/a: | rozebralem dzis ten czujnik. wedlug mnie jest to zwykly termistor powszechnie stosowany. to nie zadna termopara. te preciki to zwykle nozki termistora. | Bo tak właśnie jest... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,234 sekundy. Zapytań do SQL: 12
| |
|