Stuki w zawieszeniu po zmianie sprężyn i tulei |
Autor |
Wiadomość |
Sakul
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 335 Skąd: DolnySląsk
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 12:57
|
|
|
ta abdul mechaniki tzn w wiekszosci partacze rozne rzeczy wymyslaja ze skroic klienta jest to żalosne ale prawdziwe |
|
|
|
|
portiporta
Dołączył: 11 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 13:05
|
|
|
sprężyny są marki POWERSPRINX a ich numer to 88.319.549. http://powersprinx.de/dow...prinx_E_Web.pdf tutaj jest katalog w którym można wyszukać te sprężynki. obczaiłem dzisiaj sobie pod autkiem i z wstępnych ustaleń sprężyna siedzi dobrze w gnieździe |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 13:18
|
|
|
portiporta, to patrząc po numerze masz założone sprężyny od wersji po lifcie do przed lifta... : )
Jeżeli nie zmieniałeś gum pod sprężynami to właśnie może być przyczyna stuków - niech przypomni ktoś lepiej obeznany, bo gdzieś widziałem wpis, czy wystarczy zamienić gumy? |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 13:42
|
|
|
Jeśli tak jest to w pokładce przystosowanej do sprężyn zakończonych "płasko" siedzi sprężyna "okrągła". Lipa lepiej to sprawdź w pierwszej kolejności. I tak, wystarczy zmienić podkładki na poliftowe |
_________________
|
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 14:22
|
|
|
Właśnie - dzięki ralf za potwierdzenie |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
portiporta
Dołączył: 11 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 17:16
|
|
|
Problem w tym ze wogole nie mam tych podkladek pod sprezynami.. Pod starymi sprezynkami tez ich nie mialem. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
portiporta
Dołączył: 11 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 17:58
|
|
|
No tak tez myslalem. U gory sa obie podkladki, czyli po wymianie obu na poliftowe nie bedzie juz stukac? |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 18:20
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Na dolnym wachaczu nie ma gumy pod sprężyna. Jest tylko do góry- w uchu. |
Myślę, ze to tylko literówka u kol. Abdul, przecież to jest zbyt oczywiste |
_________________
|
|
|
|
|
portiporta
Dołączył: 11 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 18:36
|
|
|
portiporta napisał/a: | czyli po wymianie obu na poliftowe nie bedzie juz stukac? |
A tego to nie wiemy... Oby to, ale trzeba dokładnie cały przedni zawias sprawdzić, bo jest kilka punktów, które moga wydawać upierdliwe dzwieki. Np: sworznie na górnym i dolnym wachaczu, koncówki drążka kierowniczego, wspornik drązka kierowniczego. Gumy na wachaczach musiałyby być porządnie wywalone, żeby mocno waliły
[ Dodano: 25 Sierpień 2014, 18:38 ]
Aha ja długo walczyłem ze stukaniem u siebie. Najpierw wywalona była guma na dolnym uchu amortyzatora a pózniej górna guma zaczęła stukać. Dodam równiez że żaden diagnosta nie znalazł przyczyny, sam szukałem i patrzyłem na rózne sposoby |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 20:12
|
|
|
Ja też byłem trochę zdziwiony, jak pojechałem na przegląd do salonu Mercedesa z prośbą przejrzenia zawieszenia. O dziwo po 15 minutach szarpania gość powiedział, że mam totalnie wywalone oba sworznie wahacza... Co ciekawe, wcześniej byłem na jednej stacji diagnostycznej i powiedzieli, że zawieszka jak dzwon, a 2 tygodnie przed wizytą na stacji Mercedesa byłem na przeglądzie i również powiedzieli, że wszystko idealnie. Jeśli chodzi o cenę, to zapłaciłem w Mercedesie 35 zł brutto za usługę No i dostałem na papierze wykresy tłumienia amortyzatorów i zestawienie uszkodzonych elementów |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
portiporta
Dołączył: 11 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 21:54
|
|
|
no to panowie u mnie sprawa wygląda tak: wymienione miałem obie tuleje na kazdym z wahaczy i te nieszczęsne sprężyny tak jak napisałem wcześniej.a co do końcówek drążka to też były wymieniane jakieś 1,5 roku temu bo przęglądu nie chcieli podbić sworznie wg. mechanika są w dobrym stanie i nie trzeba ich wymieniać. dzisiaj jak wracałem z miasta to ostro zaczęło tłuc i umówiłem sie już na ściągnięcie tych sprężyn i montaż nowych podkładek. także licze na poprawe sytuacji bo jest gorzej niż na starych sprężynach i wyjechanych tulejach.. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 22:26
|
|
|
portiporta, tuleje gumowe nie mają nic do rzeczy. Aczkolwiek jak mechanik zle założył to może je wyrwac całkiem. Mówie o sytuacji w której śruby na wachaczu były dokręcone przed opuszczeniem auta. Ale wejście na kanał i wszystko jasne |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
portiporta
Dołączył: 11 Lip 2013 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 22:57
|
|
|
no nie wiem.. pojade do niego z nowymi gumami i oby wszystko już było w porządku |
|
|
|
|
|