Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki w zawieszeniu po zmianie sprężyn i tulei
Autor Wiadomość
Sakul 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 335
Skąd: DolnySląsk
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 12:57   

ta abdul :P mechaniki tzn w wiekszosci partacze rozne rzeczy wymyslaja ze skroic klienta jest to żalosne ale prawdziwe
 
 
portiporta 

Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 21
Skąd: Gorlice
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 13:05   

sprężyny są marki POWERSPRINX a ich numer to 88.319.549. http://powersprinx.de/dow...prinx_E_Web.pdf tutaj jest katalog w którym można wyszukać te sprężynki. obczaiłem dzisiaj sobie pod autkiem i z wstępnych ustaleń sprężyna siedzi dobrze w gnieździe :)
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 13:18   

portiporta, to patrząc po numerze masz założone sprężyny od wersji po lifcie do przed lifta... : )
Jeżeli nie zmieniałeś gum pod sprężynami to właśnie może być przyczyna stuków - niech przypomni ktoś lepiej obeznany, bo gdzieś widziałem wpis, czy wystarczy zamienić gumy?
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 13:42   

Jeśli tak jest to w pokładce przystosowanej do sprężyn zakończonych "płasko" siedzi sprężyna "okrągła". Lipa lepiej to sprawdź w pierwszej kolejności. I tak, wystarczy zmienić podkładki na poliftowe :wink:
_________________
»składak
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 14:22   

Właśnie - dzięki ralf za potwierdzenie :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
portiporta 

Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 21
Skąd: Gorlice
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 17:16   

Problem w tym ze wogole nie mam tych podkladek pod sprezynami.. Pod starymi sprezynkami tez ich nie mialem.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 17:33   

Zaraz zaraz. Na dolnym wachaczu nie ma gumy pod sprężyna. Jest tylko do góry- w uchu. Mam nadzieje, że mechanik ich nie powyciągał :shock: :shock: :shock:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
portiporta 

Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 21
Skąd: Gorlice
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 17:58   

No tak tez myslalem. U gory sa obie podkladki, czyli po wymianie obu na poliftowe nie bedzie juz stukac? :D
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 18:20   

perzu126 napisał/a:
Na dolnym wachaczu nie ma gumy pod sprężyna. Jest tylko do góry- w uchu.

Myślę, ze to tylko literówka u kol. Abdul, przecież to jest zbyt oczywiste :wink:
_________________
»składak
 
 
portiporta 

Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 21
Skąd: Gorlice
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 18:32   

wracając do tematu to takie mają być te podkładki: http://allegro.pl/podklad...4479671281.html ?
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 18:36   

portiporta napisał/a:
czyli po wymianie obu na poliftowe nie bedzie juz stukac? :D

A tego to nie wiemy... Oby to, ale trzeba dokładnie cały przedni zawias sprawdzić, bo jest kilka punktów, które moga wydawać upierdliwe dzwieki. Np: sworznie na górnym i dolnym wachaczu, koncówki drążka kierowniczego, wspornik drązka kierowniczego. Gumy na wachaczach musiałyby być porządnie wywalone, żeby mocno waliły

[ Dodano: 25 Sierpień 2014, 18:38 ]
Aha ja długo walczyłem ze stukaniem u siebie. Najpierw wywalona była guma na dolnym uchu amortyzatora a pózniej górna guma zaczęła stukać. Dodam równiez że żaden diagnosta nie znalazł przyczyny, sam szukałem i patrzyłem na rózne sposoby
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 20:12   

Ja też byłem trochę zdziwiony, jak pojechałem na przegląd do salonu Mercedesa z prośbą przejrzenia zawieszenia. O dziwo po 15 minutach szarpania gość powiedział, że mam totalnie wywalone oba sworznie wahacza... Co ciekawe, wcześniej byłem na jednej stacji diagnostycznej i powiedzieli, że zawieszka jak dzwon, a 2 tygodnie przed wizytą na stacji Mercedesa byłem na przeglądzie i również powiedzieli, że wszystko idealnie. Jeśli chodzi o cenę, to zapłaciłem w Mercedesie 35 zł brutto za usługę :mrgreen: No i dostałem na papierze wykresy tłumienia amortyzatorów i zestawienie uszkodzonych elementów :)
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
portiporta 

Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 21
Skąd: Gorlice
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 21:54   

no to panowie u mnie sprawa wygląda tak: wymienione miałem obie tuleje na kazdym z wahaczy i te nieszczęsne sprężyny tak jak napisałem wcześniej.a co do końcówek drążka to też były wymieniane jakieś 1,5 roku temu bo przęglądu nie chcieli podbić :D sworznie wg. mechanika są w dobrym stanie i nie trzeba ich wymieniać. dzisiaj jak wracałem z miasta to ostro zaczęło tłuc i umówiłem sie już na ściągnięcie tych sprężyn i montaż nowych podkładek. także licze na poprawe sytuacji bo jest gorzej niż na starych sprężynach i wyjechanych tulejach..
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 22:26   

portiporta, tuleje gumowe nie mają nic do rzeczy. Aczkolwiek jak mechanik zle założył to może je wyrwac całkiem. Mówie o sytuacji w której śruby na wachaczu były dokręcone przed opuszczeniem auta. Ale wejście na kanał i wszystko jasne
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
portiporta 

Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 21
Skąd: Gorlice
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 22:57   

no nie wiem.. pojade do niego z nowymi gumami i oby wszystko już było w porządku :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,128 sekundy. Zapytań do SQL: 10