Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja układu hamulcowego i zawieszenia
Autor Wiadomość
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Maj 2015, 20:22   

Szczęki idą i tak do wymiany, bardziej mi chodziło o mechanizm, znajdę zestaw naprawczy takowego? Znalazłem cos takiego Sprężyny do szczęk ale jeszcze mechanizm napinający

[ Dodano: 5 Maj 2015, 21:46 ]
Kupie reparaturke calego mechanizmu zaciskow?
_________________
WDB2020781F807563
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 10 Maj 2015, 20:37   

Do zacisków hamulcowych istnieją reperaturki - zestaw uszczelek. Do szczęk hamulca postojowego (które masz pewnie na myśli pod słowem "zacisk") również możesz kupić reperaturkę składającą się ze wszystkich sprężynek trzymających szczęki.
Szczęki tak jak perzu126 stwierdził nie są dużym wydatkiem.
Przy okazji przeczyść i przesmaruj rozpieracz szczęk oraz regulator.

[ Dodano: 10 Maj 2015, 20:42 ]
Możesz również kupić zamiast czyścić - http://mercedes.sklep.pl/...06-osobowe.html
Jednak wystarczyłoby abyś wrzucił go do odrdzewiacza a za kilka godzin będzie jak nowy. Odrdzewiacz np. w Castoramie kosztuje około 10zł/L jeśli mnie pamięć nie myli.
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Maj 2015, 10:20   

Super dzięki za takie zainteresowanie tematem, narazie powoli pozbywam się rudej z drzwi:) Nastepnie będę skladal hamulce i calą reszte.
_________________
WDB2020781F807563
 
 
KK78

Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 6
Skąd: OP
Wysłany: 16 Maj 2015, 14:14   

Witam podepnę się pod temat. Tez jestem na etapie wymiany układu hamulcowego, jako ze ciężko znaleźć dobre używane zaciski na tyl do mojego modelu zastanawiam się czy podejdą z 2,2 CDI sedan. Moje maja oznaczenie 36/278 natomiast o ile się orientuje te z sedana 2,2 maja 36/275. Jeśli się myle to mnie poprawcie. Ogolnie chodzi o to czy wielkościowo podejdą z sedana 2,2 CDI 99' do mojego model T 1,8 po pelnym lifcie.
_________________
S202 C180 WDB2020781F807787
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 16 Maj 2015, 23:36   

KK78, Wszystkie podejdą jak dopasujesz tarczę :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
KK78

Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 6
Skąd: OP
Wysłany: 17 Maj 2015, 00:06   

perzu126 czyli mam rozumieć ze jeśli wzialbym tez tarcze (które i tak musze wymienić) z tego dawcy to spokojnie zaloze komplet zaciski i tarcze bez komplikacji?(otwory w tarczach i zaciskach będą pasowaly?)


Ok wiec dziś odpowiedziałem sobie sam na pytanie czy zaciski i tarcze podejdą. Już wiem ze nie podejdą, zakupiłem zaciski i tarcze z 2.2 cdi sedan i niestety do kombi 1.8 nie podejdą. trzeba by jeszcze zmienić tarcze kotwiczna gdyż mniejszy zacisk jest osadzony bliżej piasty i haczy o tarcze kotwiczna, dodatkowo podejrzewam ze zwrotnica lub piasta jest inna bo tarcza nie siedzi wyposrodkowana w zacisku lecz przesunieta jest na zewnątrz na tyle ze delikatnie ociera o zacisk. tak wiec gdyby ktoś chciał się rzucac na taka przekladke odradzam. Taniej zakupić nowy zacisk niż pozostale te podzespoly uzywane
_________________
S202 C180 WDB2020781F807787
 
 
Krzychs2 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 1554
Skąd: Krosno
Wysłany: 24 Maj 2015, 20:17   

KK78, Ja wymieniłem jedynie tarcze i zaciski na tyle od c200 kompresor, a na przodzie od c230 kompresor i wszystko podeszło bez probemów. Części używane w dobrym stanie. Też mam c180 po lifcie. Wg mnie mod jak najbardziej wskazany porównując moc hamowania do starego zestawu.
_________________
W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
 
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Czerwiec 2015, 20:28   

Witam, piszę po dłuższym czasie:) Udało mi się złożyć hamulce w moim mercedesie:) . Wszystko poszło gładko aż do momentu odpowietrzania hamulców. Według rad znalezionych na forum nalałem płynu aż po korek i zaczałem odpowietrzanie. Niestety po parokrotnym pompowaniu pedału hamulca robi się on twardy lecz po puszczeniu robi się miekki. Odpowietrzałem cały układ 5 razy...zeszło ponad litr płynu z butlki i nic:( Dalej to samo pedał miekki nie wiem co sie dzieje i czemu nie mogę odpowietrzyć. Chyba że to wina czegoś innego?
_________________
WDB2020781F807563
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 20 Czerwiec 2015, 21:02   

Skipper, a zaciski na tył dobrze zamontowane :?:

Pytam, bo ja też u siebie robiłem hamulce z tyłu, czyszczenie, malowanie, gumki... I wszystko ładnie pięknie spokladane na stole, następnie do auta i gotowe. Odpowietrzam niby powietrze zeszło, ale jakoś pedały nie był taki jak wcześniej. Pojeździłem trochę odpowietrzylem ponownie i dalej tak samo.

Okazało się, że pomyliłem się i złe je stronami zamontowane, lewy zacisk na prawą stronę i odwrotnie prawy na lewy. I nie było możliwości odpowietrzenia w 100% układu. Po zmianie zacisków stronami wszystko wróciło do normy.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Czerwiec 2015, 21:13   

Hmm nie sadze zebym pomylil ale nie mowie nie. Teraz odpowietrzniki mam na dole zaciskow. Ja wogole nie jezdze autem bo nie ma hamulca. Rozpedzam sie ale zeby sie zatrzymac musze pare razy podpompowac pedalem hamulca.
_________________
WDB2020781F807563
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 20 Czerwiec 2015, 21:26   

Odpowietrzniki powinny znajdować się na górze.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Czerwiec 2015, 22:00   

No to pomylilem:) to ma az tak duze znaczenie?
_________________
WDB2020781F807563
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 20 Czerwiec 2015, 22:09   

No jasne, że jest znaczenie bo całe powietrze nie zchodzi z cylijderka . Niby odpowietrzasz dobrze, ale nie do końca...

Też tak myślałem, że nie będzie istotnej różnicy, a widzisz jest różnica :roll:
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 21 Czerwiec 2015, 10:21   

Skipper napisał/a:
No to pomylilem:) to ma az tak duze znaczenie?

Obrazowo: weź do połowy pustą butelkę, odwróć ja korkiem do dołu i spróbuj w takim przypadku wypuścić powietrze z góry butelki jej dolnym korkiem, przy założeniu że od góry będziesz szczelnie uzupełniał płyn cienką rurką. No nie da się.
Jak masz odpowietrznik u dołu to nie masz możliwości odpowietrzyć zacisku.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Czerwiec 2015, 12:26   

Zrozumialem:D zjem obiad i wezme sie za to:)
_________________
WDB2020781F807563
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,122 sekundy. Zapytań do SQL: 10