Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Ściąga autem lewo prawo, "przeskakuje" koło
Autor Wiadomość
ascorp 

Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 83
Skąd: WLKP
Wysłany: 6 Maj 2015, 11:23   Ściąga autem lewo prawo, "przeskakuje" koło

Witam,

Dręczy mnie pewna przypadłość mojego Mercedesa W202 2.5D 95r. , mianowicie tak jak w temacie, na lekkich i większych nierównościach autko ściąga na lewo i prawo, tak , że trzeba ciągle korygować, trzymać mocno kierownicę, na koleinach również mocno ściąga, dodatkowo lewe koło przy maksymalnym skręcie "przeskakuje" tzn. nie toczy się idealnie po drodze tylko tak szarpie nim, przy alumach 15" i letnich oponach (195 i 205/65)

Problem występował już od zeszłego roku, a więc pojechałem do mechanika, uwalony był lewy przedni górny wahacz (guma), wymienił na nowy + geometria no i powiecmy że przez miesiąc może dwa było może lepiej, ale problem znów się nasilił, był to już okres jesienny więc pojechałem na wymianę kół, wulkanizator stwierdził że w tych letnich 205 właśnie w tej lewej przedniej są pęknięte druty i pewnie dlatego tak się auto zachowuje, po zmianie na zimówki 15"(195) na stalówkach autko jeździ jak należy, nic nie ściąga, nie przeskakuje, na koleinach też ok. Więc doszedłem do wniosku że wiosną będę musiał kupić inne opony letnie na alumy...

Tak więc zrobiłem parę dni temu , alumfelgi oryginalne MB 15" (te typówki 7Jx15 H2 ET37), kupiłem opony (u wulkanizatora) używki ale tym razem 195, a nie 205 i problem jest nadal ten sam co w zeszłym roku na "zepsutych" oponach, więc podjechałem znowu do wulkanizatora aby sprawdził felgi czy są ok, stwierdził , że są proste nic nie biją , opony też ok, zalecił oczywiście przegląd zawieszenia i geometrie.

Wszystko fajnie pięknie, mogę wymieniać elementy zawieszenia (łatwa robota w MB), ale chcę się zapytać czy warto, skoro na zimówkach takie problemy nie występują, muszę jedynie przyznać że zimówki są chyba bardziej miękkie to dlatego ?

Tak czytałem na forum i ktoś gdzieś pisał, że letnie opony w tych MB powinny być tzw. autostradowe czyli nie w "jodełke" a wzdłużnie profilowane, a więc lepiej szukać znów innych opon, a może nawet felg z oponami i tutaj kombinować, czy faktycznie coś jest z zawieszeniem/układem kierowniczym nie tak ?

Przy jeździe na równej nawierzchni autko prowadzi się dobrze, nic nie ściąga, można puścić kierownice jedzie prosto, hamuje równo, na kierownicy jest odczuwalny lekki luz 0,5-1cm ? (99% przekładnia), przy skręcaniu czuć lekki opór, tzn. kierownica nie chodzi za lekko , ale to chyba tak powinno być.

Przez ostatnie 3 lata wymieniłem, przednie wahacze górne , amortyzator układu kierowniczego, sworznie wahaczy, gumy stabilizatora, końcówki drążków, na stacji diagnostycznej nie stwierdzono żadnych luzów.

Zastanawia mnie jeszcze czy może mieć z tym coś wspólnego szerokość felgi, alumy są 7", a stalówki 6.5'. ?

Będę wdzięczny za każdy dobry pomysł :)
_________________
W202 95r. 2.5D 20V AUTOMAT ELEGANCE
 
 
zakk87 
e-palacz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 116
Skąd: lubelskie
Wysłany: 6 Maj 2015, 11:44   

do głowy mi przychodzą (nie wymieniłeś) tylne tuleje przednich wahaczy, ewentualnie z tyłu drążek od zbieżności. Mój MB też się zachowywał inaczej na zimowych kapciach. Polecałbym jeszcze pojechać na inną stację sprawdzić/ustawić geometrię.
_________________
było W202 Classic Selection Limousine C180 1999 r.
WDB2020181A823939 - sprzedany
Volvo S60 2.4B 170KM 2002 r.
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Maj 2015, 11:50   

ascorp, i po co dublować... w poprzednim temacie w którym się dopisałeś jak na moje oko padła odpwiedź na Twoje pytanie, zakk87 potwierdza.

zakk87 napisał/a:
tylne tuleje przednich wahaczy


To jest temat który Cię interesuje. Twój temat i tak pewno zamkną ;)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
zakk87 
e-palacz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 116
Skąd: lubelskie
Wysłany: 6 Maj 2015, 12:08   

ja tylko dedukuję :)
jeszcze nie czytałem poprzedniego tematu, ale ok.
:twisted:
_________________
było W202 Classic Selection Limousine C180 1999 r.
WDB2020181A823939 - sprzedany
Volvo S60 2.4B 170KM 2002 r.
 
 
ascorp 

Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 83
Skąd: WLKP
Wysłany: 6 Maj 2015, 12:16   

Abdul napisał/a:
ascorp, i po co dublować... w poprzednim temacie w którym się dopisałeś jak na moje oko padła odpwiedź na Twoje pytanie, zakk87 potwierdza.

zakk87 napisał/a:
tylne tuleje przednich wahaczy


To jest temat który Cię interesuje. Twój temat i tak pewno zamkną ;)


dubluje się jedynie co do tematu przeskakiwania kół, zresztą tam jest opisane obydwóch i to letnich jak i zimowych więc czy to jest to samo? mało tego, chciałem trochę jaśniej opisać co widać po większej treści postu.


zakk87 napisał/a:
do głowy mi przychodzą (nie wymieniłeś) tylne tuleje przednich wahaczy, ewentualnie z tyłu drążek od zbieżności. Mój MB też się zachowywał inaczej na zimowych kapciach. Polecałbym jeszcze pojechać na inną stację sprawdzić/ustawić geometrię.


Czy jest możliwość aby na stacji diagnostycznej, oraz mechanik tego nie wychwycił ?
Przeglądałem temat na forum dotyczący prostej wymiany tych tulei, ale po wcześniejszych przygodach z W124 i wymianie takich tulei (2 dni dłubania) mam pewne obawy czy się samemu za to brać, ewentualnie jak samemu to zdiagnozować, czy po prostu zacząć zabawę w wymianę takich elementów a nóż się na trafi na przyczynę problemu ;/
_________________
W202 95r. 2.5D 20V AUTOMAT ELEGANCE
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Maj 2015, 12:23   

ascorp, http://www.w202.pl/viewto...=22559&start=30

Ostatni post ;)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
ascorp 

Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 83
Skąd: WLKP
Wysłany: 6 Maj 2015, 12:28   

Abdul napisał/a:
ascorp, http://www.w202.pl/viewto...=22559&start=30

Ostatni post ;)


Dzięki, tego nie znalazłem na forum, szukałem o kołach, oponach, ściąganiu , a tutaj "uderzenie przy cofaniu..>" hehe
To nic muszę to wymienić chociażby dla świętego spokoju !

A jeszcze jedno pytanko, gdzieś też czytałem, możliwe, że nie na tym forum, że spokojnie można tylko tę tylną tuleje wymienić, nie patrząc na przednią bo wytrzymuje 3 razy dłużej, prawda to czy jakieś herezje i koniecznie wymienić obydwie tuleje ?
_________________
W202 95r. 2.5D 20V AUTOMAT ELEGANCE
 
 
zakk87 
e-palacz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 116
Skąd: lubelskie
Wysłany: 6 Maj 2015, 14:44   

tak, wystarczy wymienić tę tylną, przednia dwuczęściowa u mnie bardzo długo się trzyma. A u mnie ziomek sprawdzał na postawionych kołach jak i na podniesionych w różnych pozycjach. Prawie nie było nic luzu ale jak rozebrał to była rozerwana.
_________________
było W202 Classic Selection Limousine C180 1999 r.
WDB2020181A823939 - sprzedany
Volvo S60 2.4B 170KM 2002 r.
 
 
ascorp 

Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 83
Skąd: WLKP
Wysłany: 14 Maj 2015, 09:25   

Dokonałem wymiany dwóch tulei lewej i prawej, jest znaczna poprawa już nie ściąga autem na nierównościach, oraz nie przeskakuje koło, jeszcze wymienię gumy stabilizatora, oraz sworznie wahacza wtedy na geometrię i powinno być "perfekcyjnie" :)

Dzieki wielkie za porady , pozdrawiam !

p.s. Mam pewne zastrzeżenia co do TEGO tematu... Mianowicie przy wciskaniu nowej tulei niezbędna jest podkładka o średnicy wewnętrznej 60.8mm, zew max 85mm, grubość min 5mm, po to aby tuleja mogła wyjść kilka milimetrów z wahacza, ponieważ stare jak i nowe tuleje wystają z każdej strony wahacza po 2-3mm, sposobem który jest opisany w temacie nie idzie tego zrobić.
Dodatkowo przy skręcaniu wszystkiego pojawia się problem ponownego wbicia śruby przedniej tulei wahacza, ponieważ wahacz się "rozjeżdża" na zewnątrz, wtedy należy go lekko przesunąć do środka, najlepiej ściągaczem do sprężyn.
_________________
W202 95r. 2.5D 20V AUTOMAT ELEGANCE
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Maj 2015, 09:28   

ascorp, tak trzymać! :wink:
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,118 sekundy. Zapytań do SQL: 9