Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:28 |
Automatyczna skrzynia biegów - obsługa, pytania ogólne |
Autor |
Wiadomość |
transferb1
Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 9 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 8 Lipiec 2007, 10:58 Automatyczna skrzynia biegów - obsługa, pytania ogólne
|
|
|
witam, chcialbym sie dowiedziec czy wszystko jest wporzadku z moim automatem. ostatnim razem przydarzyła
mi sie dziwna zecz podczas jazdy, auto nie chcialo mi zmienic biegu na wyzszy, zmienilo sie do dwojki i koniec . zatrzymałem
sie zgasilem samochod zmienilem na P i pale znowu ruszam i wszystko wporzadku. co moglo byc tego przyczyno? oczywiscie wszystko sie dzialo na biegu D . skrzynia pada czy co?? |
_________________ C 220 CDI AUTOMAT |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 16 Maj 2011, 19:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 8 Lipiec 2007, 16:48
|
|
|
A czy juz dziala normalnie? Jesli tak to jezdzi i sie nie przejmuj, a jezeli bedzie sie to powtarzalo to na kompta trzeba jechac sprawdzic czy nie ma jakis bledow. A wogole jaka to skrzynia 5 biegowa elektronicznie sterowana? |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
ambro
ambro C220CDI
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 14 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 13 Lipiec 2007, 15:43
|
|
|
Witam
Nie wiem moze to komus pomoze.
Mialem podobny problem, a raczej mam narazie.
Czasami ciagne do 3 tys, wlasnie na 2 czy 3 biegu, i nawet jak odpuszcze gaz, nie wskakuje wyzszy bieg.Najczesciej dzieje sie tak rano, albo po odpaleniu jak dluzej postoi.
Otoż zacni panowie, trafic dzis na mechanika od automatu jest bardzo trudno, tymbardziej takiego ktory zrobi i niepopsuje czegos dalej.
Przypadlosc ta tyczy sie 99% CDI do 2000r.
Chlodnica wody jest rowniez chlodnica oleju do skrzyni biegow, mowie o automacie 5 biegowym. Zrobile sie nieszczelnosc i płyn z ukladu chlodzenie przeciskal sie do oleju od skrzynii biegow, olej sie rozrzedzal i cos tam sie wytracalo. To podobno nagminny problem CDI.Proponuje nie bagatelizowac tego, w płyn ten rozpuszcza czy powoduje szybkie scieranie tarczek, czego objawem u mnie po 4 tys. od wymiany oleju, byla bardzo duza ilosc osadu na dnie miski. Kolega na taxi w okularze coprawda nie CDI, ale tez mial ten problem, jeżdzil tak dlugo az musial robic remont skrzyni.
Nie wiem czy dobrze opisalem problem, ale u mnie zdarzenie takie mialo miejsce.
Dla zatwardzialym zwolenników mercedesow, bo ja zaczynam odpuszczac chyba powoli (za duzo kasy i nerw mnie kosztuje) polecam zaklad na ulicy Bałtyckiej nie pamietam numeru, ale jest szyld-to jest na chojnach w okolicach Carefoura. Robi tylko skrzynie i głównie mercedesy.Polecam, nie jest drogi, a łeb ma na karku.
|
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 13 Lipiec 2007, 17:35
|
|
|
ambro napisał/a: | Czasami ciagne do 3 tys, wlasnie na 2 czy 3 biegu, i nawet jak odpuszcze gaz, nie wskakuje wyzszy bieg.Najczesciej dzieje sie tak rano, albo po odpaleniu jak dluzej postoi. |
Mam dokladnie to samo na 3 biegu ciagnie od czasu do czasu do 3 tys obrotow i za nic nie wrzuci 4 dopoki nie bedzie 3 tys na obrotomierzu...
ambro, poradziles sobie z tym? |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
voshon
C200, CLK 320 Cabrio
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 379 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 18 Lipiec 2007, 15:40
|
|
|
ambro napisał/a: | Czasami ciagne do 3 tys, wlasnie na 2 czy 3 biegu, i nawet jak odpuszcze gaz, nie wskakuje wyzszy bieg.Najczesciej dzieje sie tak rano, albo po odpaleniu jak dluzej postoi. |
Panowie spotkałem się z opinią, że na zimnym silniku automat "przeciąga" biegi w celu rozgrzania sondy lambda. Jak silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy to wszystko dzieje się już w porządku. Mam 5 biegówkę elektroniczną.
Aha, spotkałem się jeszcze z jedną opinią, mianowicie mówi się, że w jeżdzie po mieście generalnie powinno się zblokować 4 bieg, a nie jeżdzić na D. Ma to ponoć na celu ograniczenie obciążenia skrzyni podczas jazdy na niskich prędkościach obrotowych silnika. Sam czasem zauwazam że jadą na D po miescie automat wrzuci mi 5bieg i jade z obrotami w granichach 1200 - 1500rpm. Nie wiem czy to nie szkodzi aby skrzyni |
_________________ Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 18 Lipiec 2007, 16:53
|
|
|
Ciekaw jestem jakim cudem automat może trzymać na piątym biegu 1500 obrotów. Czy komuś z was kiedy kolwiek zatrzęsła się buda tak jak w manualu. Automat sam zmienia biegi w zależności od prędkości tak samo zmniejsza i nic się tu nie męczy. |
|
|
|
|
pudel
----------------
Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Lipiec 2007, 03:50
|
|
|
Cytat: | Panowie spotkałem się z opinią, że na zimnym silniku automat "przeciąga" biegi w celu rozgrzania sondy lambda. Jak silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy to wszystko dzieje się już w porządku. Mam 5 biegówkę elektroniczną.
Aha, spotkałem się jeszcze z jedną opinią, mianowicie mówi się, że w jeżdzie po mieście generalnie powinno się zblokować 4 bieg, a nie jeżdzić na D. Ma to ponoć na celu ograniczenie obciążenia skrzyni podczas jazdy na niskich prędkościach obrotowych silnika. Sam czasem zauwazam że jadą na D po miescie automat wrzuci mi 5bieg i jade z obrotami w granichach 1200 - 1500rpm. Nie wiem czy to nie szkodzi aby skrzyni |
U mnie także na zimnym silniku automat "przeciąga" biegi, wygląda że tak ma być
A co do tej blokady piątego biegu to zaczyna mi to pasować. Po pierwsze bardzo łatwo jest to zrobić, bo jest to na równi z "D" na lewarku. I rzeczywiście nie podoba mi się to jak czasem jadę bardzo spokojnie a on mi wbiją "piątkę" i mam 1300-1500 obrotów... Jak miałem auto z manualną skrzynią to nigdy poniżej 2000 obrotów nie jeździłem. |
_________________ C 180T Elegance 98' |
|
|
|
|
voshon
C200, CLK 320 Cabrio
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 379 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19 Lipiec 2007, 14:36
|
|
|
anorektus napisał/a: | Ciekaw jestem jakim cudem automat może trzymać na piątym biegu 1500 obrotów. Czy komuś z was kiedy kolwiek zatrzęsła się buda tak jak w manualu. Automat sam zmienia biegi w zależności od prędkości tak samo zmniejsza i nic się tu nie męczy. |
Owszem Panie kolego, ale ja mówie o sytuacji kiedy jedziesz ze stałą predkością bez przyspieszania. Oczywiste jest ze jak dodam gazu to redukcja następuje. Ale jak ustawisz sobie tempomat na 70km/h to zobacz jakie są obroty. Ja w każdym razie po mieście jeżdżę ze zblokowaną 4. Nie zaszkodzi a może pomóc |
_________________ Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 19 Lipiec 2007, 16:32
|
|
|
Jeżeli chodzi o tempomat to tak zgadza się masz rację |
|
|
|
|
Marian25td
Marian25td
Dołączył: 22 Lip 2007 Posty: 167 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 24 Lipiec 2007, 10:17 Re: Skrzynia biegow AUTOMAT
|
|
|
Mam pytanie.Gdy mam zacigniety reczny spuszcam go wbijam z Postoju na wtseczny jest dziwny stuk?Co moze byc przyczyna? |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 24 Lipiec 2007, 10:45
|
|
|
A do przodu nie ma tego stuku |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Marian25td
Marian25td
Dołączył: 22 Lip 2007 Posty: 167 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 24 Lipiec 2007, 11:03
|
|
|
Do przodu nie zadnego stuku.sKrzynie bardzo ładnie przezyca biegi:D
[ Dodano: 24 Lipiec 2007, 11:07 ]
Dodam jeszce,ze jak zrobi sie ta czynnosc bardzo pomału to nie słychac stuku |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 24 Lipiec 2007, 11:23
|
|
|
A może to coś z przeniesieniem napędu Sprawdź wał |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Marian25td
Marian25td
Dołączył: 22 Lip 2007 Posty: 167 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 24 Lipiec 2007, 23:53
|
|
|
wałem jest wszytko wporzadku.Miałem tak od poczatku nie wiem narazie nic nie bede z tym robił |
|
|
|
|
buli.mercedes
Gaz do dechy
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 140 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 3 Sierpień 2007, 22:27
|
|
|
moze jechales pod gore i niechcial ci zmienic biegu na wyzszy |
|
|
|
|
|