Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:28 |
Automatyczna skrzynia biegów - obsługa, pytania ogólne |
Autor |
Wiadomość |
grz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 352 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Październik 2007, 10:42
|
|
|
piotrfire napisał/a: | jak ruszam delikatnie to przy 40 juz mam 4 czy to normalne? |
Też tak mam i myślę, że wszystko jest ok-ma to miejsce tylko przy "toczeniu" się, po mocniejszym wciśnięciu gazu skrzynia redukuje i obroty rosną.
dzik napisał/a: | przypominam że max moment obrotowy zaczyna sie od 1600 obrotów |
mhm, ale nie we wszystkich "dizlach" W 2,2D max moment zaczyna się od 3100U/min. |
_________________ V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com |
|
|
|
|
piotrfire
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Cze 2007 Posty: 80 Skąd: Prawiewrocław
|
Wysłany: 7 Październik 2007, 10:35
|
|
|
Cytat: | Też tak mam i myślę, że wszystko jest ok-ma to miejsce tylko przy "toczeniu" się, po mocniejszym wciśnięciu gazu skrzynia redukuje i obroty rosną. |
A czy normalnym jest że podczas ruszania z wciśnietym do końca pedałem gazu przy bzmianie biegów szarpie |
_________________ ML w163 320 |
|
|
|
|
oscar666666
oscar
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 38 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 23 Listopad 2007, 17:21
|
|
|
AmigoP napisał/a: | Witam
ja już byłem ale zmieniłem nick
W mojej skrzyni automatycznej nie ma bagnetu do kontroli poziomu oleju. Kupiłem książkę serwisową ale o mojej skrzyni ani słowa. Jest opisana wymiana oleju ale tylko w tych skrzyniach z bagnetem. Kazdy mechanik mówi co innego, zwłaszcza jesli chodzi o ilość oleju. W tej mądrej książce pisze, ze do skrzyni w silniku 4-ro cylindrowym wchodzi 4,5 l a w 6-cio cylindrowym 5 l oleju. Mój silnik jest pięcio cylindrowy a do tego skrzynia bez bagnetu. Nie wiem co robić, chciałbym wymienić olej ale nie chciałbym tak w ciemno. Może ktoś coś konkretnego wie.
Pozdrawiam wszystkich, AmigoP. |
Witam.
Ja też nie mam bagneta, bo go po prostu nie ma. Byłem u jednego mechanika od automatów (tylko mercedes) który ma taki bagnet i wymienił mi ten olej na jakiś syntetic i wymienił również filtr. Oleju weszło 5,5 litra. Powiedział mi że to starczy na 100.000km. Oczywiście skasował 550 PLN. Reszte płynów i innych rzeczy wymieniam u mojego kumpla mechanika ( o wiele taniej). MB C250 TD 1997 Kombi CLASSIC. pozdrawiam. |
_________________ C250 TD T-MODELLE '97 AUTOMAT (150 PS, 20V) Classic |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 23 Listopad 2007, 22:29
|
|
|
u mnie też nie widać bagnetu, ale w serwisie potrafią sprawdzić poziom,
leje się coś koło 5 l. i kazali mi sprawdzić poziom po roku (czyszczenie filtra), a wymienić za 2 lata lub 40 tys. km |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
devil.zomo
moja pierwsza
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 140 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 23:26
|
|
|
Witam.
Nawiązując do postów, mam automata cdi gdy jest zimny silnik i skrzynai biegów też mam uczucie że przeciąga. Ja jak jeżdzę po mieście i widze że wysokość obrotów jest powyżej 2 tys obrotów to zrzucam sam sobie na bieg wyżej mam tip tronica silnik mi wtedy nie wyje. Jest to bardzo odzcuwalne jak silnik jest zimny. A gdy jest zimny i skrzynia równiez to przed zmianą biegów automatycznie mam taki dziwny dzwięk jakby bzyczało coś w skrzyni, jak nabierze temperatury to to ustaje no i niewiem co to oże ktoś tak miał.
Pozdrawiam. |
_________________ 2.2 CDI kombi automat tiptronic 2000r ELEGANCE
|
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 23:56
|
|
|
To chyba standard, ze w mercedesie na zimnym automat przeciaga biegi, u mnie jest tak samo ale brzeczenia zadnego nie mam
Pozdrawiam. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 00:09
|
|
|
devil.zomo, maby to
http://www.midparts.pl/fo...5b3f82310f1a4d1
Dodam, ze nic z tym nie robilem i tak naprawde nie wiem w czym tkwi przyczyna, ale kiedys jeszcze jedna osoba z tego forum potwierdzila teorie glikolu. |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
devil.zomo
moja pierwsza
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 140 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 11:49
|
|
|
Witam. Dzięki. Tylko że umnie jak tylko przejade z 3 min drogi i się troche nagrzeje to wszystko jest ok. Poczekam do lata i zobacze czy w lecie będzie to samo. Jestem ciekawa ile taka naprawa będzie kosztowała np. wymiana no i ten glikol cokolwiek to jest.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 11:51 ]
ma być ciekawa a nie ciekawa
[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 11:51 ]
ciekaw a nie ciekawa |
_________________ 2.2 CDI kombi automat tiptronic 2000r ELEGANCE
|
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 14:50
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 23 Grudzień 2011, 09:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 15:44
|
|
|
grucha383 napisał/a: | grzesiekx napisał/a: | To chyba standard, ze w mercedesie na zimnym automat przeciaga biegi |
Uff nie jestem sam |
Ludzie, jakbyście przeczytali instrukcję obsługi, to wiedzielibyście, że to normalny objaw i tak ma być
[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 15:47 ]
piotrfire napisał/a: |
A czy normalnym jest że podczas ruszania z wciśnietym do końca pedałem gazu przy bzmianie biegów szarpie |
To nie jest normalne.
[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 15:59 ]
uve napisał/a: | devil.zomo, maby to
http://www.midparts.pl/fo...5b3f82310f1a4d1
Dodam, ze nic z tym nie robilem i tak naprawde nie wiem w czym tkwi przyczyna, ale kiedys jeszcze jedna osoba z tego forum potwierdzila teorie glikolu. |
Generalnie zasada jest taka: jak skrzynia chodzi w miarę poprawnie, to nie ruszać aż do jakiejś poważniejszej awarii (włączenie trybu awaryjnego, ślizganie, brak jakiegoś biegu).
Serwisy od automatów oczywiście twierdzą odwrotnie - jak tylko jest jakieś minimalne niedomaganie skrzyni, to trzeba skrzynię rozebrać, przejrzeć, naprawić, a najlepiej jeszcze dodatkowo zregenerować konwerter - i skasować kilka tysiaków. A prawdziwy koszt naprawy skrzyni totalnie padniętej i takiej "lekko niedomagającej" jest praktycznie identyczny, bo i tak wszystkie zużyte części trzeba wymienić a robocizna jest ta sama.
Natomiast rozbierając skrzynię działającą, narażamy się na ryzyko (prawdopodobieństwo wystąpienia 95%), że już nigdy skrzynia nie będzie chodzić poprawnie i będą z nią same kłopoty.
Wymieniać olej i jeździć.
I nie ufać ŻADNEMU serwisowi naprawiającemu automaty. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 16:18
|
|
|
Z tego co sie orientuje to w dieslu nie powinien przeciagac, zreszta nie przypominam sobie aby moja ABS zachowywala sie tak po kupnie auta. Dopiero po jakims roku jezdzenia pojawila sie ta przypadlosc. A odnosnie glikolu to chyba prawda jest, trzeba pojechac do ASO i sie dowiedziec czy jest mozliwosc sprawdzenia oleju w skrzyni na obecnosc plynu chlodniczego. Podobno to przypadlosc wiekszosci CDI-kow z pierwszych lat prodkukcji. |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 16:31
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 23 Grudzień 2011, 09:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
k.adamczyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 113 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2008, 23:20
|
|
|
Wracając do tematu to u mnie jest podobnie na zinej skrzyni i silniku skrzynie zmienia z 2na3 przy ok 2,5tyś obrotów natomias z 3na4 gdzieś przy 3tyś obrotów. Sądzę że to normalny objaw. Dodam jeszcze że wymieniłem olej w skrzyni i przed i po wymianie ASB chodzi identycznie (płynnie zmienia biegi) Chyba teoria o jakiś płynach obcych w skrzyni się nie potwierdza. Bynajmniej u mnie nic nie zaobserwowano. |
_________________ C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.
|
|
|
|
|
Trojan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2007 Posty: 56 Skąd: Warszawa-Grenoble
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2008, 12:26
|
|
|
W moim samochodzie występuje też takie zjawisko.Po pierwszym odpaleniu i jezdzie po nocy
skrzynia zmienia biegi normalnie natomiast po jakimś dłuższym postoju ok 2-3 godzin biegi są zmieniane dziwnie wysoko szczególnie z 2 na 3 przy ok 3tys obr.Ale jak się zatrzymam na chwilę, zgaszę i zapalę silnik wszystko wraca do normy.Sam nie wiem czy tak ma być
W sumie po nocy też jest zimny a chodzi normalnie. |
_________________ C 200Kompressor,rok.XII.97 WDB2020821F678870
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5082 |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2008, 13:36
|
|
|
U mnie nigdy nie przeciaga ze zmiana biegow, chyba ze sie pogoni na kickdown-ie ostro przez jakis czas, wtedy przez jakis czas nie redukuje i trzyma na obrotach, ale po chwili jak nie kontynuujemy ostrej jazdy zmienia juz normalnie.
Na zimnym moze 150obr/min wiecej podciaga ale to wszystko.
C250TD, automat 5 biegow. |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
|