Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:28
Automatyczna skrzynia biegów - obsługa, pytania ogólne
Autor Wiadomość
grz 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 352
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Październik 2007, 10:42   

piotrfire napisał/a:
jak ruszam delikatnie to przy 40 juz mam 4 czy to normalne?

Też tak mam i myślę, że wszystko jest ok-ma to miejsce tylko przy "toczeniu" się, po mocniejszym wciśnięciu gazu skrzynia redukuje i obroty rosną.
dzik napisał/a:
przypominam że max moment obrotowy zaczyna sie od 1600 obrotów

mhm, ale nie we wszystkich "dizlach" :wink: W 2,2D max moment zaczyna się od 3100U/min.
_________________
V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com
 
 
piotrfire 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 80
Skąd: Prawiewrocław
Wysłany: 7 Październik 2007, 10:35   

Cytat:
Też tak mam i myślę, że wszystko jest ok-ma to miejsce tylko przy "toczeniu" się, po mocniejszym wciśnięciu gazu skrzynia redukuje i obroty rosną.


A czy normalnym jest że podczas ruszania z wciśnietym do końca pedałem gazu przy bzmianie biegów szarpie
_________________
ML w163 320
 
 
oscar666666 
oscar


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 38
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 23 Listopad 2007, 17:21   

AmigoP napisał/a:
Witam
ja już byłem ale zmieniłem nick
W mojej skrzyni automatycznej nie ma bagnetu do kontroli poziomu oleju. Kupiłem książkę serwisową ale o mojej skrzyni ani słowa. Jest opisana wymiana oleju ale tylko w tych skrzyniach z bagnetem. Kazdy mechanik mówi co innego, zwłaszcza jesli chodzi o ilość oleju. W tej mądrej książce pisze, ze do skrzyni w silniku 4-ro cylindrowym wchodzi 4,5 l a w 6-cio cylindrowym 5 l oleju. Mój silnik jest pięcio cylindrowy a do tego skrzynia bez bagnetu. Nie wiem co robić, chciałbym wymienić olej ale nie chciałbym tak w ciemno. Może ktoś coś konkretnego wie.
Pozdrawiam wszystkich, AmigoP.



Witam.
Ja też nie mam bagneta, bo go po prostu nie ma. Byłem u jednego mechanika od automatów (tylko mercedes) który ma taki bagnet i wymienił mi ten olej na jakiś syntetic i wymienił również filtr. Oleju weszło 5,5 litra. Powiedział mi że to starczy na 100.000km. Oczywiście skasował 550 PLN. Reszte płynów i innych rzeczy wymieniam u mojego kumpla mechanika ( o wiele taniej). MB C250 TD 1997 Kombi CLASSIC. pozdrawiam.
_________________
C250 TD T-MODELLE '97 AUTOMAT (150 PS, 20V) Classic
 
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 23 Listopad 2007, 22:29   

u mnie też nie widać bagnetu, ale w serwisie potrafią sprawdzić poziom,
leje się coś koło 5 l. i kazali mi sprawdzić poziom po roku (czyszczenie filtra), a wymienić za 2 lata lub 40 tys. km
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
devil.zomo 
moja pierwsza


Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 140
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 23:26   

Witam.
Nawiązując do postów, mam automata cdi gdy jest zimny silnik i skrzynai biegów też mam uczucie że przeciąga. Ja jak jeżdzę po mieście i widze że wysokość obrotów jest powyżej 2 tys obrotów to zrzucam sam sobie na bieg wyżej mam tip tronica silnik mi wtedy nie wyje. Jest to bardzo odzcuwalne jak silnik jest zimny. A gdy jest zimny i skrzynia równiez to przed zmianą biegów automatycznie mam taki dziwny dzwięk jakby bzyczało coś w skrzyni, jak nabierze temperatury to to ustaje no i niewiem co to oże ktoś tak miał.
Pozdrawiam.
_________________
2.2 CDI kombi automat tiptronic 2000r ELEGANCE

 
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 23:56   

To chyba standard, ze w mercedesie na zimnym automat przeciaga biegi, u mnie jest tak samo ale brzeczenia zadnego nie mam :)

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 00:09   

devil.zomo, maby to
http://www.midparts.pl/fo...5b3f82310f1a4d1

Dodam, ze nic z tym nie robilem i tak naprawde nie wiem w czym tkwi przyczyna, ale kiedys jeszcze jedna osoba z tego forum potwierdzila teorie glikolu.
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
devil.zomo 
moja pierwsza


Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 140
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 11:49   

Witam. Dzięki. Tylko że umnie jak tylko przejade z 3 min drogi i się troche nagrzeje to wszystko jest ok. Poczekam do lata i zobacze czy w lecie będzie to samo. Jestem ciekawa ile taka naprawa będzie kosztowała np. wymiana no i ten glikol cokolwiek to jest.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 11:51 ]
ma być ciekawa a nie ciekawa

[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 11:51 ]
ciekaw a nie ciekawa
_________________
2.2 CDI kombi automat tiptronic 2000r ELEGANCE

 
 
 
grucha383 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 552
Skąd: asd
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 14:50   

//
Ostatnio zmieniony przez grucha383 23 Grudzień 2011, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 15:44   

grucha383 napisał/a:
grzesiekx napisał/a:
To chyba standard, ze w mercedesie na zimnym automat przeciaga biegi


Uff nie jestem sam :D


Ludzie, jakbyście przeczytali instrukcję obsługi, to wiedzielibyście, że to normalny objaw i tak ma być :!:

[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 15:47 ]
piotrfire napisał/a:


A czy normalnym jest że podczas ruszania z wciśnietym do końca pedałem gazu przy bzmianie biegów szarpie


To nie jest normalne.

[ Dodano: 16 Styczeń 2008, 15:59 ]
uve napisał/a:
devil.zomo, maby to
http://www.midparts.pl/fo...5b3f82310f1a4d1

Dodam, ze nic z tym nie robilem i tak naprawde nie wiem w czym tkwi przyczyna, ale kiedys jeszcze jedna osoba z tego forum potwierdzila teorie glikolu.


Generalnie zasada jest taka: jak skrzynia chodzi w miarę poprawnie, to nie ruszać aż do jakiejś poważniejszej awarii (włączenie trybu awaryjnego, ślizganie, brak jakiegoś biegu).
Serwisy od automatów oczywiście twierdzą odwrotnie - jak tylko jest jakieś minimalne niedomaganie skrzyni, to trzeba skrzynię rozebrać, przejrzeć, naprawić, a najlepiej jeszcze dodatkowo zregenerować konwerter - i skasować kilka tysiaków. A prawdziwy koszt naprawy skrzyni totalnie padniętej i takiej "lekko niedomagającej" jest praktycznie identyczny, bo i tak wszystkie zużyte części trzeba wymienić a robocizna jest ta sama.
Natomiast rozbierając skrzynię działającą, narażamy się na ryzyko (prawdopodobieństwo wystąpienia 95%), że już nigdy skrzynia nie będzie chodzić poprawnie i będą z nią same kłopoty.
Wymieniać olej i jeździć.
I nie ufać ŻADNEMU serwisowi naprawiającemu automaty.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 16:18   

Z tego co sie orientuje to w dieslu nie powinien przeciagac, zreszta nie przypominam sobie aby moja ABS zachowywala sie tak po kupnie auta. Dopiero po jakims roku jezdzenia pojawila sie ta przypadlosc. A odnosnie glikolu to chyba prawda jest, trzeba pojechac do ASO i sie dowiedziec czy jest mozliwosc sprawdzenia oleju w skrzyni na obecnosc plynu chlodniczego. Podobno to przypadlosc wiekszosci CDI-kow z pierwszych lat prodkukcji.
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
grucha383 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 552
Skąd: asd
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 16:31   

//
Ostatnio zmieniony przez grucha383 23 Grudzień 2011, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
k.adamczyk 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 7 Kwiecień 2008, 23:20   

Wracając do tematu to u mnie jest podobnie na zinej skrzyni i silniku skrzynie zmienia z 2na3 przy ok 2,5tyś obrotów natomias z 3na4 gdzieś przy 3tyś obrotów. Sądzę że to normalny objaw. Dodam jeszcze że wymieniłem olej w skrzyni i przed i po wymianie ASB chodzi identycznie (płynnie zmienia biegi) Chyba teoria o jakiś płynach obcych w skrzyni się nie potwierdza. Bynajmniej u mnie nic nie zaobserwowano. :)
_________________
C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.

 
 
Trojan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 56
Skąd: Warszawa-Grenoble
Wysłany: 8 Kwiecień 2008, 12:26   

W moim samochodzie występuje też takie zjawisko.Po pierwszym odpaleniu i jezdzie po nocy
skrzynia zmienia biegi normalnie natomiast po jakimś dłuższym postoju ok 2-3 godzin biegi są zmieniane dziwnie wysoko szczególnie z 2 na 3 przy ok 3tys obr.Ale jak się zatrzymam na chwilę, zgaszę i zapalę silnik wszystko wraca do normy.Sam nie wiem czy tak ma być :?:
W sumie po nocy też jest zimny a chodzi normalnie.
_________________
C 200Kompressor,rok.XII.97 WDB2020821F678870
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5082
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 8 Kwiecień 2008, 13:36   

U mnie nigdy nie przeciaga ze zmiana biegow, chyba ze sie pogoni na kickdown-ie ostro przez jakis czas, wtedy przez jakis czas nie redukuje i trzyma na obrotach, ale po chwili jak nie kontynuujemy ostrej jazdy zmienia juz normalnie.
Na zimnym moze 150obr/min wiecej podciaga ale to wszystko.

C250TD, automat 5 biegow.
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,335 sekundy. Zapytań do SQL: 11