Przesunięty przez: perzu126 23 Maj 2015, 12:55 |
Żeliwny blok / Najlepszy Diesel |
Autor |
Wiadomość |
HaKeN
Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki WLKP
|
Wysłany: 23 Maj 2015, 12:08 Żeliwny blok / Najlepszy Diesel
|
|
|
Witam serdecznie poszukuje W202 z Dieslem
I chciałbym się dowiedzieć który silnik był na żeliwnym bloku jakie roczniki i który będzie najlepszy do użytkowania mieszanego ale większość trasa i na jakich podzespołach brać ?
I na co najbardziej zwracać uwagę przy kupnie diesla MB ?
Jeżdżę 5rok Nissanem Primerą w Dieslu ale przesiadłem się na P11 która ma dość sporo elektroniki i niestety już 3x się sypie a mam dość, bo dbam jak o małe dziecko a nie odwdzięcza się ! |
|
|
|
|
magicwojtek
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 462 Skąd: znikąd
|
Wysłany: 23 Maj 2015, 12:33
|
|
|
zależy..jeśli nie zależy Ci na osiągach i nie chcesz się martwić pompą paliwową itp to bierz 2.0 lub 2.5 diesla. jeśli chcesz lepsze osiągi itp to albo 2.5 tdi albo coś z cdi. Do trasy ja bym brał 2.5 lub coś z cdi
na co zwracać uwagę? było tego pełno na forum. ale po 1 to rdza |
_________________ W210 2.0 186 km 1997
WDB2100451A577890 |
|
|
|
|
HaKeN
Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki WLKP
|
Wysłany: 23 Maj 2015, 12:41
|
|
|
Nie chodzi mi o budę tylko i wyłącznie o zawieche oraz silnik .
C200 trochę za duży muł a dostać c250TD w mniejszych pieniądzach trudno .
Chodzi mi czy CDI również były na żeliwnych blokach i jakie te problemy z pompa? |
|
|
|
|
magicwojtek
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 462 Skąd: znikąd
|
Wysłany: 23 Maj 2015, 13:01
|
|
|
a do jakiej ceny szukasz?
w 2.2 dieslu (95 km) potrafi przeciekać pompa(ale są specjaliści co robią to, np. na pomorzu . Zawsze można wymienić ją na pompę Bosha od 2.3 d (z Vito bodajże) w BDG /Sztumska wieć robią ->cena 1500-2000 zł
zawieszenie takie same, różnica w sprężynach i amorach (nie jestem pewny do końca)
na CDI się nie znam wcale |
_________________ W210 2.0 186 km 1997
WDB2100451A577890 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 23 Maj 2015, 13:02
|
|
|
Pozwoliłem sobie przenieść temat do odpowiedniego działu, w którym znajdziesz zresztą mnóstwo odpowiedzi na pytania i wątpliwości, bo ludzie pytają o to samo tak naprawdę.
W skrócie:
żeliwne bloki mają chyba wszystkie silniki w W202, CHOCIAŻ PEWNY NIE JEST NA 100%
Najważniejszy problem, to korozja. Również było duzo pisane gdzie zjarzeć i na co uwagę zwrócić.
Diesle wszystkie sa polecane, ale kulture i osiągi zapewni tylko CDI. Bardzo dobry silnik, wbrew obiegowym opiniom. Pancerne turbo, dwumas, pompa wysokiego ciśnienia, rozrząd, EGR- chyba nikt na forum nie przeprowadzał poważnych remontów tych elementów, chyba że po przebiegu 500tys km Najsłabsze ogniwo to wtryski, ale te 300tys km tez wytrzymają. Także pozostaje szukac zdabanego egzemplarza i wybić sobie z głowy bajki o przebiegach 230tkm w nastoletnim aucie |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
magicwojtek
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 462 Skąd: znikąd
|
Wysłany: 23 Maj 2015, 13:05
|
|
|
perzu a osiągi 2.5 tdi? |
_________________ W210 2.0 186 km 1997
WDB2100451A577890 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 23 Maj 2015, 13:05
|
|
|
Aha zawieszenie równiez bezproblemowe, ale po 400tkm pewne rzeczy trzeba wymienić. Ja mam 420tkm i wiekszośc z przodu elementów musiałem zmienić. Zaznaczam, że stare częsci były jeszcze oryginalne. Tył w sumie niezniszczalny, ale jak auto zaczynać pływać to trzeba tam luknąć. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
HaKeN
Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki WLKP
|
Wysłany: 23 Maj 2015, 13:14
|
|
|
Dzieki za przeniesienie .
Przebiegiem nigdy się nie sugerowałem a tym bardziej nie będę w mercedesie , dwumas hmmy w VW to zmora . Pancerne turbo powiadasz ale tylko w tych 125konnych rozumiem ?
EGR potrzebny jest w ogóle przecież to tylko ogrzewanie dolotu obniżanie mocy itp ! Wiem ,że obniża temp w komorze spalania ale przy żeliwnym bloku chyba nie ma to aż takiego znaczenia może się mylę ale w Nissanach np. zaślepia się go na stałe . |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 23 Maj 2015, 14:20
|
|
|
Turbo we wszystkich jest wytrzymałe. Kiedyś Adikis wymieniał w Ex taxi turbosprężarke (C220CDI), przebieg pewnie 500tkm w górę. Wyślizgały się po prostu łopatki już od przebiegu i przepompowanego powietrza, więc to po prostu naturalne zużycie materiału.
HaKeN napisał/a: | EGR potrzebny jest w ogóle przecież to tylko ogrzewanie dolotu obniżanie mocy itp ! Wiem ,że obniża temp w komorze |
Egr obniża temp spalania, przez co silnik emituje mniej tlenków azotu. Także jest tylko dla ekologów. Nie wiem jaki wpływ ma n na podgrzewanie dolotu. W nowoczesnych silnikach spaliny są dodatkowo chłodzone.
Nie wiem jakie znaczenie ma dla Ciebie żeliwny blok? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
HaKeN
Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki WLKP
|
Wysłany: 23 Maj 2015, 15:24
|
|
|
wytrzymałościowy !! znoszący większe temperatury a co za tym idzie większe doładowanie |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Maj 2015, 18:18
|
|
|
HaKeN, Jak chcesz coś mega wytrzymałego i z dobrymi osiągami, nie przejmując się spalaniem, to 2,5 TD |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
HaKeN
Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki WLKP
|
Wysłany: 25 Maj 2015, 16:27
|
|
|
właśnie tak myślę ,że 2,5td na 5 cylindrach hmyy !
Pompa rzędowa smarowana tam jest oczywiście ? |
|
|
|
|
|